Sinds deze morgen geen internet op onze beide vdsl lijnen.
Via een lijntest op MyProximus geven beide aan dat er mogelijks hinder is wegens onderhoudswerkzaanheden....
Een telefoontje naar proximus: men geeft als antwoord dat men het niet goed weet maar dat het wellicht om een "algemene storing" zou gaan...geen enkele indicatie van wanneer het zou opgelost zijn!!!
Weer zeer goede informatie van proximus!!!
op de websitesite van MyProximus staat dat er geen storingen zijn in de regio - via de lijntest geeft men aan dat er onderhoudswerken zijn - via de helpdesk weet men het niet goed maar zal het dan wel een algemene storing zijn!
Men mag dus zelf kiezen wat van toepassing is!!
Indien het werkelijk om onderhoudswerkzaamheden zou gaan waarom kondigen ze deze dan niet op voorhand aan en waarom volop tijdens de werkuren??
Mijn vrouw werkt meerdere dagen per week van thuis uit en heeft constant het internet nodig (tele-conferencing enz.) vandaar trouwens onze tweede vdsl lijn....had ze dit op voorhand geweten was ze deze morgen naar het werk vertrokken....
Het is nu bijna 12u30 en nog steeds geen internet!!!
Nog mensen in de regio Dendermonde/Sint-Gillis die zonder internet zitten??
Algemene panne omgeving Dendermonde??
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik weet niet hoor. Maar als ge constant internet nodig hebt lijkt het mij op het eerste zicht niet verstandig om twee vdsl-lijnen te nemen.
Ik zou zeker de tweede op de kabel/Telenet nemen.
Ik zou zeker de tweede op de kabel/Telenet nemen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Pro Member
@markdm
is een goede opmerking... maar als radioamateur heb ik liever niet die stralende kabels van telenet in huis...dit om interferentie (in beide richtingen) te vermijden; met vdsl geen enkel problem....
bovendien is die tweede lijn er niet echt gekomen om als "backup" te dienen maar vooral om de andere te "ontlasten"
Mijn opmerking over het uitvallen van beide lijnen was enkel maar om aan te tonen dat het niet aan de interne hardware lag( de kans dat de twee tegelijkertijd zouden defecten vertonen is zeer klein)
is een goede opmerking... maar als radioamateur heb ik liever niet die stralende kabels van telenet in huis...dit om interferentie (in beide richtingen) te vermijden; met vdsl geen enkel problem....
bovendien is die tweede lijn er niet echt gekomen om als "backup" te dienen maar vooral om de andere te "ontlasten"
Mijn opmerking over het uitvallen van beide lijnen was enkel maar om aan te tonen dat het niet aan de interne hardware lag( de kans dat de twee tegelijkertijd zouden defecten vertonen is zeer klein)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 15 keer
Hier regio 052 (via Scarlet), geen problemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
@ murdock... stralende kabels van Telenet, da moe me toch eens uitleggen, wanneer uw modem in de kelder of garage of gang staat, zo dicht mogelijk bij de straat, net zoals het geval zal zijn met de Proximusmodem, heb je toch geen "stralende" kabels in huis..
je vertrekt immers met UTP kabels die volgens mij dezelfde zijn voor proximus of telenet, en een AP op het netwerk van Pr of Tl voor de wifi maakt ook geen verschil, ben zelf ook radio-amateur, het enige waar ik weet van heb wat serieus stoort zijn de powerlines, maar die worden bij Proximus ook soms gebruikt, en weet dat die nog meer storen of die van Telenet, er was destijds een zaak lopende bij het BIPT waardoor ze (bijna) uit de handel moesten worden genomen... en er stralen nog veel andere zaken in huis.. persoonlijk denk ik dus niet dat dat een argument zou mogen zijn...
