hoi,
Zoonlief heeft een maand of 3 terug GSM laten valen, vervangen van het scherm was 180 euro.
Nog geen 2 maand later, snachts in Antwerpen gestolen dag gereparreerde GSM van 500 euro....
Hij heeft nu een nieuwe gekocht en ik, overweeg stevig om een verzekering te nemen voor dergelijke zaken.
Ik ben bij BNP dus ik zou kunnen overwegen om de digital protect te nemen voor 12 euro maar daar is zakkenrollen bv niet inbegrepen.
ikzelf heb ook een nieuwe, de dochter ook, als ik het zo bekijk een duur jaar geweest pfff..
Zijn er mensen die dit hebben, waar gaan jullie terecht..
In Nl vind je die in overvloed, in BE is dat wat anders.
Tom
GSM / Digitale toestellen verzekeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Gouden regel van een verzekering:
Uiteindelijk zullen de klanten altijd meer betalen dan ze terugkrijgen anders is ze niet winstgevend
.
Waarom zo'n duur toestel? Ik doe 3 jaar met een toestel van <200 Euro. Ik heb liever elk jaar een nieuw toestel dan €12 per maand te betalen voor een smartphone die al €500+ kostte.
PS: Je betaalt 3 maanden waarin je niet verzekerd bent en in het contract spreekt men van 'reparatie' maar geen woord over hoe lang dit duurt. Je kan dus wel een maandje zonder zitten als ze weinig zin hebben om uw toestel te repareren.
Uiteindelijk zullen de klanten altijd meer betalen dan ze terugkrijgen anders is ze niet winstgevend
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
Waarom zo'n duur toestel? Ik doe 3 jaar met een toestel van <200 Euro. Ik heb liever elk jaar een nieuw toestel dan €12 per maand te betalen voor een smartphone die al €500+ kostte.
PS: Je betaalt 3 maanden waarin je niet verzekerd bent en in het contract spreekt men van 'reparatie' maar geen woord over hoe lang dit duurt. Je kan dus wel een maandje zonder zitten als ze weinig zin hebben om uw toestel te repareren.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Ho,
Die 12 euro is voor alle toestellen ..
Je hebt gelijk hoor, maar af en toe mag je jezelf ook is iets gunnen.
De zoon zijn toestel is nu 399 dus op zich mag ik nog blij zijn dat hij geen iphone van 1100 euro koopt.
Hij blijft al redelijk bescheiden.
Ikzelf die meestal ook wel 3 jaar met mijn toestel maar koop zelden nieuw.
Meestal toestellen van enkele weken oud die door de originele koper toch niet zo leuk gevonden zijn.. dat levert een aardige cent op.
En ja, een verzekering, je betaald altijd te veel maar het geeft je een gerust gemoed...
Tom
Die 12 euro is voor alle toestellen ..
Je hebt gelijk hoor, maar af en toe mag je jezelf ook is iets gunnen.
De zoon zijn toestel is nu 399 dus op zich mag ik nog blij zijn dat hij geen iphone van 1100 euro koopt.
Hij blijft al redelijk bescheiden.
Ikzelf die meestal ook wel 3 jaar met mijn toestel maar koop zelden nieuw.
Meestal toestellen van enkele weken oud die door de originele koper toch niet zo leuk gevonden zijn.. dat levert een aardige cent op.
En ja, een verzekering, je betaald altijd te veel maar het geeft je een gerust gemoed...
Tom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Als je een gerust gemoed wilt. Dan kan je ook gewoon gsm van €150 à €200 kopen en die als reserve houden. Of een tweedehandse. Dan heb je steeds iets achter de hand als je panne hebt. Voor een gezin met 4 smartphones kan dat heel handig zijn!
Verzekering zou ik zeker niet doen. Er zal altijd ergens wel een uitzondering zijn waardoor je geen recht hebt op vergoeding. Of het zal lang duren eer ze het onderzocht hebben en dan heb je alsnog een vervangtoestel nodig.
Verzekering zou ik zeker niet doen. Er zal altijd ergens wel een uitzondering zijn waardoor je geen recht hebt op vergoeding. Of het zal lang duren eer ze het onderzocht hebben en dan heb je alsnog een vervangtoestel nodig.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Van mij zouden mijn kinderen het moeten stellen met één keer een deftig cadeau om het x aantal jaar, dus bv. smartphone, en als ze die kwijtspelen of die kapot gaat door hun eigen nalatigheid, dan krijgen ze nen simpelen gsm ipv een smartphone om toch maar bereikbaar te zijn.
