Geluidsvolume bluetooth Android apparaten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Ik heb vorige week een BOSE soundtouch link adapter aangekocht om aan te sluiten op mijn 10 jaar oud BOSE 1 2 3 systeem dat het nog prima doet. Alleen ... ik miste de mogelijkheid om audio te streamen van mijn Samsung Tablet of Asus laptop. Deze adapter geeft bovendien de mogelijkheid om andere soundtouch compatibele luidsprekers te koppelen en maakt het streamen van audio mogelijk via bluetooth en wifi.

Dit apparaatje is wel vrij duur maar de bluetooth connectie doet het bij mij thuis tot op een afstand van 10 à 11 meter.

Het enige probleem waarmee ik blijf worstelen is dat het beluisteren van muziek via wifi niet evident is, noch van op een laptop (waar het toestel blijkbaar de media bibliotheek niet vind maar blijkbaar moet alle audio in de play lists van windows media player zich bevinden) noch van op een Andriod device (google music player is niet voorzien in de services die de soundtouch voorziet i.t.t. Spotify, Itunes, edm.).

Via bluetooth, zoals gezegd geen probleem, maar - en hetzelfde fenomeen doet zich voor als ik audio via bluetooth beluister op mijn autoradio - dat het volume veel lager is dan wanneer je streamt via wifi.
Resultaat is dat je het volume (ondanks dat dit van de soundtouch op max staat en ook dit van mijn android apparatenn staat zeer hoog) van je stereo of surround systeem zodanig hoog moet zetten dat wanneer je een ander bron kiest en vergeet het geluid lager te zetten, er ettelijke decibels geproduceerd worden.

Iemand enig idee hoe het komt dat het volumeniveau via Android Bluetooth streamen van audio zo veel lager is dan dat wanneer je via wifi streamt of zelfs gebruik maar van bluetooth van een laptop ... ?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Misschien een heeeeeel dommev vraag: maar staat je media volume op BT wel op maximum?

Kan ook zijn dat het aan BOSE ligt. Naar mijn ervaring is BT vaak net iets luider (tov 3.5mm jack bv).
Huff
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

1. Wat Dima al gezegd heeft, staat het volume op je bron toestel wel luid genoeg?

2. Kan je het ingangsvolume per afspeelbron niet instellen op je BOSE systeem? Bij mijn autoradio en Panasonic 'keukenradiootje' kan dit bijvoorbeeld wel.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Volume staat bij bronnen op 95%. Kan ook het volume regelen van de soundtouch adapter. Dit heb ik automatisch op max. gezet.

Vindt het heel raar. Bij het streamen van mijn laptop via bluetooth is dit helemaal geen probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”