Ik veronderstel dat jullie toch ook wel een smartphone hebben, ondersteunt die dan geen thetering, kan je de wifi daar toch van gebruiken om te surfen ?
je vertrekt immers met UTP kabels die volgens mij dezelfde zijn voor proximus of telenet, en een AP op het netwerk van Pr of Tl voor de wifi maakt ook geen verschil, ben zelf ook radio-amateur, het enige waar ik weet van heb wat serieus stoort zijn de powerlines, maar die worden bij Proximus ook soms gebruikt, en weet dat die nog meer storen of die van Telenet, er was destijds een zaak lopende bij het BIPT waardoor ze (bijna) uit de handel moesten worden genomen... en er stralen nog veel andere zaken in huis.. persoonlijk denk ik dus niet dat dat een argument zou mogen zijn...
Ik veronderstel dat jullie toch ook wel een smartphone hebben, ondersteunt die dan geen thetering, kan je de wifi daar toch van gebruiken om te surfen ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Pro Member
@laroyj
De kabel(coax) van telenet ligt hier in de buurt nog bovengronds en zorgt al ettellijke jaren voor de nodige problemen..... ik heb in het verleden het al zover kunnen drijven dat ze meer dan 100meter rotte coax en connectoren moeten vervangen hebben vanwege de uitstraling, bovendien is een slecht afgeschermde kabel dan op zijn beurt dan ook gevoelig voor instraling met alle gevolgen vandien....
Om deze reden werd de telenet coax kabel reeds uit mijn huis verwijderd totaan het aansluitpunt...en als het nog meer problemen blijft geven in de toekomst zal ik zelfs vragen om hem van mijne gevel te verwijderen!! de storingen die door de kabel veroorzaakt worden op o.a. VHf zijn wel op frekwenties waar wij als radiomamateur enige en dus zeker prioritaire gebruiker zijn!
de twee vdsl modems staan om praktische reden in mijne shack(central gelegen punt) omdat vandaar ook het ganse netwerk vertrekt, daarom dat ik daar zeker geen telenet coax wil hebben.
zopas weer naar proximus gebeld.....weer een zeer verwarde uitleg waarbij ik na meerdere doorschakelingen een "technieker" aan de lijn kreeg die in moeilijk verstaanbaar Nederlands gewoonweg zei dat het om een zwaar "algemeen" probleem ging ... hij kon ook geen enkel idee geven van wat er juist aan de hand was en nog minder wanneer het ging opgelost zijn....
zeer klantvriendelijk dus....
De kabel(coax) van telenet ligt hier in de buurt nog bovengronds en zorgt al ettellijke jaren voor de nodige problemen..... ik heb in het verleden het al zover kunnen drijven dat ze meer dan 100meter rotte coax en connectoren moeten vervangen hebben vanwege de uitstraling, bovendien is een slecht afgeschermde kabel dan op zijn beurt dan ook gevoelig voor instraling met alle gevolgen vandien....
Om deze reden werd de telenet coax kabel reeds uit mijn huis verwijderd totaan het aansluitpunt...en als het nog meer problemen blijft geven in de toekomst zal ik zelfs vragen om hem van mijne gevel te verwijderen!! de storingen die door de kabel veroorzaakt worden op o.a. VHf zijn wel op frekwenties waar wij als radiomamateur enige en dus zeker prioritaire gebruiker zijn!
de twee vdsl modems staan om praktische reden in mijne shack(central gelegen punt) omdat vandaar ook het ganse netwerk vertrekt, daarom dat ik daar zeker geen telenet coax wil hebben.
zopas weer naar proximus gebeld.....weer een zeer verwarde uitleg waarbij ik na meerdere doorschakelingen een "technieker" aan de lijn kreeg die in moeilijk verstaanbaar Nederlands gewoonweg zei dat het om een zwaar "algemeen" probleem ging ... hij kon ook geen enkel idee geven van wat er juist aan de hand was en nog minder wanneer het ging opgelost zijn....
zeer klantvriendelijk dus....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
tja, bij mij in de wijk ligt hij ondergronds, maar de versterkerkast staat bovengronds, op 30m van mijne shack en idd ook op sommige 70cm kanalen instraling, nu lig ik daar persoonlijk niet wakker van, gebruik die kanalen dan niet, en laat ons eerlijk zijn, zowel op 2m als 70cm is er heden tendage niet veel animo meer, alleen wanneer men van het werk komt is men daar nog wat mobiel, of tijdens een vossejacht, of tijdens de vergaderingen op clubfrequenties, de meesten zijn actief op HF en ik ben zelf zelden actief en eerder een luisteraar of met andere RF zaken bezig..
