DLM?
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Vorige week ben ik overgestapt van Proximus naar Edpnet. "Installatie" zelf gedaan. Als je het zo mag noemen. Ik had een eigen Bbox3 in huis. Voordien haalde in snelheden van 80/10 tot 90/15. Nu lijkt het dat ik op 30/10 zit. Ik ga er een beetje van uit dat dit een DLM profiel is. Iemand enig idee waarom dit is en hoelang zoiets kan duren?
Ondertussen kreeg ik ook een factuur van Proximus waar ze me na de opzegdatum de producten van mijn pack afzonderlijk aanrekenen. Kan dit er iets mee te maken hebben?
Ondertussen kreeg ik ook een factuur van Proximus waar ze me na de opzegdatum de producten van mijn pack afzonderlijk aanrekenen. Kan dit er iets mee te maken hebben?
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Ben op 29/12 overgegaan naar EDPNet en sinds afgelopen weekend zit ik op 100/30.
Dus een 2 tal weken max zou ik zeggen vooraleer dit zo is.
Dus een 2 tal weken max zou ik zeggen vooraleer dit zo is.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Eerst nog op 70/20 gekomen voor zowat een week en daarna 100/30.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Als je bij PX 90/15 haalde vermoed ik dat je in zone 1 zit. Daar is het basisprofiel 70/20 dat je direct moet krijgen.
Ticket aanmaken bij Edpnet en vragen of ze meer bandbreedte inkopen op de DSLAM.
Ticket aanmaken bij Edpnet en vragen of ze meer bandbreedte inkopen op de DSLAM.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
geen ander device beschikbaar voor bekabelde test? Evt. als alternatief een snel Wifi apparaat?? Je leest soms wel over matige bekabelde snelheden met oudere Apple TVspunk schreef:Getest met de speedtest app op apple tv die via ethernet
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik zit volgens EDPNet op 100/30 maar zal vanavond eens een speedtest doen. Zal dan meedelen wat ik haal.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Premium Member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Misschien een oude powerline of switch?punk schreef:Ik heb de Apple TV 4K. Dus niet meteen een oude .
Ik had vroeger een powerline die gaf me 5/1 ipv 200/20 nieuwe die ik nu heb geeft 150/27.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Heb gisteren nog een speedtest gedaan via de Apple tv 4 en heb een snelheid van 89/29.
Dus bij mij werkt het goed.
Dus bij mij werkt het goed.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Edpnet heeft ondertussen aangegeven dat het op 70/30 zou moeten staan. Maar via kabel geeft hij nog steeds 30/30 . Ik heb ondertussen geen benul van wat de reden zou kunnen zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Punk,
ik had vorige maand net hetzelfde: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 15#p727277
Gewoon ticket aanmaken bij Edpnet. Ze zullen de capaciteit verhogen.
ik had vorige maand net hetzelfde: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 15#p727277
Gewoon ticket aanmaken bij Edpnet. Ze zullen de capaciteit verhogen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Die tip is al een aantal keer gegeven in dit topic. Ik ben niet zeker of dat TS ook effectief een ticket heeft aangemaakt want daar krijgen we blijkbaar geen feedback van terug. Dan eindigt het verhaal natuurlijk hé.
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Wat een negatieve toon in je bericht.
Ik heb van 24 berichten er 9 gepost op deze topic. Zeggen dat ik geen feedback geef is wat kort door de bocht, niet? Toegegeven niet specifiek op dat deel. Maar ik moet zeggen dat ik het evident vond dat ik dat (ticket aanmaken) gedaan had.
Ik heb dus zoals je/jullie aangegeven hebben al eerder een ticket aangemaakt bij Edpnet. Zonder gevolg jammer genoeg.
Info van de Sagem Tool:
Ik heb van 24 berichten er 9 gepost op deze topic. Zeggen dat ik geen feedback geef is wat kort door de bocht, niet? Toegegeven niet specifiek op dat deel. Maar ik moet zeggen dat ik het evident vond dat ik dat (ticket aanmaken) gedaan had.
Ik heb dus zoals je/jullie aangegeven hebben al eerder een ticket aangemaakt bij Edpnet. Zonder gevolg jammer genoeg.
Info van de Sagem Tool:
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 69 999 kbps
Upstream current bit rate: 29 999 kbps
Downstream max bit rate: 133 374 kbps
Upstream max bit rate: 40 579 kbps
Downstream attenuation: 6,8 dB
Downstream noise margin: 27,6 dB
Upstream noise margin: 12,6 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 121 m
Proximus profile name: 70/30
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Sorry als het wat negatief over kwam maar we blijven op onze honger zitten over de reactie op dat ticket. Vandaar dat de tip ook meermaals gepasseerd is. Ondertussen werd er gezocht naar andere oorzaken.
