Ik sta verwonderd van het lagere bedrag want had ik eigenlijk meer verwacht, er werd voor de eerste maal namelijk ook nog roerende voorheffing afgehouden. Heb slechts 70 € ontvangen (100 € - 30 RV = 70 €) voor 20 aandelen ...
https://www.ecopower.be/veelgestelde-vragen
Wat zou men bedoelen met:Dividenden van erkende coöperaties zoals Ecopower cvba waren tot en met 31 december 2017 vrijgesteld van roerende voorheffing tot een bedrag van 190 euro. Sinds 1 januari 2018 is er een nieuw systeem, nog niet alle details zijn gekend.
Wat weten we al?
Een eerste schijf van 627 euro (of 800 euro, dat staat nog niet vast) aan dividenden per belastingplichtige is vrijgesteld van roerende voorheffing. Dit gaat over al uw aandelen in bedrijven, coöperatieve aandelen worden niet langer apart behandeld.
Ecopower houdt de roerende voorheffing af voor het dividend wordt uitbetaald. U moet de vrijstelling achteraf recupereren via uw belastingaangifte.
De vrijstelling geldt enkel voor aandelen op naam van een particuliere persoon. Voor ondernemingen is er geen vrijstelling.
Er staat: de eerste schijf van 627 of 800 € aan dividenden is vrijgesteld van roerende voorheffing.U moet de vrijstelling achteraf recupereren via uw belastingaangifte.
Ik zou normaal 200 € gekregen hebben à 4% dividend, dus geen roerende voorheffing te betalen toch ?
Zijn er nog aandeelhouders hier die even kunnen checken ?