WeePee down?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Mijn FB kan geen verbinding meer maken met ssw1.weepee.org en ook kun klantentool werkt niet meer.
Nog iemand met problemen?
Nog iemand met problemen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Idem:
-) SIP registratie lukt niet meer
-) "504 Gateway Time-out" indien ik trachten te verbinden met https://ssl.weepee.org/klanten/dhtml .
"Toevallig" is ook de CRDC database niet meer bereikbaar: http://www.crdc.be/ ?
Dat laatste is wel een DNS probleem, zo lijkt het.
CRDC = Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability.
-) SIP registratie lukt niet meer
-) "504 Gateway Time-out" indien ik trachten te verbinden met https://ssl.weepee.org/klanten/dhtml .
"Toevallig" is ook de CRDC database niet meer bereikbaar: http://www.crdc.be/ ?
Dat laatste is wel een DNS probleem, zo lijkt het.
CRDC = Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability.
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Hier werkt het ook niet (west-hoek).
Dat ze even out zijn kan ik wel wat begrip voor opbrengen. Maar blijkt dat de ingestelde doorschakeling bij panne of mislukte verbinding ook niet werkt. Daar heb ik al veel minder begrip voor!
Hopelijk brengen ze dit snel in orde!
Edit: https://status.weepee.io/?start_date=2017-12-17
Dat ze even out zijn kan ik wel wat begrip voor opbrengen. Maar blijkt dat de ingestelde doorschakeling bij panne of mislukte verbinding ook niet werkt. Daar heb ik al veel minder begrip voor!

Hopelijk brengen ze dit snel in orde!
Edit: https://status.weepee.io/?start_date=2017-12-17
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Hier ook geen Weepee.
Ik kreeg een melding op mijn FritzFon toestellen dat één of meerdere telefoonnummers al onbereikbaar zijn sinds meer dan 1 uur; dat vind ik wel een handige feature.
Ik kreeg een melding op mijn FritzFon toestellen dat één of meerdere telefoonnummers al onbereikbaar zijn sinds meer dan 1 uur; dat vind ik wel een handige feature.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Die werkt al een tijdje niet meer; ik gebruik www.1299.be maar die lijkt nu ook down te zijn.eternum schreef: "Toevallig" is ook de CRDC database niet meer bereikbaar: http://www.crdc.be/ ?
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
Hier ook geen verbinding met Weepee VoIP. En klantentool geeft inderdaad een 504 Gateway time-out.
Lijkt op onderhoudswerkzaamheden (zonder dat daar iets over op hun website staat) of technische problemen.
Rest van hun website draait wel zonder problemen.
Lijkt op onderhoudswerkzaamheden (zonder dat daar iets over op hun website staat) of technische problemen.
Rest van hun website draait wel zonder problemen.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 35 keer
Hier ook down.
Zowel op ssw.brussels als op ssw.antwerp niet.
ssw.antwerp is bij mij de backup.
Doorschakeling bij panne of geen verbinding werkt ook hier niet. Staat doorgeschakeld naar een sim-gateway.
Ben eens benieuwd naar de oorzaak.
Volgens https://status.weepee.io/?start_date=2017-12-17 is er een power probleem in één van de datacenters.
Ik dacht dat brussels en antwerp twee verschillende datacenters waren ?
Zowel op ssw.brussels als op ssw.antwerp niet.
ssw.antwerp is bij mij de backup.
Doorschakeling bij panne of geen verbinding werkt ook hier niet. Staat doorgeschakeld naar een sim-gateway.
Ben eens benieuwd naar de oorzaak.
Volgens https://status.weepee.io/?start_date=2017-12-17 is er een power probleem in één van de datacenters.
Ik dacht dat brussels en antwerp twee verschillende datacenters waren ?
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 11 keer
Het is Level3 te Evere waar problemen zijn vermoed ik.
i.root-servers.net zit daar ook, en deze is ook onbereikbaar.
Deze morgen enkele meldingen ontvangen op mn monitoring. ( 6u49 )
Dit duurt lang, angstaanjagend lang!
i.root-servers.net zit daar ook, en deze is ook onbereikbaar.
Deze morgen enkele meldingen ontvangen op mn monitoring. ( 6u49 )
Dit duurt lang, angstaanjagend lang!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
CRDC is terug online.SpecialK schreef:Die werkt al een tijdje niet meer; ik gebruik http://www.1299.be maar die lijkt nu ook down te zijn.eternum schreef: "Toevallig" is ook de CRDC database niet meer bereikbaar: http://www.crdc.be/ ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik gok grote stroom problemen :
https://twitter.com/belnet_be
https://twitter.com/belnet_be
Want Belnet apparatuur van het net is allemaal dubbel powered serieuze outage dus in het Level3 datacenter in Evere.Update: de oorzaak van de stroompanne in ons datacenter in Evere is gevonden. In de komende uren zal de aanwezige apparatuur gradueel worden heropgestart. Onze teams zijn ter plaatse om technische support te bieden indien nodig. Wij bedanken u voor uw geduld.
