Hallo iedereen,
Het lijkt me een goed idee samen met enkele familieleden een NAS aan te kopen.
We hebben reeds VPN over de FritzBoxen en stroom over van zonnepanelen dus dat is allemaal al duidelijk
Echt topprestaties hoeft niet, het is eerder om wat documenten en foto's te back-uppen etc.
Graag had ik wel dat iedereen z'n eigen beveiligde map heeft, dus totaal geen onbeveiligde data op de schijf (zelfs niet voor de "admin" leesbaar).
Ik hou ook niet van apps, gewoon een simpele netwerkshare.
Ook had ik gedacht aan beveiligde synchronisatie met stack.
Voorstellen, suggesties qua merk?
Bedankt
Nas delen met familie, hoe beveiligen?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
Denk dat de mentale drempel dat bepaalde data leesbaar kan zijn voor een ander toch wat hoog is zo.
Hebben toch geen zaken met elkaars belastingsaangiftes, rekeninguittreksels etc.
Hebben toch geen zaken met elkaars belastingsaangiftes, rekeninguittreksels etc.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Eender welke serieuze NAS heeft ondersteuning voor Users en rechten. Misschien dat er zijn waarop aantal users gelimiteerd is, maar zou me verwonderen dat dat zo laag is dat het voor jou een probleem zou zijn. Het is wel zoals hierboven al gezegd dat jij als admin altijd aan alles zult kunnen. Encryptie door de NAS gaat dat meestal niet oplossen omdat je normaliter de Key moet ingeven voordat je folder o.i.d. kunt sharen, dus dat de admin de Key moet ingeven.
Met specifieke cloud apps zou ik wel meer kans op succes verwachten voor decryptie bij de eindgebruiker.
Met specifieke cloud apps zou ik wel meer kans op succes verwachten voor decryptie bij de eindgebruiker.
- honda4life
- Elite Poster
Het idee is wel dat iedereen z'n eigen keys kan instellen in de webinterface (eenmalig).
Maar als admin vind ik niet dat het mogelijk moet zijn om aan eender wie z'n data te kunnen behalve aan de mijne > geëncrypteerde bestanden.
Maar als admin vind ik niet dat het mogelijk moet zijn om aan eender wie z'n data te kunnen behalve aan de mijne > geëncrypteerde bestanden.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Da's net wat een admin een admin maakt hé, anders is het maar een low-privileged user.honda4life schreef:Maar als admin vind ik niet dat het mogelijk moet zijn om aan eender wie z'n data te kunnen behalve aan de mijne > geëncrypteerde bestanden.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Kan je ze geen Truecrypt container laten aanmaken op je NAS (geen idee of dat over netwerk werkt) ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Niet correct:
Data is altijd *bereikbaar* voor admins, maar daarom niet *leesbaar*.
Dan zitten we wel in de wereld van encryption vrees ik.
Data is altijd *bereikbaar* voor admins, maar daarom niet *leesbaar*.
Dan zitten we wel in de wereld van encryption vrees ik.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Ja maar hoe ga je met een betaalde VPN je eigen netwerk bereiken ?
Dat is enkel om je eigen IP te verbergen of om geoblocks te omzeilen. Je moet een eigen VPN server opzetten binnen het netwerk dat je wil bereiken.
Dat is enkel om je eigen IP te verbergen of om geoblocks te omzeilen. Je moet een eigen VPN server opzetten binnen het netwerk dat je wil bereiken.