Beste tracker voor katten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Na verdwijning van onze twee volwassen katten twee weken terug zijn we het meer dan beu. Sinds ik in onze huidige gemeente woon zijn er al zes katten omgelegd / verdwenen waarvan we er ééntje in twee stukken hebben teruggevonden aan een beek.
Vermoedelijke dader bekend, politie wil echter niks ondernemen. We weten niet of dader onze katten omgelegd heeft, of gedeporteerd en uitgezet heeft, maar het is tijdens een opendeurweekend gebeurd waardoor de dader vrij spel had terwijl wij twee volledige dagen binnen zaten in de winkel.
Meer dan verdacht is dat één van onze drie jonge katten uit de nest van deze twee verdwenen volwassen katten, nu plots bijna traumatische schrik heeft als ik dichtbij kom en mijn hand uitsteek. Alsof iemand deze geslagen heeft. Vermoedelijke dader heeft ook al opgebiecht dat zijn vrouw schrik heeft van katten.
Daarom wil ik aan de drie overblijvende katten een tracker hangen, als deze dan verdwijnen dan heb ik keihard bewijs van de laatste locatie. Het is erg dat het zover is gekomen. Wijkagent zegt zelf dat ze niet bij vermoedelijke dader kunnen aankloppen, en dat ik maar zelf moet investeren in een tracker.
Dus welke tracker?
Vermoedelijke dader bekend, politie wil echter niks ondernemen. We weten niet of dader onze katten omgelegd heeft, of gedeporteerd en uitgezet heeft, maar het is tijdens een opendeurweekend gebeurd waardoor de dader vrij spel had terwijl wij twee volledige dagen binnen zaten in de winkel.
Meer dan verdacht is dat één van onze drie jonge katten uit de nest van deze twee verdwenen volwassen katten, nu plots bijna traumatische schrik heeft als ik dichtbij kom en mijn hand uitsteek. Alsof iemand deze geslagen heeft. Vermoedelijke dader heeft ook al opgebiecht dat zijn vrouw schrik heeft van katten.
Daarom wil ik aan de drie overblijvende katten een tracker hangen, als deze dan verdwijnen dan heb ik keihard bewijs van de laatste locatie. Het is erg dat het zover is gekomen. Wijkagent zegt zelf dat ze niet bij vermoedelijke dader kunnen aankloppen, en dat ik maar zelf moet investeren in een tracker.
Dus welke tracker?
Sorry, maar, dieren hebben last aan straling
Dus niet hen opzadelen met de extra probleem door gebruik van nog straling erbij.
Een betere oplossing is dat U dient te maken uw dieren zijn in uw eigen beheer, zo zijn ze niet verdwijnbaar.
Dus niet hen opzadelen met de extra probleem door gebruik van nog straling erbij.
Een betere oplossing is dat U dient te maken uw dieren zijn in uw eigen beheer, zo zijn ze niet verdwijnbaar.
-
- Elite Poster
Modbreak:
off topic
off topic
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De meeste trackers die ik ken werken vrij goed, maar doen niet wat jij wilt vermoed ik. Deze gaan namelijk het dier "tracken" maar geven niet door aan het baasje waar je huisdier zit (bvb via een data SIM kaart). Als je huisdier terug is van zijn/haar wandeling kan je de halsband van het dier af halen, koppelen aan je pc met een USB poort en zo zien waar hij allemaal gegaan is.
Wat jij wilt is een tracker die de GPS positie in real time doorstuurt naar jou. Bvb via een data SIM kaart, LoRaWAN technologie, SMS met de coördinaten, ...
EDIT : zoiets : https://www.bol.com/nl/p/tractive-gps-t ... country=BE
Wat jij wilt is een tracker die de GPS positie in real time doorstuurt naar jou. Bvb via een data SIM kaart, LoRaWAN technologie, SMS met de coördinaten, ...
EDIT : zoiets : https://www.bol.com/nl/p/tractive-gps-t ... country=BE
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Ik vond ondertussen:krisken schreef:De meeste trackers die ik ken werken vrij goed, maar doen niet wat jij wilt vermoed ik. Deze gaan namelijk het dier "tracken" maar geven niet door aan het baasje waar je huisdier zit (bvb via een data SIM kaart). Als je huisdier terug is van zijn/haar wandeling kan je de halsband van het dier af halen, koppelen aan je pc met een USB poort en zo zien waar hij allemaal gegaan is.
Trackimo Mini GPS tracker
Weenect Cats
Sommigen werken dus wel via GPS, in bepaalde modellen kan je zelfs een waarschuwing laten sturen als een bepaalde snelheid werd overschreden. Ideaal om de dader te klissen die de kat probeert uit te zetten. Vermoedelijke dader rijdt met bestelwagen.
