Is het mogelijk om MP3's op een DVD te schrijven (veronderstel van wel), en kan een DVD speler (met support voor MP3's natuurlijk) deze dan ook spelen... of moet het medium een CD zijn ?
Zijn er ook mensen die dit doen met een Sony DVD speler, zo ja welk type en enige ervaringen zijn welkom. Toestel zou tevens DVD-R(W) en DVD+R(W), alsook JPEG, VCD/SVCD, en CD-R/W moeten slikken.
Kunnen jullie ook iets vertellen over het menu systeem voor MP3's ? Kan je hier random spelen over folders heen (heb je zo-ie-zo folders, of is dit bij bepaalde merken), zijn er beperkingen wat betreft het aantal MP3-tracks op de CD/DVD en/of in een folder ?
Enfin... alle tips voor een MP3 leek zijn welkom (maar het moet wel via een goedkope DVD-player, dus geen iPOD toestanden).
MP3 vraagjes...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Is het mogelijk om MP3's op een DVD te schrijven (veronderstel van wel), en kan een DVD speler (met support voor MP3's natuurlijk) deze dan ook spelen... of moet het medium een CD zijn ?
Ja dat is mogelijk.
Zijn er ook mensen die dit doen met een Sony DVD speler, zo ja welk type en enige ervaringen zijn welkom. Toestel zou tevens DVD-R(W) en DVD+R(W), alsook JPEG, VCD/SVCD, en CD-R/W moeten slikken.
Hier staat een Sony DVD Speler: DVP-NS305
Kunnen jullie ook iets vertellen over het menu systeem voor MP3's ? Kan je hier random spelen over folders heen (heb je zo-ie-zo folders, of is dit bij bepaalde merken), zijn er beperkingen wat betreft het aantal MP3-tracks op de CD/DVD en/of in een folder ?
Ik heb het nog niet geprobeerd met masaal veel mp3s, Dus ik heb nog geen beperkingen ondervonden. Random lukt bij deze DVD speler op het eerste zicht niet (hij begint bij het eerste liedje) Maar je kan via het menu wel een boom-structuur tevoorschijn toveren, waar je dan in je directories kan gaan en daar je liedje selecteren dat je wil spelen (daarna gaat hij door naar het volgende) Ik denk dat random functies wel in de meeste DVD-spelers inzitten nu (deze is al redelijk oud) En dat je folders wel altijd hebt.
Enfin... alle tips voor een MP3 leek zijn welkom (maar het moet wel via een goedkope DVD-player, dus geen iPOD toestanden).
Moest ik van jou zijn zou'k er ook eentje nemen die DivX/Xvid kan afspelen en waarvan je zeker bent dat ze bvb de firmware bijwerken. (zodat je bvb met nieuwe firmware of een paar drukken op de afstandsbediening een regio-vrije player hebt, dan kan je je DVD 's gelijk waar op inet bestellen) Ik zou ook goed kijken naar .ogg ondersteuning (maar da's persoonlijk) Waar je wel goed naar moet kijken is wat de DVD speler juist afspeelt (welke bitrates die supported zijn, bvb soms gaat VBR niet eens, maar bij de meeste is dit nu geen probleem), dat staat meestal op de site van de fabrikant, onder Technische Specificaties.
Deze is bvb niet slecht denk ik (toch niet voor zijn prijs):
http://www.padeg.be/detail.php?id=1041
http://www.packardbell.fr/products/node1695.asp
Alleen ben ik niet zo voor packard bell.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Greetz,
Nob
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
r2504,
Bij de specs van die DVD speler ook altijd eens kijken op http://www.dvdrhelp.com
Dit is een online DB met de specs van de DVD spelers en hun caveats. Sony bvb heeft problemen met Folders dieper dan x-aantal niveau's. Vooral dit laatste is een probleem met meerdere merken, dus als dat belangrijk is, daar zeker op letten dan !
Voor de rest denk ik dat Nob alles beantwoord heeft
Grtz,
Sasuke
Bij de specs van die DVD speler ook altijd eens kijken op http://www.dvdrhelp.com
Dit is een online DB met de specs van de DVD spelers en hun caveats. Sony bvb heeft problemen met Folders dieper dan x-aantal niveau's. Vooral dit laatste is een probleem met meerdere merken, dus als dat belangrijk is, daar zeker op letten dan !
