Welke kleine managed sw is aan te bevelen ?
Ik had een routerboard managed switch, maar deze is defect geraakt (processor doorgebrand).
managed 6_8 poorts switch
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Deze heeft geen webgui zoals de routerboard switchGarpenlov schreef:De goedkope netgear zoals GS105e en hun grotere variant ben ik erg tevreden mee geweest
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Na een uitgebreide studie heb ik voor de Netgear GS110TP gekozen (in feite dezelfde als die van axs, maar dan met PoE).
Heeft zowel web management als (via een trucje) een CLI die sterk lijkt op de CLI van Cisco.
Heeft zowel web management als (via een trucje) een CLI die sterk lijkt op de CLI van Cisco.
- Garpenlov
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
Hier sluit ik me wel bij aan, de GUI van de netgear is nogal een vreemd gedoe.mailracer schreef:maar de gui van de TP-link vind ik eenvoudiger.
Unifi switches zijn heerlijk, maar niet bepaald goedkoop. En hebben een controller nodig om ze in te stellen.Winnie schreef:Mijn advies: ubnt unify switches
Topicstarter had graag iets met een simpele "ondevice" webgui.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Had een TPLink Easy Smart 5p switch in huis - vanaf versie 2 hebben die ook een on-device gui.
Niet echt tevreden van, gaf proberen met packetloss op rare combinaties, nooit een oplossing voor gevonden.
Er is ook nooit een update uitgekomen voor dat toestel in de 5 jaar dat ik die had.
Nadien een Netgear GS105e - goed toestelletje, werkt zonder problemen, met goeie gui. Komen ook nog semi-regelmatig updates voor uit.
Ondertussen overgestapt op Unifi US8, samen met een Unifi AP (en een Unifi USG), heel tevreden van.
Wat updates betreft: je zou denken, dat maakt toch nie uit, maar zelfs in je thuis netwerkje wilt je toch wel dat bepaalde security bugs opgelost worden.
Niet echt tevreden van, gaf proberen met packetloss op rare combinaties, nooit een oplossing voor gevonden.
Er is ook nooit een update uitgekomen voor dat toestel in de 5 jaar dat ik die had.
Nadien een Netgear GS105e - goed toestelletje, werkt zonder problemen, met goeie gui. Komen ook nog semi-regelmatig updates voor uit.
Ondertussen overgestapt op Unifi US8, samen met een Unifi AP (en een Unifi USG), heel tevreden van.
Wat updates betreft: je zou denken, dat maakt toch nie uit, maar zelfs in je thuis netwerkje wilt je toch wel dat bepaalde security bugs opgelost worden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
Zelf heb ik de TP-link SG108e retour gestuurd wegens packet loss op een trunk-poort, maar ook énkel op de trunk-poort. Verder doet hij gewoon wat je van een switch verwacht, maar die trunk-lijn had ik nu net wel nodig. Met de Netgear GS108E/GS105E geen problemen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 33 keer
Meerdere merken in gebruik: de Netgear GS110TP is eenvoudig, betrouwbaar en werkt uitstekend, ook Unify toestellen werken ook uitstekend maar zijn wat duurder. Cisco SG300-10 (in combinatie met de RV320) is ook kwalitatief en zeer stabiel materiaal, maar natuurlijk een heel stuk duurder. Van TP-link heb ik ook al goede echo's gehoord, maar zelf nooit gebruikt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
van bol.com revieuws: geen html management (1)Garpenlov schreef:Ik kan toch perfect mijn GS105E via een web page instellen hoor.
beheer via programma en niet via webinterface
- Garpenlov
- Premium Member
Nee hoor. Je kan kiezen tussen het programma of de web Page.
Gewoon naar het IP van de gs105e surfen, en je komt op de web Page terecht.
Het programma dat ze meeleveren is niet zo handig
Gewoon naar het IP van de gs105e surfen, en je komt op de web Page terecht.
Het programma dat ze meeleveren is niet zo handig
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Dat zou voor mij een show-stopper zijn. Je moet gewoon op het device zelf aan de slag kunnen.Garpenlov schreef:Het programma dat ze meeleveren is niet zo handig
Computer(k)nul
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat kan ook zoals al meermaals is geschreven, inclusief screenshot van de webinterface.Sinna schreef:Je moet gewoon op het device zelf aan de slag kunnen.
- Garpenlov
- Premium Member
Het meegeleverde programma is optioneel zoals al meerdere keren vermeld.
Je kan kiezen tussen het programma of de webgui.
Je kan kiezen tussen het programma of de webgui.