Iemand ervaring met de installatie en;of het gebruik van de unifi UAP-AC-IW (PRO)
Het concept spreekt me wel aan om op bepaalde punten wifi te voorzien en toch nog een bekabelde verbinding mogelijk te maken met pc, printer etc
Met een UAP AC PRO gaat dat in principe ook, maar dat zie ik in praktijk niet gebruikt worden voor een user connectie aangezien je die ap’s aan het plafond bevestigd.
Hoe is het draadloos bereik van deze in wall ap’s?
Want deze zitten dan toch voornamelijk laag bij de grond aangesloten...
Ervaring unifi UAP-AC-IW
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Of tegen de muren?Beppi schreef:Met een UAP AC PRO gaat dat in principe ook, maar dat zie ik in praktijk niet gebruikt worden voor een user connectie aangezien je die ap’s aan het plafond bevestigd.
In de officiële handleiding staat hoe je ze moet bevestigen in beide gevallen.
Ook op de uitgebreidere online manual kan je terugvinden waar de AP in beide gevallen (muur of plafond) een beter of minder bereik heeft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Is minder dan bij de cirkelvormige AP's, omdat ze uiteraard niet dezelfde uitstekende antenne's hebben. Als je per verdieping een -IW centraal kan hangen zou je wel moeten toekomen. Indien niet centraal ga je un principe meerdere per verdieping nodig hebben. Alhoewel dat alles natuurlijk afhangt van welke oppervlakte de verdiepingen zijn, of er dikke muren zijn etc.Beppi schreef: Hoe is het draadloos bereik van deze in wall ap’s?
Want deze zitten dan toch voornamelijk laag bij de grond aangesloten...
Let op dat de snelheid van de -IW's ook trager zijn vs de -PRO. De -IW-PRO staat wel gelijk met de -PRO.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
link:heist_175 schreef:Ook op de uitgebreidere online manual kan je terugvinden waar de AP in beide gevallen (muur of plafond) een beter of minder bereik heeft.Beppi schreef:Met een UAP AC PRO gaat dat in principe ook, maar dat zie ik in praktijk niet gebruikt worden voor een user connectie aangezien je die ap’s aan het plafond bevestigd.
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles ... n-Patterns
De IW reeds gebruikt op een plaats waar de vrouw des huizes geen ‘lelijke schotels’ aan het plafond wou hebben.
Per ruimte wel één of meerdere geplaatst, daarom geen pro genomen.
Persoonlijk wel voorstander om bekabelde toegang te voorzien via een standaard muuraansluiting en voor de draadloze te werken met de normale ap’s
Per ruimte wel één of meerdere geplaatst, daarom geen pro genomen.
Persoonlijk wel voorstander om bekabelde toegang te voorzien via een standaard muuraansluiting en voor de draadloze te werken met de normale ap’s
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Sorry, geen ervaring mee.
Maar wel content van iemand van de concurrentie die ik hier niet ga noemen, maar wel de reden is waarom ik met unifi gestopt ben.
Ik besef dat dat weinig hulp is, en dat ik op het randje van verkoper aant dansen ben, maar ik kan unifi echt niet aanbevelen volgens mijn criteria.
Geen slecht spul, daar niet van, maar ik ken beter.
Maar wel content van iemand van de concurrentie die ik hier niet ga noemen, maar wel de reden is waarom ik met unifi gestopt ben.
Ik besef dat dat weinig hulp is, en dat ik op het randje van verkoper aant dansen ben, maar ik kan unifi echt niet aanbevelen volgens mijn criteria.
Geen slecht spul, daar niet van, maar ik ken beter.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 6 keer
Heb er eentje in de living, achter de TV (dus geen LOS). Gevoed over PoE, met de output doorverbonden naar de rest van de TV hoek. Best wel tevreden van: mooi en compact, en ik haal in heel m'n living 200-230 Mbps up & down (laptop, ac, 2x2).