2de hands verkopen gebrekkig Engels
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik heb hier iemand die iets wil kopen van mij dat ik te koop heb gezet op 2de hands.
Ik betrouw alleen het zaakje niet. Deze persoon zou vanuit De Panne tot bij mij komen om 7:50 sochtends terwijl het men vrije dag is vrijdag.
Hij spreekt af in het Engels en zijn zinsbouw is niet eens goed.
Weet iemand of ik het zou laten doorgaan?
Desnoods spreek ik af met het lagere bod en misschien is deze betrouwbaar.
Ik betrouw alleen het zaakje niet. Deze persoon zou vanuit De Panne tot bij mij komen om 7:50 sochtends terwijl het men vrije dag is vrijdag.
Hij spreekt af in het Engels en zijn zinsbouw is niet eens goed.
Weet iemand of ik het zou laten doorgaan?
Desnoods spreek ik af met het lagere bod en misschien is deze betrouwbaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Andere locatie afspreken met de koper?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als je niet aan die persoon wil verkopen, doe je het idd beter niet.
Maar iemand die zelf tot bij u komt, heeft u alvast geen reistijd gekost.
Worst case (
):
- fysiek geweld
- vals geld
Als het over veel geld gaat, vraag je een bankcheque (bv verkoop auto ofzo)
Maar iemand die zelf tot bij u komt, heeft u alvast geen reistijd gekost.
Worst case (
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
- fysiek geweld
- vals geld
Als het over veel geld gaat, vraag je een bankcheque (bv verkoop auto ofzo)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 17 keer
Gaat het over veel geld?
Bood hij/zij iets "te" royaal?
Je kan altijd afspreken in een café en ... in een spannend scenario betaal je de drank met dat bankbiljet van hem (waarbij de cafébaas bij voorbaat weet dat hij het achter de toog onmiddellijk moet controleren op echtheid) maar ... in praktijk zal je koper, als hij oneerlijke bedoelingen heeft, zo snel mogelijk afscheid willen nemen dus het zit er waarschijnlijk niet in.
Bood hij/zij iets "te" royaal?
Je kan altijd afspreken in een café en ... in een spannend scenario betaal je de drank met dat bankbiljet van hem (waarbij de cafébaas bij voorbaat weet dat hij het achter de toog onmiddellijk moet controleren op echtheid) maar ... in praktijk zal je koper, als hij oneerlijke bedoelingen heeft, zo snel mogelijk afscheid willen nemen dus het zit er waarschijnlijk niet in.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Haha 750 dat is gewoon voor het werk me dunkt. (Voor de andere partij dan toch denk ik)
Ik zit er niet met in eens wat verkocht om 1u in de nacht...wel paar. 100m verder afgesproken op parking supermarkt.
Ik zit er niet met in eens wat verkocht om 1u in de nacht...wel paar. 100m verder afgesproken op parking supermarkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ok. Ja het is voor zijn werk. Heb hem toch iets later(20 min) laten komen.
Dus ik hou jullie op de hoogte. Ik werk morgen thuis dus ik zal gewoon effe naar daar gaan met die gsm en terugkeren.
Heb hem gezegd van niet in briefjes van 50 te betalen dan ben ik toch al iets meer zeker. Daar is hij mee akkoord.
Dus ik hou jullie op de hoogte. Ik werk morgen thuis dus ik zal gewoon effe naar daar gaan met die gsm en terugkeren.
Heb hem gezegd van niet in briefjes van 50 te betalen dan ben ik toch al iets meer zeker. Daar is hij mee akkoord.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik gok dat je in één of andere winkel wel van die markeerstiften kan kopen voor vals geld te detecteren?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Gebrekkig Engels is niet noodzakelijk een red flag, zo loopt er veel volk rond
. Hij wil er zelf om komen, dat is al iets, even kijken hoe vals geld te herkennen en dan zou ik het toch durven riskeren.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Op de kwaliteit van het Engels zou ik nu niet direct afgaan... Ik heb al kopers gehad met mindere taalkwaliteiten, maar die perfect op afspraak waren en de transacties ontzettend vlot verliepen. En hij wil idd de moeite al doen om zich te verplaatsen.
Heeft hij een score op 2dehands.be? Geef zijn emailadres eens in in Google...
Heeft hij een score op 2dehands.be? Geef zijn emailadres eens in in Google...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Afspreken aan het politiekantoor en zoals al gezegd is het aan te raden om cash geld te vermijden ook al is dat "makkelijker".boonpwnz schreef: En nee het enigste is dat ik het niet zie zitten om rond 7:50u aan de tramhalte te staan.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik heb het wel gehad hoor met alles behalve Nederlands hoor.
Al veel tweedehands gekocht zonder problemen, maar eenmaal over de taalgrens niks dan miserie (2 van de 2 keer, toeval?).
