YouTube traag sinds enkele dagen
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Hi allemaal,
Ik heb hier een Wigo met 200mbit down en op alle iPhones duurt het enorm lang om een YouTube filmpje te laden via de app en wanneer het speelt stopt het continu om te bufferen. Doorspoelen gaat al helemaal niet.
Heb de modem en de gsm's herstart (gewoon om zeker te zijn) maar zonder resultaat.
Op 4g werkt het perfect trouwens.
Heb ook alternatieve dns settings gebruikt maar ook zonder succes.
Het probleem is pas sinds gisteren. Daarvoor nooit problemen gehad. Rest werkt perfect en speedtest geeft volle snelheid met lage ping.
Heeft iemand het zelfde probleem en eventueel een oplossing?
Alvast bedankt!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb hier een Wigo met 200mbit down en op alle iPhones duurt het enorm lang om een YouTube filmpje te laden via de app en wanneer het speelt stopt het continu om te bufferen. Doorspoelen gaat al helemaal niet.
Heb de modem en de gsm's herstart (gewoon om zeker te zijn) maar zonder resultaat.
Op 4g werkt het perfect trouwens.
Heb ook alternatieve dns settings gebruikt maar ook zonder succes.
Het probleem is pas sinds gisteren. Daarvoor nooit problemen gehad. Rest werkt perfect en speedtest geeft volle snelheid met lage ping.
Heeft iemand het zelfde probleem en eventueel een oplossing?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door kimme 23 mei 2018, 23:47, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Ik heb ook de indruk dat Telenet geregeld wel wat aan traffic shaping doet, vooral in de piekuren. Facebook is nog zo'n klassieker die heel dikwijls moeite heeft om alle content er tegen een degelijke snelheid door te krijgen. Zowel op desktop als mobile trouwens.
Het kan natuurlijk ook zijn dan de CDN van YouTube er nu juist even last mee heeft, maar bij Telenet lijk persoonlijk dergelijke issues toch vaker op te merker dan op m'n Proximusverbinding.
Het kan natuurlijk ook zijn dan de CDN van YouTube er nu juist even last mee heeft, maar bij Telenet lijk persoonlijk dergelijke issues toch vaker op te merker dan op m'n Proximusverbinding.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ah, dat verklaart waarom mijn kinderen gisteren aan het jammeren waren over YouTube. Heb er dan niet meer naar gekeken wegens bedtijd. Op Windows echter niets gemerkt qua problemen, wat wel vreemd is.
- TheCeet
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Gisterenavond ook problemen ondervonden. Moest bijna telkens 20sec wachten tot video begon te spelen. Was dus ook op iPhone 7 Plus.
Op W10 ging alles super vlot.
Op W10 ging alles super vlot.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Misschien issues met het 5GHz signaal dat de modem uitzend?
Zet 5GHz eens uit via mijn Telenet of geef het tijdelijk een andere SSID (ww hetzelfde laten uit gemak) en kijk eens of 'm dan nog moeilijk doet.
Apple toestellen gaan namelijk altijd automatisch op de 5GHz zitten ook al is heeft die dezelfde SSID als de 2.4GHz.
Zet 5GHz eens uit via mijn Telenet of geef het tijdelijk een andere SSID (ww hetzelfde laten uit gemak) en kijk eens of 'm dan nog moeilijk doet.
Apple toestellen gaan namelijk altijd automatisch op de 5GHz zitten ook al is heeft die dezelfde SSID als de 2.4GHz.
- TheCeet
- Pro Member
Gebruik zelf de 2.4ghz freq. Modem staat in living.PHENOM schreef:Misschien issues met het 5GHz signaal dat de modem uitzend?
Volgens mij ligt het gewoon aan de app zelf. Laatste week 2 updates al geweest.
-
- Member
Geen van bovenstaande lijkt me het probleem te zijn:
- 2u snachts is niet meteen piekuur
- heb het op al mijn accesspoints in huis dus niet enkel via de crappy modem van telenet
- op 4g werkt het perfect dus dat sluit app en servers YouTube uit
- 2u snachts is niet meteen piekuur
- heb het op al mijn accesspoints in huis dus niet enkel via de crappy modem van telenet
- op 4g werkt het perfect dus dat sluit app en servers YouTube uit
- TheCeet
- Pro Member
Net ook weer verschillende geprobeerd en het lukt terug vlot
- eddyfr
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Eerlijk gezegd ik heb niks gemerkt. En ik kijk veel youtube zowel op pc, laptop en smartphone. Wel geen apple en geen HGW.
