!!!FORUM LOCKED!!! -> UPDATE: UNLOCKED
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Beste,
Aangezien wij het forum vandaag gaan verhuizen naar onze nieuwe locatie (bij Edpnet), hebben we besloten om het forum te locken tot de verhuis in orde is.
De nameservers worden ondertussen ook aangepast, dus dit kan wel een tijdje duren. (box.be moet deze eerst nog upgraden)
Dus een dagje geduld en u kan weer posten!
Userbase Crew
UPDATE: 't was dus geen dag (slechts 2 uur), maar 't zal nog wel effe duren voordat de DNS'en geupdate zijn. Voorlopig hebben we geforward.
Aangezien wij het forum vandaag gaan verhuizen naar onze nieuwe locatie (bij Edpnet), hebben we besloten om het forum te locken tot de verhuis in orde is.
De nameservers worden ondertussen ook aangepast, dus dit kan wel een tijdje duren. (box.be moet deze eerst nog upgraden)
Dus een dagje geduld en u kan weer posten!
Userbase Crew
UPDATE: 't was dus geen dag (slechts 2 uur), maar 't zal nog wel effe duren voordat de DNS'en geupdate zijn. Voorlopig hebben we geforward.
Laatst gewijzigd door Nob 28 aug 2004, 17:15, in totaal 1 gewijzigd.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Momenteel draaien we op een andere hostname, dit om dns update die p zich laat wachten niet over ons te laten heersen ;)
- foxxy girl
- Pro Member
eindelijk terug bereikbaar

- foxxy girl
- Pro Member
hey,
ik word niet meer automatisch ingelogt als ik userbase bezoek, ik heb al een paar keer geprobeert, maar als ik inlog en ik vink het vakje voor automatisch inloggen aan, veranderd het niet.
ik word niet meer automatisch ingelogt als ik userbase bezoek, ik heb al een paar keer geprobeert, maar als ik inlog en ik vink het vakje voor automatisch inloggen aan, veranderd het niet.
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Blue volgt de zaak in alle kalmte, good work en goed idee de benaming anigraphics te gebruiken tijdens de jumpNob schreef:UPDATE: 't was dus geen dag (slechts 2 uur), maar 't zal nog wel effe duren voordat de DNS'en geupdate zijn. Voorlopig hebben we geforward.

-
- Member
- Contacteer:
Snelheid bij het 'openen' van de site is precies sneller.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Logisch: de site staat nu helemaal alleen op een straffe server in België, terwijl de 'oude' eigenlijk gewoon shared hosting was bij een hostingbedrijf uit de Verenigde StatenJoe Sixpack schreef:Snelheid bij het 'openen' van de site is precies sneller.

Sinds de overzetting lijkt het dat, wanneer ik de eerste keer inlog, de server mij niet herkent.
Ik krijg geen tekstje dat mijn login of password verkeerd is, maar ik blijf als gast staan. Wanneer ik echter een 2de keer inlog (vlak daarna en met succes), ben ik al mijn "postjes sinds laatste keer" kwijt.
Heb dit al drie keer meegemaakt sinds vanmorgen.
Ik krijg geen tekstje dat mijn login of password verkeerd is, maar ik blijf als gast staan. Wanneer ik echter een 2de keer inlog (vlak daarna en met succes), ben ik al mijn "postjes sinds laatste keer" kwijt.
Heb dit al drie keer meegemaakt sinds vanmorgen.
- meon
- Administrator
Ik ook al 4x, en dat met autologin ingeschakeld ... Is toch iets mis met de cookies lijkt me. Hopelijk is dat opgelost zodra we terug op ons vertrouwde userbase.be-domein zitten ...
We hebben dit al eens voorgehad geloof ik, net toen we bij Dominet zaten,
de oplossing was om handmatig de coockie te verwijderen en dan opnieuw eens inloggen. Het kan natuurlijk aan iets anders liggen ook maar ik heb er geen prob mee.
Greetz
Weetgraag
de oplossing was om handmatig de coockie te verwijderen en dan opnieuw eens inloggen. Het kan natuurlijk aan iets anders liggen ook maar ik heb er geen prob mee.
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Ook even probleempje bij het inloggen userbase.
Cookies + bestanden verwijderen + geschiedenis wissen (waar? zie screenshot)
Nu terug alles OK.
Cookies + bestanden verwijderen + geschiedenis wissen (waar? zie screenshot)
Nu terug alles OK.
- Bijlagen
-
- Internet.optie.jpg
- (83.47 KiB) 85 keer gedownload
K'merk dat de overzichtspagina van userbase in msn messenger er niet meer is, in de plaats daarvan kom ik gewoon op de startpagina van de webiste...
zijn er nog plannen om dit terug actief te maken ?
Thx in advance

