Ik zocht allang zonnepanelen voor het zwembad. Maar die EPDM-matten zie ik niet zitten. Ik heb geen geschikte plaats ervoor.
Deze zomer vond ik zelfdragende panelen, alu-kader met glas. Binnen in koperen buisjes. Zo heb ik er 12 besteld in China.
De fabrikant gaat ze opsturen naar Antwerpen in een kist. Hij vraagt zich af of ik die kan importeren als particulier.
Ik heb eventueel wel een btw-nr maar de zonnepanelen zijn niet voor de zaak.
Men spreekt mij ook over een "agent". Kan iemand advies geven ?
Wie heeft daar ervaring mee ?
Hoe zelf zonnepanelen importeren uit China ?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Voor inklaringen heb je een attest nodig, dit kan/mag je niet doen. DHL kan dit voor jou doen tegen een meerpijs, wel goed hun documentatie geven dat ze het juiste inklaren ivm tax. Uiteraard voordat het verstuurd wordt dit best even met DHL bekijken en met hun versturen
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Je kan sinds kort eigenlijk alles zelf regelen via het online platform van https://www.thefreighthero.nl/MarkDM schreef:Hij vraagt zich af of ik die kan importeren als particulier.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
@raf1: Leuk, die kende ik niet! Wel handig zo.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ze zijn wel niet de goedkoopste.
DHL is natuurlijk nog duurder, ik zou eerder aanraden om via http://www.vea-antwerpen.be/contactssearch.aspx een expediteur te vinden en het transport zo te regelen in plaats van op een onbekende Chinees te vertrouwen.
DHL is natuurlijk nog duurder, ik zou eerder aanraden om via http://www.vea-antwerpen.be/contactssearch.aspx een expediteur te vinden en het transport zo te regelen in plaats van op een onbekende Chinees te vertrouwen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als het transport al geregeld is door de verkoper (vb CFR Antwerp), dan is het enige wat je moet doen een douane agent aanspreken die zorgt voor inklaren èn natransport (van Antwerpen naar eindbestemming).
Pas op. Bij CFR (C&F) is het transport niet verzekerd, als er onderweg schade optreedt op jouw vracht is dat voor jouw rekening.
Bij CIF is het transport wel verzekerd.
De inklaarder zal volgende kosten aanrekenen:
Pas op. Bij CFR (C&F) is het transport niet verzekerd, als er onderweg schade optreedt op jouw vracht is dat voor jouw rekening.
Bij CIF is het transport wel verzekerd.
De inklaarder zal volgende kosten aanrekenen:
- - invoertaksen (import duties)
- BTW
- inklaringskosten (voor zijn werk)
- transport van Antwerpen tot bij jou
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En dan maar hopen dat de kwaliteit is wat je verwacht.