Voor de rest denk ik dat Nob alles beantwoord heeft
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Grtz,
Sasuke
nu het toch over dvd's en zo gaat, kan iemand het concept dual layer en zo wat verder uitleggen misschien. snap het verschill nog niet echt, is met dual layer bv een rauwe image(zonder dingen weg te laten) te schrijven,..
pz
pz
Op een dual layer dvd kan iets van een 9gig op.
Werkt met twee lagen, zoals de naam het zegt.
Zijn speciale branders en schijfkes voor nodig die nog redelijk duur zijn opt moment.
Prijs van de branders valt nog mee, want Pioneer bv. heeft voor een van z'n single layer schrijvers een firmware update uitgebracht zodat die ook dual layer kan schrijven.
Werkt met twee lagen, zoals de naam het zegt.
Zijn speciale branders en schijfkes voor nodig die nog redelijk duur zijn opt moment.
Prijs van de branders valt nog mee, want Pioneer bv. heeft voor een van z'n single layer schrijvers een firmware update uitgebracht zodat die ook dual layer kan schrijven.
-
- Deel van't meubilair
Sasuke schreef:Bij de specs van die DVD speler ook altijd eens kijken op http://www.dvdrhelp.com
Is inderdaad aanbevolen... na wat lezen is al snel duidelijk dat random MP3 tracks spelen niet evident is (met zo'n massa muziek lijkt me dat toch het minste), alsook lange MP3 filenames... en zelfs MP3 van DVD-media blijkt voor velen een probleem te zijn.
Enfin, belooft nog een leuke speurtocht (is trouwens niet voor mezelf, in dat geval zou ik eerder voor iets iPOD achtig gaan, maar dan liefst in huiskamermodel al is dat blijkbaar ook niet evident).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Lukse schreef:O
hoe zit het dan met die nieuwe nec dual layer branders dat ze die prijs zo laag kunnen houden ?
Laatst gewijzigd door crapiecorn 18 aug 2004, 22:10, in totaal 1 gewijzigd.
- Styno
- Elite Poster
r2504 schreef:Enfin, belooft nog een leuke speurtocht (is trouwens niet voor mezelf, in dat geval zou ik eerder voor iets iPOD achtig gaan, maar dan liefst in huiskamermodel al is dat blijkbaar ook niet evident).
Het kan mischien belachelijk klinken, maar kijk ook eens naar wat een xbox met een modchip kan. XBMC (xbox media center) speelt naast enorm veel videoformaten ook audio (mp3 / wav / ... ) en beiden ook streamed.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
![Afbeelding](http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=styno&t=34517)
- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Indien uw DVDspeler geen mp3's op DVD wil spelen kun je dit tooltje nog gebruiken:
Audio DVD Creator
http://www.snapfiles.com/get/audiodvd.html
"Audio DVD Creator allows you to create Audio DVDs, that can be played on any DVD player. Using the DVD format allows you to burn thousands of MP3 files on a single DVD, or combine several (5-6) CD albums into a single DVD disc. The program converts your files to DVD-Video compliant format, so to your DVD player, it looks like a movie and is played as such. There is a default background image that will be displayed throughout the playback, and you can replace it with your own. Audio DVD Creator lets you choose the audio format from high quality (up to 6 hours PCM 48kHz/16bits) or high quantity (up to 45 hours AC3 192kbps). Additional features include integrated burning, CD ripping, PAL and NTSC support."
Audio DVD Creator
http://www.snapfiles.com/get/audiodvd.html
"Audio DVD Creator allows you to create Audio DVDs, that can be played on any DVD player. Using the DVD format allows you to burn thousands of MP3 files on a single DVD, or combine several (5-6) CD albums into a single DVD disc. The program converts your files to DVD-Video compliant format, so to your DVD player, it looks like a movie and is played as such. There is a default background image that will be displayed throughout the playback, and you can replace it with your own. Audio DVD Creator lets you choose the audio format from high quality (up to 6 hours PCM 48kHz/16bits) or high quantity (up to 45 hours AC3 192kbps). Additional features include integrated burning, CD ripping, PAL and NTSC support."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
wat ik wel een probleem vind met mp3 cd's af te spelen op dvd spelen is idd de titles die der maar voor 1/3 opstaan en als je nummer dan begint met de artiets moet je maar raden welk nummer welk is.