Het incident in onze PoP Brussel-Evere is te wijten aan een algemene stroompanne in ons datacenter in Evere. Onze teams en enkele van onze leveranciers zijn ter plaatse om technische support te kunnen bieden zodra de stroompanne is opgelost. Wij houden u verder op de hoogte.
0 antwoorden 3 retweets 0 vind-ik-leuks
Door een incident in de PoP Brussel-Evere hebben alle Belnet-klanten die enkel op deze PoP zijn aangesloten, momenteel geen connectiviteit. Onze teams werken aan een oplossing. Belnet-klanten kunnen onze Service Desk contacteren op 02 790 33 00. Onze excuses voor het ongemak.
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Wie hangt er allemaal af van dat datacenter van Belnet? LIjkt mij nog heel serieus!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 24 apr 2017, 20:26
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
Beste
De Stroom circuits zijn hersteld en worden gefaseerd opnieuw ingeschakeld.
Er worden verder testen uitgevoerd om te kijken of alles op het platform zicht herstelt.
Je zorgt best dat je user device (telefoon of telefooncentrale) opnieuw registreert naar de desbetreffende switch. Je kan hiervoor best ook je toestel of centrale even heropstarten (reboot). We houden je in elk geval verder op de hoogte.
De Stroom circuits zijn hersteld en worden gefaseerd opnieuw ingeschakeld.
Er worden verder testen uitgevoerd om te kijken of alles op het platform zicht herstelt.
Je zorgt best dat je user device (telefoon of telefooncentrale) opnieuw registreert naar de desbetreffende switch. Je kan hiervoor best ook je toestel of centrale even heropstarten (reboot). We houden je in elk geval verder op de hoogte.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
SIP registratie lukt nog niet.
Ook niet na een "Reset User-Agent beveiliging" én heropstart van het toestel.
Ook niet na een "Reset User-Agent beveiliging" én heropstart van het toestel.
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Idem hier (testte ssw1 en ssw9: bij beide geen registratie op de fritz)
Heb ssw1.brussels.weepee.org even vervangen door ssw1.antwerp.weepee.org en dat lukt wel...
Overigens: écht normaal lijkt dit me ook niet:
Heb ssw1.brussels.weepee.org even vervangen door ssw1.antwerp.weepee.org en dat lukt wel...
Overigens: écht normaal lijkt dit me ook niet:
Code: Selecteer alles
C:\WINDOWS\system32>tracert ssw9.brussels.weepee.org
Tracing route to ssw9.brussels.weepee.org [91.208.12.139]
over a maximum of 30 hops:
1 2 ms 1 ms 1 ms fritz.box [10.10.1.1]
2 9 ms 8 ms 8 ms bras04.bxl.be.edpnet.net [213.219.132.16]
3 9 ms 9 ms 9 ms br01.bxl.be.edpnet.net [212.71.11.1]
4 9 ms 10 ms 9 ms te0-0-0-3.rcr21.bru01.atlas.cogentco.com [149.6.
135.81]
5 10 ms 10 ms 10 ms te0-0-1-0.nr11.b015984-0.bru01.atlas.cogentco.co
m [154.25.1.90]
6 11 ms 12 ms 12 ms level3.weepee.org [212.3.234.162]
7 86 ms 92 ms 97 ms gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
8 107 ms 107 ms 104 ms level3.weepee.org [212.3.234.162]
9 52 ms 28 ms 23 ms gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
10 14 ms 14 ms 14 ms level3.weepee.org [212.3.234.162]
11 15 ms 15 ms 15 ms gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
12 16 ms 16 ms 15 ms level3.weepee.org [212.3.234.162]
13 17 ms 17 ms 16 ms gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
14 17 ms 16 ms 17 ms level3.weepee.org [212.3.234.162]
15 18 ms 18 ms 18 ms gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
16 18 ms 19 ms 18 ms level3.weepee.org [212.3.234.162]
17 19 ms 19 ms 19 ms gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
18 19 ms 19 ms 19 ms level3.weepee.org [212.3.234.162]
19 20 ms 20 ms 20 ms gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
20 21 ms 21 ms 21 ms level3.weepee.org [212.3.234.162]
21 22 ms 22 ms 22 ms gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
22 22 ms 22 ms 22 ms level3.weepee.org [212.3.234.162]
23 24 ms 23 ms 23 ms gw0.antwerp.weepee.org [91.213.251.1]
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 24 apr 2017, 20:26
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
Telefonieverkeer over het platform is opnieuw mogelijk.