Er werd dus een aantal keer geopperd om te vragen naar de bandbreedte op de LEX en daar bleef het achteraf in alle talen stil over. Enkel een bevestiging van Edpnet van het actieve profiel 70/30? Wat heb je effectief in je ticket aan Edpnet gezet?
Kan je ons misschien vertellen wat de reactie van edpnet was? Want daar zitten we eigenlijk op te wachten en kan je een eventueel bandbreedte probleem al uitsluiten en moeten we verder zoeken. Dus liefst iets meer dan Zonder gevolg jammer genoeg. Misschien ook de copper analysis meegeven? Die krijg je altijd bij een ticket over snelheidsproblemen. Hoewel die waarden uit de bbox goed zijn.
DLM moet nog langs komen, dus ik denk dat er zelfs een 100/35 in zit.
Misschien ook eens de setting overlopen in de bbox3?
Er werd dus een aantal keer geopperd om te vragen naar de bandbreedte op de LEX en daar bleef het achteraf in alle talen stil over. Enkel een bevestiging van Edpnet van het actieve profiel 70/30? Wat heb je effectief in je ticket aan Edpnet gezet?
Kan je ons misschien vertellen wat de reactie van edpnet was? Want daar zitten we eigenlijk op te wachten en kan je een eventueel bandbreedte probleem al uitsluiten en moeten we verder zoeken. Dus liefst iets meer dan Zonder gevolg jammer genoeg. Misschien ook de copper analysis meegeven? Die krijg je altijd bij een ticket over snelheidsproblemen. Hoewel die waarden uit de bbox goed zijn.
DLM moet nog langs komen, dus ik denk dat er zelfs een 100/35 in zit.
Misschien ook eens de setting overlopen in de bbox3?
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
punk schreef:B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 69 999 kbps
Upstream current bit rate: 29 999 kbps
dus dat is dan alvast bevestigd!punk schreef:Edpnet heeft ondertussen aangegeven dat het op 70/30 zou moeten staan
het is te hopen dat dit de oorzaak is, maar zou toch wel straf/onwaarschijnlijk zijn moesten ze maar 30 up als capaciteit afgehuurd hebben... toch voor een lijn die met DLM wel tot 100 up kan geraken.... bij Edpnet. Ze zullen de capaciteit verhogen.
Blijft een vreemd verhaal...
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Dat is enkel een bevestiging van het actieve profiel. Je kan perfect dat profiel hebben maar dat wil niet zeggen dat de nodige bandbreedte is ingekocht om tot die snelheden te komen. We moeten excact van Edpnet horen wat ze aan die bandbreedte gedaan hebben.DIBO schreef:dus dat is dan alvast bevestigd![...]punk schreef:Edpnet heeft ondertussen aangegeven dat het op 70/30 zou moeten staan
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Zoals gevraagd:
copper analysis
CABLELENGTH = 87 m
AE_Insulation = 10 MOhm
BE_Insulation = 10 MOhm
AB_Insulation = 10 MOhm
BA_Insulation = 10 MOhm
AE_Capacitance = 7 nF
BE_Capacitance = 8 nF
AB_CAPACITANCE = 659 nF
Copper test type = AGW
copper analysis
CABLELENGTH = 87 m
AE_Insulation = 10 MOhm
BE_Insulation = 10 MOhm
AB_Insulation = 10 MOhm
BA_Insulation = 10 MOhm
AE_Capacitance = 7 nF
BE_Capacitance = 8 nF
AB_CAPACITANCE = 659 nF
Copper test type = AGW
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Misschien niet echt jou specifiek probleem.
Maar bij men ouders hebben ze proximus en de upload is daar het maximum maar hun download is ook zoiets.
Maar ik weet niet ik verbind met een andere AP dan men ouders en weet dus niet of dat afgeknepen is.
Maar bij men ouders hebben ze proximus en de upload is daar het maximum maar hun download is ook zoiets.
Maar ik weet niet ik verbind met een andere AP dan men ouders en weet dus niet of dat afgeknepen is.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hopelijk hebben ze de VLAN capaciteit verhoogd naar 100 mbps.
Zodat je niet op 70 mbps blijft steken, nadat DLM jou 100 mbps zet .
Zodat je niet op 70 mbps blijft steken, nadat DLM jou 100 mbps zet .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
punk schreef:[...]En nu haal ik inderdaad de snelheden van het 70/30 profiel.
Dus toch die bandbreedte opgetrokken op de LEX/VLAN... Wat we dus al dachten hé. Ik ben blij dat het in orde gekomen is. En hopelijk zoals philippe_d aangeeft, hebben ze genoeg ingekocht. Wat ik raar vind is dat het zo lang geduurd heeft. Dat is niet de gewoonte van Edpnet.