Ik maak wel 'ns muziek, redelijk kleinschalig en gewoon voor de lol. Vrienden en familie vragen wel 'ns een verzoekje, dat speel ik dan en dan zet ik het op YouTube omdat dat de meest handige methode van sharen is voor zo'n zaken. Maar de link naar m'n kanaal is nu een wirwar aan random letters en cijfers; ik wil een link die makkelijk te onthouden is. Een custom URL op YouTube (youtube.com/user/%naam%) is alleen mogelijk bij 100+ subscribers, en zoals ik al zei boeit het me niet om mezelf te gaan promoten om dat te behalen, het is gewoon voor mezelf, vrienden en familie.
Mijn roepnaam is nog vrij als .BE domein, en ik zou dat willen registreren en redirecten naar mijn YouTube. Maar in de WHOIS staan dan je volledige privégegevens zomaar te grabbel voor iedereen; naam & achternaam, adres, e-mailadres, telefoonnummer etc. etc. Dat wil ik niet. De mensen waar ik de link zal mee sharen kennen die gegevens allemaal wel al, maar een domein is nu eenmaal publiek en er zullen altijd wel toevallige onbekende passanten langskomen, en voor hen blijf ik liever onbekend.

Nu heb ik ooit eens gehoord dat er domeinaanbieders zijn met een soort 'privacy mode', dat, mits een kleine extra betaling, jouw gegevens niet publiek zet. Hoe en waar kan ik een .BE domein registreren met zo'n dergelijke privacy feature?
Thanks alvast!