(iemand misschien een idee van dual layer disks prijzen, ik ben deze nog nergens tegengekomen,zelfs niet op pc beurs en zo)
(iemand misschien een idee van dual layer disks prijzen, ik ben deze nog nergens tegengekomen,zelfs niet op pc beurs en zo)
r2504 schreef: Enfin, belooft nog een leuke speurtocht (is trouwens niet voor mezelf, in dat geval zou ik eerder voor iets iPOD achtig gaan, maar dan liefst in huiskamermodel al is dat blijkbaar ook niet evident).
Volgende link ontdekt, misschien kan dat helpen om bepaalde zaken om te zetten naar een geschikt formaat?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Is wel niet goedkoop met iets boven € 200.
![Afbeelding](http://upload.userbase.be/upload/bar_userbasemoderator.png)
-
- Deel van't meubilair
crapiecorn schreef:(iemand misschien een idee van dual layer disks prijzen, ik ben deze nog nergens tegengekomen,zelfs niet op pc beurs en zo)
Drive:
Sony DRU-700 - internal - DVD±RW (dual layer) - IDE voor 143 euro.
Media:
http://www.ddvd.info/cgi-bin/shopnl.pl? ... UAL-LAYER-
Prijzen zitten rond 8 a 9 euro/stuk.
Bestaan er trouwens ±RW voor dual-layer ?
-
- Deel van't meubilair
Blue-Sky schreef:Volgende link ontdekt, misschien kan dat helpen om bepaalde zaken om te zetten naar een geschikt formaat?(bestaat uit 2 pagina's)
Is wel niet goedkoop met iets boven € 200.
Bedankt voor de tip... maar da's hardware om analoge video te converteren naar DVD... niet meteen in verband met de vraag, maar ik was er ook naar op zoek (zij het dat de Canopus ADVC-100/300 blijkbaar het beste is op dat gebied... maar ook weeral duurder).
-
- Deel van't meubilair
Styno schreef:Het kan mischien belachelijk klinken, maar kijk ook eens naar wat een xbox met een modchip kan. XBMC (xbox media center) speelt naast enorm veel videoformaten ook audio (mp3 / wav / ... ) en beiden ook streamed.
Bedankt voor de tip... en met de nieuwe prijs voor de XBOX is dit een interessant alternatief aan het worden. Feit is dat ik niet wil streamen (wil niet constant een andere PC hebben opstaan).
Kan je de HD vervangen van een XBOX door een grotere (160, 200, ... GB) ?
http://homepage.mac.com/kevinrose/thebroken3.avi
op het einde laten ze die mod met grotere hd zijn
pz
op het einde laten ze die mod met grotere hd zijn
pz
-
- Deel van't meubilair
Styno schreef:r2504 schreef:Kan je dit effectief... de HD vervangen door een groter model ?
Idd, steekt bij mij eentje van 120gig in, het multimedia center van de moment als je het mij vraagt. Met een adaptor (van ms) krijg je er ook digitaal geluid uit via fibre, dus perfect aan te sluiten op een digitale surround installatie.
Gebruik jij XBMC Styno ?
Kan je hier random (over verschillende folders, of een playlist waar je meerdere folders kan insteken) MP3/WMA mee spelen in je 'My Music' ? Ik heb de website van XBMC al bekeken maar het wordt me niet duidelijk... en met dergelijke capaciteit wil ik niet steeds "CD" per "CD" beluisteren.
- Styno
- Elite Poster
r2504 schreef:Gebruik jij XBMC Styno ?
Kan je hier random (over verschillende folders, of een playlist waar je meerdere folders kan insteken) MP3/WMA mee spelen in je 'My Music' ? Ik heb de website van XBMC al bekeken maar het wordt me niet duidelijk... en met dergelijke capaciteit wil ik niet steeds "CD" per "CD" beluisteren.
Ja ik gebruik xbmc, meestal voor films maar gisteren ook eens de music section getest. Er is een mogelijkheid om playlists aan te maken / te importeren, maar ik weet niet of je hele dirs kan queue-en.
Zal dat proberen zo snel mogelijk te testen en ik laat je iets weten.
ps: voor xbox related news/tips/tutorials: http://www.xbox-scene.com
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
![Afbeelding](http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=styno&t=34517)