Alsof ze ons in het zak willen zetten "haha die komt toch niet tot hier om te klagen als we iets defect verkopen"
Al veel tweedehands gekocht zonder problemen, maar eenmaal over de taalgrens niks dan miserie (2 van de 2 keer, toeval?).
Alsof ze ons in het zak willen zetten "haha die komt toch niet tot hier om te klagen als we iets defect verkopen"
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
Kan toeval zijn natuurlijk. Ik heb al vaker gekocht via Marktplaats en nog nooit problemen gehad. Ik denk dat er hier zelfs zijn die in Duitsland tweedehands spullen kopen.honda4life schreef:Al veel tweedehands gekocht zonder problemen, maar eenmaal over de taalgrens niks dan miserie (2 van de 2 keer, toeval?).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Ik was al begonnen aan een script voor een nieuwe aflevering van Flikken ivm deze superspannende zaak.
Leek me echt een super aflevering te worden.
Verkrachting , moord en een gsm verkoop alles in 1 .
Leek me echt een super aflevering te worden.
Verkrachting , moord en een gsm verkoop alles in 1 .
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Flikken? Das ver 10 jaar terug
Bedoel je niet de buurtpolitie? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Deze vind ik toch iets te verdacht ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
OK pas de soucis.
Je vous l’achète étant donné que le prix me convient mais je suis en déplacement en ce moment à BRUGES pour des raisons professionnels donc je voudrais passer vous envoyer l'argent dans une enveloppe via le service de livraison courrier DHL à votre adresse et une fois reçu vos fonds j'enverrai un service d’enlèvement à mes frais.
Si vous êtes d'accord,je vous fait un rajout de 10€ pour la réservation de votre article
Zijn/haar email in google geeft ook al niet veel hoop...
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
OK pas de soucis.
Je vous l’achète étant donné que le prix me convient mais je suis en déplacement en ce moment à BRUGES pour des raisons professionnels donc je voudrais passer vous envoyer l'argent dans une enveloppe via le service de livraison courrier DHL à votre adresse et une fois reçu vos fonds j'enverrai un service d’enlèvement à mes frais.
Si vous êtes d'accord,je vous fait un rajout de 10€ pour la réservation de votre article
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Elite Poster
De grootste miserie op tweedehands sites heb je inderdaad met anderstaligen. Onlangs zelf nog meegemaakt. Ik wist 200% zeker dat het oplichting was. Toch een bericht gestuurd om de verkoper uit zijn kot te lokken. En ja hoor. Kwam daar een reactie in schabouwelijk Nederlands. Een paar minuten later gevolgd door een mail van de website zelf. Daarin stond te lezen dat de account van de verkoper verwijderd werd wegens oplichting. Ik kreeg de mail van de website zelf omdat ik email contact had gehad met de verkoper.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Zeker oplichters. Eens ze beginnen over geld opsturen heb je 2 mogelijkheden. Straal negeren of ze wat aan het lijntje houdenDoktor Avalanche schreef:Deze vind ik toch iets te verdacht
OK pas de soucis.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Momenteel bezig met het tweedewoutervh schreef:Straal negeren of ze wat aan het lijntje houden
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Kan je niet gewoon je rekening nummer geven en zeggen dat ze het maar storten ? (ook al zullen ze dat nooit doen)woutervh schreef:Zeker oplichters. Eens ze beginnen over geld opsturen heb je 2 mogelijkheden. Straal negeren of ze wat aan het lijntje houden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Kan je doen, maar dan laten ze natuurlijk niets meer horen.r2504 schreef:Kan je niet gewoon je rekening nummer geven en zeggen dat ze het maar storten ? (ook al zullen ze dat nooit doen)
Als je echt hun tijd wilt verspillen moet je hun spelletje meespelen. Heb ik eens een keer gedaan. Ze gingen iemand langssturen van DHL die het kwam ophalen en het geld ging betalen (ik dacht als er echt iemand langskomt geef ik een doos met baksteen af ofzo want DHL betaalt nooit aan de deur) maar ik moest een account maken op een of anderre website (scam site natuurlijk) om het geld te kunnen ontvangen. Toen ben ik er maar met gestopt. Ik vermoed dan ook dat hun doel niet was het artikel gratis te krijgen maar eerder mij op een andere manier uit te buiten (misschien moest ik op die site een creditcard nummer ter bevestiging ingeven ofzo)
- antutu
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
Chat uitschakelen (want van zodra er is gechat kan iemand een review geven), en bij e-mailen steeds vanaf een ander e-mailadres dan dat van jouw 2dehandsaccount reageren. Dan kunnen ze geen slechte review geven.depeje schreef:Oppassen met communiceren. Als ze jou email adres hebben, of 2dehands weet dat er communicatie is geweest, kunnen ze je een slechte review geven.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.