-
- Moderator
- Contacteer:
https://nl.aliexpress.com/item/New-Supe ... 0.0.BcyjjE
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1778791
https://tractive.com/eu_en?SID=5okfirst ... vdgavo6mp5
https://www.weenect.com/nl/halsband-tel ... -cats.html
https://www.trackyourpet.nl/
http://www.vindmijterug.nl/gps-halsband.html
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1778791
https://tractive.com/eu_en?SID=5okfirst ... vdgavo6mp5
https://www.weenect.com/nl/halsband-tel ... -cats.html
https://www.trackyourpet.nl/
http://www.vindmijterug.nl/gps-halsband.html
Telefonie = EDPnet + OVH
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Prachtige reactie!Mr.Toma schreef:Indien u spreekt het Portugees beter dan mijn Nederlands, altijd welkom om daarmee te communicatie te verder zetten.ub4b schreef:u niet goed Nederlands spreken?
Ik reageer ook zo tegen Franssprekenden die lachen met mijn Frans.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Moderator
- Contacteer:
Om even offtopic te gaan : ik probeer meestal een tussenweg te vinden : men spreekt in het Engels/Frans tegen mij, en ik in het Nederlands tegen hun. Zo leren we er beiden van. Een tactiek die bij velen in goeie aarde valt. Uiteraard werkt dit alleen binnen België/Vlaanderen.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
typisch Vlaamskrisken schreef:Om even offtopic te gaan : ik probeer meestal een tussenweg te vinden : men spreekt in het Engels/Frans tegen mij, en ik in het Nederlands tegen hun. Zo leren we er beiden van. Een tactiek die bij velen in goeie aarde valt. Uiteraard werkt dit alleen binnen België/Vlaanderen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
gij woont/werkt/... hier dus spreek ik Vlaams tegen u. beste manier voor u om het te leren
wat de kat betreft, ik zou ze binnen of op het eigen terrein houden voor hun eigen veiligheid. het minste overlast voor de buurt
Er is blijkbaar een buur niet gediend met katten.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Wij hebben hier een tiental jaar geleden ook een kattenbeul gehad. We wisten waar we onze poezen kwijt geraakt waren. Maar daar bleef het ook bij. Bewijs met tracker is nog geen bewijs van dader, want de poezen eindigen uiteindelijk waar je het niet wil, in een vuilzak.
Mijnheer speelde ook met de vogeltjes, en ik ben er eens mee gaan "klappen". Uiteraard wou ik de vogels geen pluim krenken, maar via de milieuwetgeving hebben we die zijn kot wel opgekuist. Zijn neus stond na onze ontmoeting trouwens ook iets schever dan voordien...
Sinds dat figuur onder de grond steekt, zijn er geen onverklaarbare poezen verdwijningen meer geweest.
Mijnheer speelde ook met de vogeltjes, en ik ben er eens mee gaan "klappen". Uiteraard wou ik de vogels geen pluim krenken, maar via de milieuwetgeving hebben we die zijn kot wel opgekuist. Zijn neus stond na onze ontmoeting trouwens ook iets schever dan voordien...
Sinds dat figuur onder de grond steekt, zijn er geen onverklaarbare poezen verdwijningen meer geweest.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Klinkt heel erg als oog om oog, tand om tand. Maar ik heb dan ook geen katten...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
kan heel rap onnodig escalerenJoe de Mannen schreef:Klinkt heel erg als oog om oog, tand om tand. Maar ik heb dan ook geen katten...
J.
hou uw beesten binnen en dan is het irrelevant of de buren uw beesten al dan niet tof vinden
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Heeft het niet meer met verdraagzaamheid te maken, in beide richtingen?
Een kalkoen, kwartel, haan of pauw kan perfect op mijn terrein blijven, maar toch mijn buren tot waanzin drijven.
Idem de hond van de buren die 24/7 blaft als een bezetene...
Een poes binnen houden is op het randje van dierenmishandeling en buiten kan je die onmogelijk op uw eigen terrein houden.
Nog suggesties voor duivenmelkers?
Een kalkoen, kwartel, haan of pauw kan perfect op mijn terrein blijven, maar toch mijn buren tot waanzin drijven.
Idem de hond van de buren die 24/7 blaft als een bezetene...
Een poes binnen houden is op het randje van dierenmishandeling en buiten kan je die onmogelijk op uw eigen terrein houden.
Nog suggesties voor duivenmelkers?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Tsja, als uw beesten niemand tot last zijn en op uw eigen terrein blijven, dan gaan ze ook niet verdwijnen natuurlijk...
Als je ze niet onder controle hebt en ze vanalles uitsteken, tsja... Er kan vanalles gebeuren dan he...