=> 4k/150Mbit/buffer 30s
=> 4k/150Mbit/buffer 30s
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
Heb er bij mij thuis ook flink last van, de laatste dagen. Gebruik een iPAd, speedtest geeft 170Mb download aan als ik connecteer op de wifi in de TN modem. Browsen via Safari lukt perfect. Maar de Youtube app gebruiken is rampzalig: het ding buffert niets en je hebt om de haverklap het roterend wachtsymbool. En bij manueel skippen naar een plek in een clip is het helemaal ondoenbaar. Voorheen nooit last mee ondervonden.
Ik heb al alles geprobeerd: iPad gereboot, Youtube app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, modem herstart: niets helpt.
Ik heb al alles geprobeerd: iPad gereboot, Youtube app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, modem herstart: niets helpt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Is hier een tijd geleden aan bod gekomen maar er bleken wel verschillen te zijn tussen Proximus en Telenet inzake de latency naar Google.
Proximus lijkt een Google node in Brussel te hebben staan, voor TN gaat het op de Liberty Global backbone naar een node in Amsterdam (tenzij google DNS dat vanuit Mechelen bediend lijkt te worden), waardoor de latency iets hoger ligt.
Dat laatste is nu niet meteen een reden voor het probleem, maar het is dus wel opletten met zomaar Proximus en Telenet te vergelijken.
Kan natuurlijk zijn dat de situatie nu weer anders is, een traceroute zal dat snel uitmaken.
Proximus lijkt een Google node in Brussel te hebben staan, voor TN gaat het op de Liberty Global backbone naar een node in Amsterdam (tenzij google DNS dat vanuit Mechelen bediend lijkt te worden), waardoor de latency iets hoger ligt.
Dat laatste is nu niet meteen een reden voor het probleem, maar het is dus wel opletten met zomaar Proximus en Telenet te vergelijken.
Kan natuurlijk zijn dat de situatie nu weer anders is, een traceroute zal dat snel uitmaken.
-
- Elite Poster
Vanmorgen was het alleszins nog problematisch thuis. In de auto via tethering met Orange ging het echter wel goed, dus lijkt toch wel degelijk Telenet gerelateerd te zijn.
EDIT: net eens op eigen iPad geprobeerd en duidelijk nog niet ok. Al lijkt het ook niet met elk filmpje even erg.
EDIT: net eens op eigen iPad geprobeerd en duidelijk nog niet ok. Al lijkt het ook niet met elk filmpje even erg.
- TheCeet
- Pro Member
Ja inderdaad.
Zit momenteel op Proximus en geen problemen. Daarnet op Telenet wast weer van da. 10 sec wachten tot video begint
Zit momenteel op Proximus en geen problemen. Daarnet op Telenet wast weer van da. 10 sec wachten tot video begint
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Hier heb ik geen problemen met youtube, maar wel met google, de google nieuws feed geeft soms errors aan, overlaatst beter geworden, misschien gerelateerd, (AP's zijn net nieuw en haal ik 400mbps local speed mee)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Hier ook daarstraks op de iPAD gemerkt dat YT inderdaad traag laadt of heel wat moet bufferen.
Dit was rond 17u....
Op de pc geen enkel probleem. Ik hen een TN business abbo.
Dit was rond 17u....
Op de pc geen enkel probleem. Ik hen een TN business abbo.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
Kan je eens zien of je thuis op je toestel waar het issue op speelt, zowel een ipv4 als een ipv6 adres krijgt?kimme schreef:Hier ook nog steeds hetzelfde. Ik zal straks eens naar de helpdesk bellen. Dit wordt weer leuk [emoji849]
-
- Member
Yep heb beideKenniey schreef:Kan je eens zien of je thuis op je toestel waar het issue op speelt, zowel een ipv4 als een ipv6 adres krijgt?kimme schreef:Hier ook nog steeds hetzelfde. Ik zal straks eens naar de helpdesk bellen. Dit wordt weer leuk [emoji849]
-
- Elite Poster
Heb even wat getest op W10 in Chrome en dat is toch ook duidelijk niet wat het moet zijn. Het is niet zo erg als wat ik op de kinderen hun iPad gezien heb, maar het is zeker ook niet zo vlot als dat het normaal is.