Hier zowel Telenet internet, als Orange via de kabel en EDPnet via VDSL2 en Orange via 4G en 3G omdat ik,helemaal niet zonder internet kan ...
Hier zowel Telenet internet, als Orange via de kabel en EDPnet via VDSL2 en Orange via 4G en 3G omdat ik,helemaal niet zonder internet kan ...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik woon in Dendermonde (grens met Sint Gillis) en nog geen enkel probleem ondervonden vandaag. Ik heb internet start bij Proximus.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Pro Member
Het verbetert er nog op.....nog steeds geen internet/tv/telefoon op onze lijnen...
bij een poging om de helpdesk te bereiken krijgen we nu gewoon een domme melding dat er een "incident" heeft plaatsgevonden op het proximus netwerk en dat we daardoor "hinder" kunnen ondervinden, vervolgens wordt de lijn gewoon verbroken...
goe bezig bij proximus, niet alleen geen deftige uitleg maar al ganse dag zonder internet(mijn vrouw heeft dit beroepsmatig nodig) tv en telefoon en als het zo doorgaat kan ik vanavond ook beter op stap gaan want tv kijken zal er wellicht niet bij zijn....
bij een poging om de helpdesk te bereiken krijgen we nu gewoon een domme melding dat er een "incident" heeft plaatsgevonden op het proximus netwerk en dat we daardoor "hinder" kunnen ondervinden, vervolgens wordt de lijn gewoon verbroken...
goe bezig bij proximus, niet alleen geen deftige uitleg maar al ganse dag zonder internet(mijn vrouw heeft dit beroepsmatig nodig) tv en telefoon en als het zo doorgaat kan ik vanavond ook beter op stap gaan want tv kijken zal er wellicht niet bij zijn....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Zo komt ge nog eens buitenmurdock447 schreef:goe bezig bij proximus, niet alleen geen deftige uitleg maar al ganse dag zonder internet(mijn vrouw heeft dit beroepsmatig nodig) tv en telefoon en als het zo doorgaat kan ik vanavond ook beter op stap gaan want tv kijken zal er wellicht niet bij zijn....
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
-
- Pro Member
en nu juist vandaag was mijne nieuwe router toegekomen..... Edgerouter lite-3....dus installeren zal er ook niet bij zijn....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Daarstraks bij een oud collega geweest en die zat ook al heel de dag zonder internet/tv. Ook de buren (thuiswerker) had geen internet en is naar Brussel gereden om te werken. Bij Px wisten ze van niets toen ze (met GSM) belden.
Bij EDPnet alvast geen prob.
Bij EDPnet alvast geen prob.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Moh, nog een radioamateur hier? Welke callsign?
En voor thuiswerkers : neem ofwel een SLA (of tenminste laat je werk dat doen), ofwel bijvoorbeeld een Orange Internet@Home verbinding. Kan je altijd uit de voeten
73's
ON3KDR
En voor thuiswerkers : neem ofwel een SLA (of tenminste laat je werk dat doen), ofwel bijvoorbeeld een Orange Internet@Home verbinding. Kan je altijd uit de voeten
73's
ON3KDR
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Bedankt: 12 keer
Zou liggen aan een vezel breuk voor de rop (langere hersteltijd).
-
- Pro Member
Ik zal mij dan maar eindelijk “bloot” geven zeker......on5lw.......
@crapiecorn
Hoelang is langere hersteltijd?
@crapiecorn
Hoelang is langere hersteltijd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Bwa: OTDR aan de ROP uitvoeren, afstand matchen met je vezelkaart, en je weet de locatie van de breuk.crapiecorn schreef:Zou liggen aan een vezel breuk voor de rop (langere hersteltijd).
