Ik heb al een paar maanden het probleem dat sommige applicaties niet openen, enkele voorbeelden: WinLAME, Virtualdub (Nandub doet het weer wel) en Alcohol 52%.
Dit lijkt mij toch wel vreemd, misschien zie ik iets over het hoofd, nog iemand met dit probleem?
Stino...
Sommige applicaties openen niet
krijg je een foutmelding?
ik heb al is ergens een virus moeten opruimen die zo'n effect had, maar dan gaf windows eerst een of ander foutbericht alsof je geen programma had om exes mee te openen
ik heb al is ergens een virus moeten opruimen die zo'n effect had, maar dan gaf windows eerst een of ander foutbericht alsof je geen programma had om exes mee te openen
Windows XP Prowelk OS is dit?
Jep, net hetzelfde... programma komt zelfs niet bij processen te staan...Heb je trouwens ook al de compatibility mode geprobeerd?
Die twee zijn riptools, maar Alcohol 52% dan weer niet...Zijn het enkel rip tools en file bewerking tools die niet werken
Woops, kheb het probleem te lang laten aanslepen, en is dus al wel enkele maanden zo... Ik weet wel dat het bij de vorige install van XP ook zo was, met dezelfde programmas.Zoja, heb je een zeer recent programma (vb : een game) geïnstalleerd?
Alcohol 52% zal, net zoals zijn broertje (120%), ook wel onder rip and copy tools vallen.
Er zijn nieuwe soorten van softwarebeveiliging die deze programma's soms "blacklist'en", waardoor het geïnstalleerde programma niet kan runnen zonder deze blacklisted programma's te verwijderen.
Ik ben niet zeker, zal het eens moeten checken, maar ik kan ook aannemen dat sommige nieuwe softwarebeveiliging de copy tools blokkeren i.p.v. zichzelf.
Edit : Heb net gechecked of dit kan. Technisch zou het kunnen, maar wettelijk is dit nergens ter wereld toegestaan. Dus hier kan het probleem niet liggen.
Er zijn nieuwe soorten van softwarebeveiliging die deze programma's soms "blacklist'en", waardoor het geïnstalleerde programma niet kan runnen zonder deze blacklisted programma's te verwijderen.
Ik ben niet zeker, zal het eens moeten checken, maar ik kan ook aannemen dat sommige nieuwe softwarebeveiliging de copy tools blokkeren i.p.v. zichzelf.
Edit : Heb net gechecked of dit kan. Technisch zou het kunnen, maar wettelijk is dit nergens ter wereld toegestaan. Dus hier kan het probleem niet liggen.
Na Micrososft .NET Framework 1.1 te installeren werken een aantal dingen niet meer, oa installer van Daemontools en Soulseek én Alcohol 52%. Dit lijkt mij dus de boosdoener, iemand een oplossing hiervoor? Patches ofzo?
Stino...
Stino...
Uninstall Microsoft .NET Framework 1.1 dan.
start>configuratiescherm>software>druk op Microsoft .NET Framework 1.1>en druk daarna op de knop wijzigen/verwijderen.
Of kijk anders eerst eens op de windows update site.
http://windowsupdate.microsoft.com
start>configuratiescherm>software>druk op Microsoft .NET Framework 1.1>en druk daarna op de knop wijzigen/verwijderen.
Of kijk anders eerst eens op de windows update site.
http://windowsupdate.microsoft.com
Het probleem zit hem blijkbaar toch niet bij .NET Framework, want na de uninstall ervan werkt het nog niet.
Direct X is het ook niet geweest, want nu heb ik de 0.9c versie erop gezet.
Ik heb wel geen enkele Windows XP update erop staan, zelfs niet SP1, maar aangezien ik voordien geen problemen met dit alles heb gehad, heeft dat er waarschijnlijk niets mee te maken...
[Edit]
Ah well, probleem zal wel bij mij liggen:
Een dikke week geleden nog een verse install gedaan van Windows XP en nu blijken WinLAME en VirtualDub wel weer te werken... hoewel het dan weer niet te verklaren is waarom Alcohol 52% en de installers van Daemon Tools en Soulseek wijgeren te openen
Stino...
Direct X is het ook niet geweest, want nu heb ik de 0.9c versie erop gezet.
Ik heb wel geen enkele Windows XP update erop staan, zelfs niet SP1, maar aangezien ik voordien geen problemen met dit alles heb gehad, heeft dat er waarschijnlijk niets mee te maken...
[Edit]
Ah well, probleem zal wel bij mij liggen:
Een dikke week geleden nog een verse install gedaan van Windows XP en nu blijken WinLAME en VirtualDub wel weer te werken... hoewel het dan weer niet te verklaren is waarom Alcohol 52% en de installers van Daemon Tools en Soulseek wijgeren te openen
Stino...
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
@Sasuke,
@Stino
Ik heb al de programmas waar jij van spreekt ook lopen (uitgezonderd NET Framework)
Ik werk ook met een XP zonder service packs dus daaraan kan het ook niet liggen.
Heb je ook GordianKnot lopen? Indien zo probeer daarin eens de registry te resetten en Gknot opnieuw te installeren. Dit heeft natuurlijk geen invloed op Alcohol92% maar Lame en VirtualDub, bijvoorbeeld, worden wel aangeroepen vanuit GKnot.
Moest ik jou zijn zou ik eerst trachten al deze programmas te verwijderen, plus eventuele traces ervan in de registry, en dan herinstalleren.
Groetjes, Mahi
Edit
Hoedat ik aan 92% alcohol gekomen was was weet ik echt niet maar het moet wel 120% zijn
@Stino
Ik heb wel geen enkele Windows XP update erop staan, zelfs niet SP1,
Ik heb al de programmas waar jij van spreekt ook lopen (uitgezonderd NET Framework)
Ik werk ook met een XP zonder service packs dus daaraan kan het ook niet liggen.
Heb je ook GordianKnot lopen? Indien zo probeer daarin eens de registry te resetten en Gknot opnieuw te installeren. Dit heeft natuurlijk geen invloed op Alcohol92% maar Lame en VirtualDub, bijvoorbeeld, worden wel aangeroepen vanuit GKnot.
Moest ik jou zijn zou ik eerst trachten al deze programmas te verwijderen, plus eventuele traces ervan in de registry, en dan herinstalleren.
Groetjes, Mahi
Edit
Hoedat ik aan 92% alcohol gekomen was was weet ik echt niet maar het moet wel 120% zijn
So long, and thanks for all the fish
Kheb al vanalles geprobeerd, en ben bezig het op te geven. Gewoon andere versie van Windows XP zoeken met SP2 ingebakken, ik vertrouw niets meer. Na virtualdub te installeren werkte het, ik reboot, en test nog een keer om heel zeker te zijn, gaat niet meer. Hetzelfde met MPlayer Classic.
Het zal wel aan mijzelf liggen
/me ten einde raad...
Stino...
Het zal wel aan mijzelf liggen
/me ten einde raad...
Stino...