zijn er nog plannen om dit terug actief te maken ?
Thx in advance
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
- meon
- Administrator
Zie je toch nog altijd de oude (gesloten) site, kan je in start > uitvoeren eens "ipconfig /flushdns" typen, dat kan soms helpen (vooral voor mensen die hun pc nooit uitzetten
). Ook uitkijken dat een router geen dns cached, dat was hier namelijk het geval.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
weet niet als iemand het al opgemerkt heeft maar deze pagina http://www.userbase.be/forum/portal.php ... re&sub=ics , de linken werken niet meer
Lijkt me gefixed nu, thanks!crapiecorn schreef:weet niet als iemand het al opgemerkt heeft maar deze pagina http://www.userbase.be/forum/portal.php ... re&sub=ics , de linken werken niet meer
Dank aan Zeon en alle anderen die getracht hebben mij terug te laten inloggen
Maar het lukt nog steeds niet
Ik heb op aanraden van onze Sensei nu ook Mozilla geinstalleerd (ik post hiermee)
Ik kom nog steeds ofwel op http://nirwana.anigraphics.be/forum/pos ... 555e7f05f4
ofwel op de oude site met de vermelding dat de userbase verplaatst is.
Iemand anders nog een suggestie ?
Groetjes Mahi
Van den dienen met al zijne vis uit het derde straatje op de rechterkant

Maar het lukt nog steeds niet

Ik heb op aanraden van onze Sensei nu ook Mozilla geinstalleerd (ik post hiermee)
Ik kom nog steeds ofwel op http://nirwana.anigraphics.be/forum/pos ... 555e7f05f4
ofwel op de oude site met de vermelding dat de userbase verplaatst is.
Iemand anders nog een suggestie ?
Groetjes Mahi
Van den dienen met al zijne vis uit het derde straatje op de rechterkant
Misschien staan er zelfs nog "resten" in de DNS resolver cache.
Ga naar een commandoscherm (in de volksmond ook wel dosscherm genoemd) en voer daar volgend commando uit: ipconfig /flushdns
Daarmee wordt uw lokale DNS resolver cache volledig gereset.
Ga naar een commandoscherm (in de volksmond ook wel dosscherm genoemd) en voer daar volgend commando uit: ipconfig /flushdns
Daarmee wordt uw lokale DNS resolver cache volledig gereset.
@PHOmeon schreef:Zie je toch nog altijd de oude (gesloten) site, kan je in start > uitvoeren eens "ipconfig /flushdns" typen, dat kan soms helpen (vooral voor mensen die hun pc nooit uitzetten). Ook uitkijken dat een router geen dns cached, dat was hier namelijk het geval.
Dit schreef meon al,...

- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Hhrhrhr,
Moet het dan allemaal tegengaan..... ik heb natuurlijk nieuwpass bedoeld, ik was alleen niet zeker of het nu met een of twee ss'en geschreven was de eerste keer
En ja ik heb deze ochtend alles geprobeerd wat er in de verschillende posts staat samen met Zeon en anderen.
@ Blue sky; Ik kan die link zelfs niet volgen, ze brengt mij naar http://www.userbase.be/forum/portal.php waar mij verteld wordt dat de Userbse verplaatst is
Waw!!!!! ik ben ineenkeer ingelogd nu zonder iets te doen ????????????
Maar nog altijd op http://nirwana.anigraphics.be/forum/vie ... e774#52978
Van den dienen met al zijnen vis uit da straatje op de rechterkant
Ik zou zelfs "nieuwpass" eens uitproberen, want nieuw wordt met een u voor de w geschreven.
Moet het dan allemaal tegengaan..... ik heb natuurlijk nieuwpass bedoeld, ik was alleen niet zeker of het nu met een of twee ss'en geschreven was de eerste keer

En ja ik heb deze ochtend alles geprobeerd wat er in de verschillende posts staat samen met Zeon en anderen.
@ Blue sky; Ik kan die link zelfs niet volgen, ze brengt mij naar http://www.userbase.be/forum/portal.php waar mij verteld wordt dat de Userbse verplaatst is

Waw!!!!! ik ben ineenkeer ingelogd nu zonder iets te doen ????????????
Maar nog altijd op http://nirwana.anigraphics.be/forum/vie ... e774#52978
Van den dienen met al zijnen vis uit da straatje op de rechterkant

