nieuw lid hier met enkele vragen.
even mijn situatie schetsen: In mijn huidige woning ben ik klant bij Scarlet en ik heb zo'n Sagem modem (destijds nog gekocht via wijlen SNOW) Ik verhuis binnenkort en overweeg om over te stappen op EDPnet, gezien wij toch nauwelijks televisie kijken. In mijn nieuwe woning zijn door de vorige eigenaar al gedeeltelijk verbouwingswerken zijn uitgevoerd met het idee om de woning op te splitsen in drie appartementen. Hij heeft echter niks achtergelaten op vlak van documentatie of plannen dus waar alles zit heb ik het raden naar. Ik heb op drie plaatsen kabels gevonden die mogelijks gerelateerd zijn aan internet/telefonie maar ik ben niet 100% zeker.
Deze komen toe aan de voordeur maar op deze plaats zijn geen stopcontacten, ik vermoed dat de ene kabel van Proximus is en de ander van Telenet?

Deze clusterf*** bevindt zich iet of wat in het midden van de woning en lijkt mij ook internet gerelateerd maar ik heb geen idee of er signaal op zit. Op vlak van locatie zou dit voor mij de meest opportune plaats zijn om de modem te plaatsen, ook omdat er een stopcontact aanwezig is. Lijkt dit iets bruikbaars? Is er een manier om na te gaan of hier een signaal op zit?

Tot slot heb ik in de living nog een contactdoos met 2 RJ45 connectoren. Ik heb deze eens opengesmeten en er blijkt maar één van de twee aangesloten en dan nog enkel met twee kabeltjes. Dit lijkt mij ook internet of telefonie gerelateerd. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Verder vroeg ik mij af in welke mate mijn oude modem nog kan dienen.
Groeten,
Sebastian