Ik gebruik WiFree zelf overal zonder problemen. Op mijn eigen modem thuis staat WiFree ook actief. Als ik een meting doe, dan zie ik het TelenetWiFree signaal even sterk aanwezig dan mijn persoonlijke Telenet wifi. Thuis gebruik ik zelf mijn persoonlijke wifi zonder probleem. Ik krijg hier nog al wat kinderen over de vloer, neefjes en nichtjes, en die hebben natuurlijk hun tablets bij en maar youtuben, en dat trekt er heel wat GB door, dus die heb ik liever op WiFree met de account van bij hen thuis. het probleem is echter dat iedereen die hier WiFree gebruikt, klaagt dat het heel traag gaat en dikwijls wegvalt. Na onderzoek ben ik er achter gekomen dat als er bij mij thuis WiFree gebruikt wordt, dat bijna nooit via mijn eigen modem gebeurt, maar via de buren. Dat signaal van de buren is 10x slechter dan mijn eigen WiFree signaal, en toch connecteert alles op de WiFree van de buren (laptop, phone, tablet, pc, ...). Het vreemde is dat mijn persoonlijke Telenet wifi wel perfect werkt. Ik heb de modem al eens terug naar fabrieksinstellingen gebracht, hard reset gedaan, met verschillende telenet accounts geprobeerd... niks helpt.
Heel af en toe lukt het toch via mijn eigen modem, en dat geeft dan vlot 20Mbit, maar 99/100 keren gaat het via de buren en dan haalt de wifree maar 1-5Mbit.
Iemand een idee hoe het kan komen dat de AP van de buren verkozen wordt boven de dichtsbijzijnde AP met een veel beter signaal? Ik blijf er mijn hoofd maar over breken.
WiFree neemt niet beste AP?
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Misschien is het maximaal aantal gebruikers bereikt?
Er kunnen (meen ik mij te herinneren) maximaal 4 gebruikers aangemeld zijn op één Homespot.
Er kunnen (meen ik mij te herinneren) maximaal 4 gebruikers aangemeld zijn op één Homespot.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ja, iets van die aard heb ik inderdaad ook al eens gelezen. Dat is het echter niet in mijn geval.