Hi Mahi,
Geraak je terug niet ingelogd? Heb je dit toen geprobeert?
Indien ja deze tip van meon nog eens toepassen, of heb je al geprobeert met uitgeschakelde Antivirus software?
Norton is daar secuur in, als je die nieuwe link niet toestaat kan dit een probleem zijn.
Zo diende ik dat ook eens aan te passen bij mij om op de upload link voor nieuwsposters te kunnen komen.
Vroeg of laat kom je er wel achter, ik had je een PM gestuurd maar als je niet kunt inloggen,...ja dan heb je ook geen PM's eh
Geraak je terug niet ingelogd? Heb je dit toen geprobeert?
Indien ja deze tip van meon nog eens toepassen, of heb je al geprobeert met uitgeschakelde Antivirus software?
Norton is daar secuur in, als je die nieuwe link niet toestaat kan dit een probleem zijn.
Zo diende ik dat ook eens aan te passen bij mij om op de upload link voor nieuwsposters te kunnen komen.
Vroeg of laat kom je er wel achter, ik had je een PM gestuurd maar als je niet kunt inloggen,...ja dan heb je ook geen PM's eh

Hi Blue Sky 
Ik kan spijtig genoeg die links niet volgen, ze brengen mij allemaal naar http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 2365#52365 waar mij dan gezegd wordt dat de userbase verhuisd is.
Ik kan dus de Userbase niet bereiken via "www.userbase.be" wanneer ik dit intype kom ik op http://nirwana.anigraphics.be/forum/pos ... 8178fda6dd terecht.
Ik heb wel al de tips al gevolgd, ook met NIS uitgeschakeld. Maar dat geeft geen resultaat.
Sorry dat ik uw PM niet kan openen, in ieder geval mijn dank voor het PM'en
Groetjes, Mahi

Ik kan spijtig genoeg die links niet volgen, ze brengen mij allemaal naar http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 2365#52365 waar mij dan gezegd wordt dat de userbase verhuisd is.
Ik kan dus de Userbase niet bereiken via "www.userbase.be" wanneer ik dit intype kom ik op http://nirwana.anigraphics.be/forum/pos ... 8178fda6dd terecht.
Ik heb wel al de tips al gevolgd, ook met NIS uitgeschakeld. Maar dat geeft geen resultaat.
Sorry dat ik uw PM niet kan openen, in ieder geval mijn dank voor het PM'en

Groetjes, Mahi
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Mahi, open eens een opdrachtenprompt en typ daar eens nslookup "www.userbase.be". Als die niet uitkomt op 212.71.30.162 dan zit je met een probleem. Zit je ergens met een hosts-file ofzo? Gewoon eens op je Harde schijf zoeken naar hosts. Als daar een entry in zit voor de userbase, dan is dat de oorzaak. Meer info over die hosts file : klik hier
Cheers
Cheers
Hi Sub Zero
Search gedaan, dit gevonden;
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost
127.0.0.1 localhost
# +++++ START of TweakMASTER DNS Accelerator Section +++++
# +++++ Manual changes made to the following lines will be lost +++++
216.26.163.48 speedtest.zdnet.be
62.212.76.57 speedtest.leaseweb.nl
62.212.79.29 www.speedtest.nl
80.239.198.201 www.mordax.nl
213.199.154.27 www.msn.be
195.238.3.196 selfcare.belgacom.net
66.227.12.152 www.userbase.be
193.109.185.84 www.anigraphics.be
195.238.3.153 e-care.skynet.be
# +++++ END of TweakMASTER DNS Accelerator Section +++++
# Start of entries inserted by Spybot - Search & Destroy
# End of entries inserted by Spybot - Search & Destroy
Mag ik gewoonweg "userbase" en "anigraphics" deleten en die file terug saven?
Groetjes, Mahi

Search gedaan, dit gevonden;
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost
127.0.0.1 localhost
# +++++ START of TweakMASTER DNS Accelerator Section +++++
# +++++ Manual changes made to the following lines will be lost +++++
216.26.163.48 speedtest.zdnet.be
62.212.76.57 speedtest.leaseweb.nl
62.212.79.29 www.speedtest.nl
80.239.198.201 www.mordax.nl
213.199.154.27 www.msn.be
195.238.3.196 selfcare.belgacom.net
66.227.12.152 www.userbase.be
193.109.185.84 www.anigraphics.be
195.238.3.153 e-care.skynet.be
# +++++ END of TweakMASTER DNS Accelerator Section +++++
# Start of entries inserted by Spybot - Search & Destroy
# End of entries inserted by Spybot - Search & Destroy
Mag ik gewoonweg "userbase" en "anigraphics" deleten en die file terug saven?
Groetjes, Mahi
En in het vervolg niet meer knoeien met uw systeem :p
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
LOL
En ja, ik heb indertijd eens zitten spelen met Tweakmaster maar dat is al lang geleden.
Ik zal het nooit meer doen hoor
Ik ga dat direct eens wijzigen se

En ja, ik heb indertijd eens zitten spelen met Tweakmaster maar dat is al lang geleden.
Ik zal het nooit meer doen hoor

Ik ga dat direct eens wijzigen se