Om wat meer vertrouwd te geraken met de Mac omgeving en zaken uit te testen met mac had ik op mijn win pc oracle vm geïnstalleerd. En daarna dus de distributie Mac High Sierra geladen. Nergens een foutboodschap, maar als ik die distributie start krijg ik enkel een consolescherm met shell prompt ipv de verwachte Mac GUI.
Wat doe ik verkeerd ?
Oracle VM virtual box: Mac High Sierra
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
macOS in een virtuele omgeving is altijd al tricky geweest.
Probeer eens te starten ind e recovery mode van macOS en vandaaruit je storage te formatteren en macOS te installeren?
Probeer eens te starten ind e recovery mode van macOS en vandaaruit je storage te formatteren en macOS te installeren?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Consolescherm van de BIOS van VirtualBox of een consoleprompt van macOS.
Normaal zou het met recente versies van macOS wel makkelijker moeten zijn om virtueel te kunnen werken. De installer gestart krijgen kan misschien wel tricky zijn omdat de "Install macOS High Sierra.dmg" geen bootable op zich is. Indien mogelijk, als je ergens een Mac kan je eens proberen via DiskMaker X een bootable USB installer of zo laten maken die je dan als install drive voor je VM kan aangeven.
Stel je wel realistische verwachtingen, in een VM heb ik (zelfs gevirtualiseerd om mijn Mac mijn vmware tools geïnstalleerd en gpu acceleration) altijd heel lage grafische prestaties waardoor animaties en dergelijke er heel slecht uitzien en het systeem niet heel performant doen werken. Geen idee wat de performance onder Windows geeft.
EDIT: deze al geprobeerd?
Vroeger waren er ook pre-installed VM's in omloop die je gewoon in VirtualBox kon inladen, of bootable installer bestanden. Misschien daar eens naar zoeken.
Normaal zou het met recente versies van macOS wel makkelijker moeten zijn om virtueel te kunnen werken. De installer gestart krijgen kan misschien wel tricky zijn omdat de "Install macOS High Sierra.dmg" geen bootable op zich is. Indien mogelijk, als je ergens een Mac kan je eens proberen via DiskMaker X een bootable USB installer of zo laten maken die je dan als install drive voor je VM kan aangeven.
Stel je wel realistische verwachtingen, in een VM heb ik (zelfs gevirtualiseerd om mijn Mac mijn vmware tools geïnstalleerd en gpu acceleration) altijd heel lage grafische prestaties waardoor animaties en dergelijke er heel slecht uitzien en het systeem niet heel performant doen werken. Geen idee wat de performance onder Windows geeft.
EDIT: deze al geprobeerd?
Vroeger waren er ook pre-installed VM's in omloop die je gewoon in VirtualBox kon inladen, of bootable installer bestanden. Misschien daar eens naar zoeken.
Laatst gewijzigd door butskristof 02 okt 2018, 11:36, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
euhh ? Ik werk met een windows pc hé ?selder schreef:Probeer eens te starten ind e recovery mode van macOS
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ja, start je VM in de recovery partition van macOS.....fredo66 schreef:euhh ? Ik werk met een windows pc hé ?selder schreef:Probeer eens te starten ind e recovery mode van macOS
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Hackintosh is als je native op je systeem wilt draaien, niet echt van toepassing op VM's.
Het is inderdaad wel in principe enkel toegelaten om te virtualiseren op Apple hardware . Vroeger mocht het zelfs helemaal niet, zelfs niet op een Mac.
Het is inderdaad wel in principe enkel toegelaten om te virtualiseren op Apple hardware . Vroeger mocht het zelfs helemaal niet, zelfs niet op een Mac.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Die command prompt opdrachten die je moet ingeven volgens die link geven een foutmelding dat het besturingssysteem niet bestaat ...butskristof schreef: EDIT: deze al geprobeerd?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro