YouTube traag sinds enkele dagen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Hi allemaal,

Ik heb hier een Wigo met 200mbit down en op alle iPhones duurt het enorm lang om een YouTube filmpje te laden via de app en wanneer het speelt stopt het continu om te bufferen. Doorspoelen gaat al helemaal niet.
Heb de modem en de gsm's herstart (gewoon om zeker te zijn) maar zonder resultaat.
Op 4g werkt het perfect trouwens.
Heb ook alternatieve dns settings gebruikt maar ook zonder succes.
Het probleem is pas sinds gisteren. Daarvoor nooit problemen gehad. Rest werkt perfect en speedtest geeft volle snelheid met lage ping.
Heeft iemand het zelfde probleem en eventueel een oplossing?
Alvast bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door kimme 23 mei 2018, 23:47, in totaal 1 gewijzigd.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Ik heb ook de indruk dat Telenet geregeld wel wat aan traffic shaping doet, vooral in de piekuren. Facebook is nog zo'n klassieker die heel dikwijls moeite heeft om alle content er tegen een degelijke snelheid door te krijgen. Zowel op desktop als mobile trouwens.
Het kan natuurlijk ook zijn dan de CDN van YouTube er nu juist even last mee heeft, maar bij Telenet lijk persoonlijk dergelijke issues toch vaker op te merker dan op m'n Proximusverbinding.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ah, dat verklaart waarom mijn kinderen gisteren aan het jammeren waren over YouTube. Heb er dan niet meer naar gekeken wegens bedtijd. Op Windows echter niets gemerkt qua problemen, wat wel vreemd is.
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Gisterenavond ook problemen ondervonden. Moest bijna telkens 20sec wachten tot video begon te spelen. Was dus ook op iPhone 7 Plus.
Op W10 ging alles super vlot.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Misschien issues met het 5GHz signaal dat de modem uitzend?
Zet 5GHz eens uit via mijn Telenet of geef het tijdelijk een andere SSID (ww hetzelfde laten uit gemak) en kijk eens of 'm dan nog moeilijk doet.
Apple toestellen gaan namelijk altijd automatisch op de 5GHz zitten ook al is heeft die dezelfde SSID als de 2.4GHz.
Pietr8
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2018, 07:43

Hier gisteren ook trage Youtube met Telenet Basic Internet op Iphone 6S, heb niet op een ander apparaat geprobeerd.
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

PHENOM schreef:Misschien issues met het 5GHz signaal dat de modem uitzend?
Zet 5GHz eens uit via mijn Telenet of geef het tijdelijk een andere SSID (ww hetzelfde laten uit gemak) en kijk eens of 'm dan nog moeilijk doet.
Apple toestellen gaan namelijk altijd automatisch op de 5GHz zitten ook al is heeft die dezelfde SSID als de 2.4GHz.
Gebruik zelf de 2.4ghz freq. Modem staat in living.
Volgens mij ligt het gewoon aan de app zelf. Laatste week 2 updates al geweest.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
Pietr8
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2018, 07:43

TheCeet schreef: Volgens mij ligt het gewoon aan de app zelf. Laatste week 2 updates al geweest.
Denk het niet want als ik Wifi uitschakel en via 4G verbonden ben gaat alles weer vlot.
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Geen van bovenstaande lijkt me het probleem te zijn:
- 2u snachts is niet meteen piekuur
- heb het op al mijn accesspoints in huis dus niet enkel via de crappy modem van telenet
- op 4g werkt het perfect dus dat sluit app en servers YouTube uit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Net ook weer verschillende geprobeerd en het lukt terug vlot
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

TheCeet schreef:Net ook weer verschillende geprobeerd en het lukt terug vlot
Hier nog steeds hetzelfde


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

had ook hetzelfde probleem gisterenavond, met kabel aangesloten ook zelfde.
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Eerlijk gezegd ik heb niks gemerkt. En ik kijk veel youtube zowel op pc, laptop en smartphone. Wel geen apple en geen HGW.

=> 4k/150Mbit/buffer 30s
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
chrisv
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 dec 2014, 09:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb er bij mij thuis ook flink last van, de laatste dagen. Gebruik een iPAd, speedtest geeft 170Mb download aan als ik connecteer op de wifi in de TN modem. Browsen via Safari lukt perfect. Maar de Youtube app gebruiken is rampzalig: het ding buffert niets en je hebt om de haverklap het roterend wachtsymbool. En bij manueel skippen naar een plek in een clip is het helemaal ondoenbaar. Voorheen nooit last mee ondervonden.
Ik heb al alles geprobeerd: iPad gereboot, Youtube app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, modem herstart: niets helpt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Is hier een tijd geleden aan bod gekomen maar er bleken wel verschillen te zijn tussen Proximus en Telenet inzake de latency naar Google.

Proximus lijkt een Google node in Brussel te hebben staan, voor TN gaat het op de Liberty Global backbone naar een node in Amsterdam (tenzij google DNS dat vanuit Mechelen bediend lijkt te worden), waardoor de latency iets hoger ligt.

Dat laatste is nu niet meteen een reden voor het probleem, maar het is dus wel opletten met zomaar Proximus en Telenet te vergelijken.

Kan natuurlijk zijn dat de situatie nu weer anders is, een traceroute zal dat snel uitmaken.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Vanmorgen was het alleszins nog problematisch thuis. In de auto via tethering met Orange ging het echter wel goed, dus lijkt toch wel degelijk Telenet gerelateerd te zijn.
EDIT: net eens op eigen iPad geprobeerd en duidelijk nog niet ok. Al lijkt het ook niet met elk filmpje even erg.
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Ja inderdaad.
Zit momenteel op Proximus en geen problemen. Daarnet op Telenet wast weer van da. 10 sec wachten tot video begint
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Hier heb ik geen problemen met youtube, maar wel met google, de google nieuws feed geeft soms errors aan, overlaatst beter geworden, misschien gerelateerd, (AP's zijn net nieuw en haal ik 400mbps local speed mee)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Hier ook daarstraks op de iPAD gemerkt dat YT inderdaad traag laadt of heel wat moet bufferen.
Dit was rond 17u....

Op de pc geen enkel probleem. Ik hen een TN business abbo.
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Hier ook nog steeds hetzelfde. Ik zal straks eens naar de helpdesk bellen. Dit wordt weer leuk [emoji849]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Helpdesk :roll:

Doe eens traceroutes/ping etc. Zelf wat diagnose doen eerst :-)
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

kimme schreef:Hier ook nog steeds hetzelfde. Ik zal straks eens naar de helpdesk bellen. Dit wordt weer leuk [emoji849]
Kan je eens zien of je thuis op je toestel waar het issue op speelt, zowel een ipv4 als een ipv6 adres krijgt?
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Kenniey schreef:
kimme schreef:Hier ook nog steeds hetzelfde. Ik zal straks eens naar de helpdesk bellen. Dit wordt weer leuk [emoji849]
Kan je eens zien of je thuis op je toestel waar het issue op speelt, zowel een ipv4 als een ipv6 adres krijgt?
Yep heb beide


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ken nog iemand die telenet heeft en er ook last van heeft.

IKk zit bij orange en geen last.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heb even wat getest op W10 in Chrome en dat is toch ook duidelijk niet wat het moet zijn. Het is niet zo erg als wat ik op de kinderen hun iPad gezien heb, maar het is zeker ook niet zo vlot als dat het normaal is.
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Net aan de lijn met de helpdesk.

Ze hebben een interne mail ontvangen waar dit probleem in beschreven wordt.
Er werd een ticket aangemaakt om dit na te kijken en op te lossen.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

En heeft die persoon enkel dat gezegd of ook uw voorbeelden doorgegeven zoals toestel, OS, tijdstip issue?
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Kenniey schreef:En heeft die persoon enkel dat gezegd of ook uw voorbeelden doorgegeven zoals toestel, OS, tijdstip issue?
Yep. Alles doorgegeven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Hier wisselt het soms. Soms wired, soms wireless, soms mobile. EN op mijn android phone ongelooflijk trage snelheden met google play store.
"ONEup -> 1000/40"
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Hier lijkt het sinds gisteren opgelost te zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”