Ze moeten dan maar zelf werken voor een deftige smartphone van 500+ EUR.
Parenting done right.
Parenting done right.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Lees vooral de kleine lettertje van die verzekeringscontracten.
In de realiteit wordt er wel maandelijks geïncasseerd, maar uiterst zelden uitbetaald.
€12 per maand is €150 per jaar, voor dat geld koop je elk jaar een nieuwe met een Snapdragon6xx erin
en opnieuw: met dat soort verzekeringscontracten spring je niet ver als er iets gebeurd
Vertrouw niet op het woord van de BNP (of BNPPF) verkoper, maar lees zelf het contract na.
In de realiteit wordt er wel maandelijks geïncasseerd, maar uiterst zelden uitbetaald.
€12 per maand is €150 per jaar, voor dat geld koop je elk jaar een nieuwe met een Snapdragon6xx erin
en opnieuw: met dat soort verzekeringscontracten spring je niet ver als er iets gebeurd
Vertrouw niet op het woord van de BNP (of BNPPF) verkoper, maar lees zelf het contract na.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Tja, tenzij die kinderen 19 jaar zijn... Nogal straf dat je hier doet doorschijnen dat ik mijn kinderen slecht opvoed.Ken schreef:Van mij zouden mijn kinderen het moeten stellen met één keer een deftig cadeau om het x aantal jaar, dus bv. smartphone, en als ze die kwijtspelen of die kapot gaat door hun eigen nalatigheid, dan krijgen ze nen simpelen gsm ipv een smartphone om toch maar bereikbaar te zijn.
Parenting done right.
Ik heb trouwens nooit beweerd dat ik die GSM zelf betaald heb, waar zou jij dit gelezen hebben.
Daarnaast krijgen ze van mij alleen een deftig cadeau als het nodig is, geen laptop omdat ze het leuk vinden.. Idem met GSM, dat is beperkt tot 300 euro tenzij voor speciale gelegenheden zoals 18j of 21j dan tast ik iets dieper in de buidel en ze weten dat ik die uitgave max om de 2 jaar doe, is hij sneller defekt door hun schuld, tja, dan mogen ze zelf een nieuwe kopen. Dit heeft mijn zoon nu voor en dan nog is hij zuinig, hij heeft een toestel gekocht dat overal 599 staat en nu bij coolblue voor 399, dat heb ik hem geleerd goed uit je doppen kijken als je iets wilt kopen, reclame niet altijd geloven en 2 keer nadenken voor je iets uitgeeft. Als projektleider van 10tallen miljoenen euro's en verantwoordelijke voor om en bij de 120 werknemers waaronder 5 ir's leer je dergelijke dingen en die geef ik door als goede ouder.
De zoon heeft dit jaar bijna max dagen vankantiewerk gedaan dat wettelijk mag (heel juli, augustus en in de paasvakantie) en het heeft hem bijna 4000 euro opgebracht.Dat vakantiewerk heeft hij zelf gezocht,draagt verantwoordelijkheid in een jeugdbeweging als leider en zit in de jeugdraad van de gemeente. De dochter is nog net te jong maar kan volgend jaar ook starten. De manier waarop u mij veroordeeld op basis van mijn vraag ivm een verzekering gaat er stevig over.
Volgende keer misschien 2 keer lezen en nadenken voordat je een oordeel velt....
Leer dat misschien ineens ook aan uw kinderen als je toch aan good parenting wil doen.
Tom
Laatst gewijzigd door tom35 25 nov 2017, 18:36, in totaal 1 gewijzigd.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Wou ik niet zo laten uitschijnen hoor ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Hmm ik heb ze sinds mijn 14j allemaal zelf mogen betalen
Stap eens binnen bij uw makelaar? die moeten die vraag wel meer krijgen.
Zakkenrollen is niet gedekt bij aankoop met mastercard maar "ik ben bedreigd en aangifte doen bij politie en verzekering betaald wel terug"...
![Surprised :-o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Stap eens binnen bij uw makelaar? die moeten die vraag wel meer krijgen.
Zakkenrollen is niet gedekt bij aankoop met mastercard maar "ik ben bedreigd en aangifte doen bij politie en verzekering betaald wel terug"...