Sun Java VM

Plaats reactie
Gebruikersavatar
xjs678qr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 dec 2002, 19:24

Hello,

Ik heb hier, naast de MS java virtual Machine, ook de Sun Java Virtual Machine staan (omdat ik die moet gebruiken)).

Wanneer ik nu een stom progske maak, en dat probeer te runn'n, lukt dat niet. Na veel zoeken ben ik tot het besluit gekomen dat het probleem zou kunnen zitten in het feit dat de .class files in directories staan met spaties. Met andere woorden de Sun Java VM schijnt te freaken op directory's met spaties in de classpath variable. Nu zijn directory's met spaties meer regel dan uitzondering (Program Files bvb.). Het rename'n van al dezer directory's is dus geen optie. Weet er iemand een oplossing voor dit probleem?
-----
Founder of Couillon Inc.
http://www.couillon.be
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

je kan mischien de oude dos methode eens proberen, namelijk
c:\progra~1 voor c:\program files
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Een oplossing?

Voor het testen van je applets kan je vb. ofwel steeds je instellingen van Internet Explorer wijzigen:

voor gewoon surfen gebruik je: MS JAVA VM
voor het testen van proggies gebruik je SUN VM

IK denk niet dat je beide kan aanzetten, ofwel als beide aanstaan in IE heeft JAVA VM voorang of treden er problemen op.

Wat je ook kan doen, om niet steeds je instellingen te moeten wijzigen is het volgende: Netscape downloaden. Zo krijg je twee browsers op je pc. IE gebruik je simpel weg voor het gewone surfen. Terwijl Netscape gebruik je voor het testen van java-applets enzo. Netscape werkt standaard met de Java Sun VM.

Ik denk dat dit je opties zijn. Het steeds gaan renamen van dir's is ook een oplossing, maar is tijdrovend.. en afstompend.. :-(

Ik zou voor de netscape oplossing gaan. Zo test ik mijn proggies hier ook voor school. Ik had dit probleem ook reeds tegen gekomen toen ik applets begon te schrijven.. vandaar dat ik er Netscape bijgehaald heb :)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Misschien geen antwoord op je vraag, maar als je applets gaat schrijven voor op het web compile je die best als een 1.1 java versie.

Bvb: javac mijnproggie.java -target 1.1
Sommige dingen worden wel niet ondersteund door versie 1.1, maar op deze manier kan bijna iedereen het wel gebruiken.
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Development”