We voeren nog steeds testen uit en volgen dit verder op.
Indien je user device (telefoon of telefooncentrale) niet automatisch opnieuw registreert naar de desbetreffende switch, start je best je toestel of centrale even opnieuw op (reboot).
Momenteel voeren onze techniekers nog enkele checks uit op de Weepee klantentool (deze zal nog niet bereikbaar zijn).
We houden je verder op de hoogte.
We voeren nog steeds testen uit en volgen dit verder op.
Indien je user device (telefoon of telefooncentrale) niet automatisch opnieuw registreert naar de desbetreffende switch, start je best je toestel of centrale even opnieuw op (reboot).
Momenteel voeren onze techniekers nog enkele checks uit op de Weepee klantentool (deze zal nog niet bereikbaar zijn).
We houden je verder op de hoogte.
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 35 keer
Hier is alles terug werkende. Edit : om 19.01u is brussels nog steeds down, antwerp is up.
Zijn er hier mensen met meer kennis dan ik die kunnen uitleggen waarom zowel brussels als antwerp down waren ?
Tot vandaag was ik ervan overtuigd dat er weinig kon gebeuren. Deze ochtend waren wij zakelijk compleet onberijkbaar. Er werd zelfs niet omgeleid naar onze sim-box ! Dan heb je dus een dubbele internetverbinding, een simbox, brussels en antwerp en dan gaat het nog fout. Wat kan ik hier nog meer tegen doen ?
Zijn er hier mensen met meer kennis dan ik die kunnen uitleggen waarom zowel brussels als antwerp down waren ?
Tot vandaag was ik ervan overtuigd dat er weinig kon gebeuren. Deze ochtend waren wij zakelijk compleet onberijkbaar. Er werd zelfs niet omgeleid naar onze sim-box ! Dan heb je dus een dubbele internetverbinding, een simbox, brussels en antwerp en dan gaat het nog fout. Wat kan ik hier nog meer tegen doen ?
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
ssw4.brussels.weepee.org nog niet bereikbaar...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
ssw1 is hier terug OK sinds een half uurtje
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
ssw4.brussels.weepee.org nog steeds geen verbinding. Heb nu met de backup server verbonden ssw4.antwerp.weepee.org en hiermee wel verbinding.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
OK: sip.weepee.org
OK : ssw7.brussels.weepee.org
Nog niet OK: ssw9.brussels.weepee.org
OK : ssw7.brussels.weepee.org
Nog niet OK: ssw9.brussels.weepee.org
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eigenlijk maakt het niet uit of je ssw7.brussels.weepee.org of ssw9.brussels.weepee.org gebruikt.
De switch die aangegeven wordt op de klantentool is gewoon om de load een beetje te verdelen, zodat niet iedereen op dezelfde switch registreert.
Als ssw9.weepee.org niet werkt, mag je die lijn dus gerust registreren op ssw7.weepee.org
Eigenlijk zijn er 2 servers, waarop dan telkens VM's draaien:
De switch die aangegeven wordt op de klantentool is gewoon om de load een beetje te verdelen, zodat niet iedereen op dezelfde switch registreert.
Als ssw9.weepee.org niet werkt, mag je die lijn dus gerust registreren op ssw7.weepee.org

Eigenlijk zijn er 2 servers, waarop dan telkens VM's draaien:
- de even switches (ssw2, ssw4, ...) zitten op één server.
de oneven switches (ssw1, ssw3, ...) zitten op de 2de server.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Indien de VM's operationeel zijn maakt het inderdaad geen verschil.
ssw7 en ssw9 draaien normaliter op dezelfde server zij het dat er eentje blijkbaar toch niet (volledig) operationeel was.
Daarom leek het me opportuun om via deze weg WeePee te informeren (ze lezen mee, toch).
Maar het was inderdaad een zeer uitzonderlijke situatie: zo zonder elektriciteit vallen ...
ssw7 en ssw9 draaien normaliter op dezelfde server zij het dat er eentje blijkbaar toch niet (volledig) operationeel was.
Daarom leek het me opportuun om via deze weg WeePee te informeren (ze lezen mee, toch).
Maar het was inderdaad een zeer uitzonderlijke situatie: zo zonder elektriciteit vallen ...