Ter plaatse gaan, en lassen.
Langste werk zijn beide verplaatsingen, lijkt mij.
Bij een vezelbreuk op mijn werk hun netwerk gisteren duurde het 7 uren tussen breuk en herstel.
Wij hebben normaal een SLA van 6 uur binnen het melden. Voor niet-SLA verbindingen kan dit langer duren...
Ik vermoed niet dat men nu, op dit uur, nog gaat beginnen lassen op straat.
Maar zoals al gezegd voor TS: 2 VDSL lijnen op 1 adres is niet redundant.
Tot aan de ROP lopen de koperdraden gelijk, dus bij breuk is dit wellicht over alle adres.
Vanaf de ROP is een gedeeld medium, die helaas niet redundant uitgevoerd is.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 12 keer
Mja ik bedoel een langere hersteltijd dan bv, een dslkaart resetten of vervangen. Herstelling zou voor morgenochtend moeten zijn.
-
- Pro Member
@blaatpraat
Bedankt voor de info....nu niet meer gaan lassen.....het probleem werd reeds deze morgen vastgesteld en gemeld...we zijn dus nu ongeveer 12uur verder dus mocht het wel al opgelost zijn......of mis ik ergens iets...
Dat wij 2 lijnen bij dezelfde provider hebben is eerder toevallig zo ontstaan en was origineel niet bedoeld om zekere redundancy te hebben....wel 2 volledig gescheiden contracten 1 prive en 1 voor het werk van mijn vrouw ....
Bedankt voor de info....nu niet meer gaan lassen.....het probleem werd reeds deze morgen vastgesteld en gemeld...we zijn dus nu ongeveer 12uur verder dus mocht het wel al opgelost zijn......of mis ik ergens iets...
Dat wij 2 lijnen bij dezelfde provider hebben is eerder toevallig zo ontstaan en was origineel niet bedoeld om zekere redundancy te hebben....wel 2 volledig gescheiden contracten 1 prive en 1 voor het werk van mijn vrouw ....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Als het aan mij lag, mocht dit inderdaad al opgelost zijn.
Er zijn verschillende opties:
Ofwel zijn alle lassers al een ganse dag bezet met andere incidenten, ofwel heeft dit probleem gewoon geen prioriteit.
In feite kunnen ze nu nog wel gaan lassen, maar ik heb gewoon het vermoeden dat ze dit niet zullen doen aangezien er geen SLA op die link zit.
Tenzij er nog iemand anders op die ROP aangesloten zit die wel een SLA zou hebben, die kans schat ik echter klein omdat mensen/bedrijven met SLA vaak gescheiden zitten, en moest dit wel het geval zijn, zou het al in orde gekomen zijn.
Ik zou wel aandringen op een tegemoetkoming (hou in je achterhoofd dat ze dit niet moeten doen), zij hoeven immers niet te weten dat je geen coax in je huis wenst.
Er zijn verschillende opties:
Ofwel zijn alle lassers al een ganse dag bezet met andere incidenten, ofwel heeft dit probleem gewoon geen prioriteit.
In feite kunnen ze nu nog wel gaan lassen, maar ik heb gewoon het vermoeden dat ze dit niet zullen doen aangezien er geen SLA op die link zit.
Tenzij er nog iemand anders op die ROP aangesloten zit die wel een SLA zou hebben, die kans schat ik echter klein omdat mensen/bedrijven met SLA vaak gescheiden zitten, en moest dit wel het geval zijn, zou het al in orde gekomen zijn.
Ik zou wel aandringen op een tegemoetkoming (hou in je achterhoofd dat ze dit niet moeten doen), zij hoeven immers niet te weten dat je geen coax in je huis wenst.
-
- Pro Member
Deze morgen beide lijnen terug ok. Wel problemen met een decoder die nu kuren heeft en niet direct wil opstarten( V5 met harde schijf; middleware error...)
@on4bam Maurice, ik dacht dat je dit al lang wist ....murdock447 = on5lw
@on4bam Maurice, ik dacht dat je dit al lang wist ....murdock447 = on5lw