Als je ze niet onder controle hebt en ze vanalles uitsteken, tsja... Er kan vanalles gebeuren dan he...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
ik zie hier geen bewijzen dat iemand iets met dieren gedaan heeft.
Zoals ik letterlijk heb gepost: "Er kan vanalles gebeuren dan he..."
Zoals ik letterlijk heb gepost: "Er kan vanalles gebeuren dan he..."
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
5 katten op een paar jaar is geen toeval meer.
Wel we hebben een buur die al gedreigd heeft met rechtzaak omwille van kippen. Och ja hij vertelde ook dat hij twee duifjes had maar ik zie die nooit. Zijn vrouw heeft panische angsten door katten. Net voor het verdwijnen van de moederkat, rook deze naar een open haard toen deze terugkwam. Deze buur stookt met hout dat hij zelf in stukken zaagt en hiermee redelijk wat overlast veroorzaakt omdat hij dit om 8u 's morgens vaak doet. Hij heeft een handelspand in onze woonwijk en regelmatig komen er zware camions met paletten lossen. DIe goederen gaan dan in een illegaal geplaatst 'kot' wat aangebouwd is tegen zijn villa en in strijd met de verkavelingsvoorschriften. De paletten stookt hij op. Volgens mij mag je geen paletten opstoken. Ik heb fotos van de leveringen.
Deze man en zijn vrouw spellen iedereen de les, maar ze zijn op meerdere vlakken niet in orde met hun woning. Ze vinden dat ik in een bos moet gaan wonen.
Mijn eurocent valt nu. Wijkagent wil echter niks doen. Ik moet met keiharde bewijzen komen. Wijkagent zegt: investeer in een tracker. Waarvoor betaal ik nog belasting?
Dierenbeulen in België komen er ongestraft mee weg. Katten die verdwijnen en dierenmishandeling zijn geen prio duidelijk.
Ik hou mijn drie resterende jonge katten nu binnen, als ze even buiten gaan lok ik ze vrijwel direct terug binnen. Katten zijn vrije dieren, niemand kan mij verbieden dat een kat op iemands anders hof loopt. Dit is bijna onmogelijk tegen te houden.
Door een dierenbeul (waarmee ik nog niet zeg dat buurman de beul is) moet ik nu katten tegen hun natuur binnenhouden.
Wel we hebben een buur die al gedreigd heeft met rechtzaak omwille van kippen. Och ja hij vertelde ook dat hij twee duifjes had maar ik zie die nooit. Zijn vrouw heeft panische angsten door katten. Net voor het verdwijnen van de moederkat, rook deze naar een open haard toen deze terugkwam. Deze buur stookt met hout dat hij zelf in stukken zaagt en hiermee redelijk wat overlast veroorzaakt omdat hij dit om 8u 's morgens vaak doet. Hij heeft een handelspand in onze woonwijk en regelmatig komen er zware camions met paletten lossen. DIe goederen gaan dan in een illegaal geplaatst 'kot' wat aangebouwd is tegen zijn villa en in strijd met de verkavelingsvoorschriften. De paletten stookt hij op. Volgens mij mag je geen paletten opstoken. Ik heb fotos van de leveringen.
Deze man en zijn vrouw spellen iedereen de les, maar ze zijn op meerdere vlakken niet in orde met hun woning. Ze vinden dat ik in een bos moet gaan wonen.
Mijn eurocent valt nu. Wijkagent wil echter niks doen. Ik moet met keiharde bewijzen komen. Wijkagent zegt: investeer in een tracker. Waarvoor betaal ik nog belasting?
Dierenbeulen in België komen er ongestraft mee weg. Katten die verdwijnen en dierenmishandeling zijn geen prio duidelijk.
Ik hou mijn drie resterende jonge katten nu binnen, als ze even buiten gaan lok ik ze vrijwel direct terug binnen. Katten zijn vrije dieren, niemand kan mij verbieden dat een kat op iemands anders hof loopt. Dit is bijna onmogelijk tegen te houden.
Door een dierenbeul (waarmee ik nog niet zeg dat buurman de beul is) moet ik nu katten tegen hun natuur binnenhouden.
-
- Elite Poster
heist_175 schreef: Idem de hond van de buren die 24/7 blaft als een bezetene...
dan dien je klacht in voor geluidsoverlast en is de eigenaar aansprakelijk
als een kat mijn vis plundert, mijn tuin als toilet gebruikt, ... en ik heb geen idee wie de eigenaar is of de eigenaar gebaart van kromme haas dan vraag je om problemen
Moet je niet opkijken dat sommige mensen, als de schade te hoog oploopt, de katten als ongedierte behandelen en verwijderen
een kat opvoeden en zaken aanleren is veel lastiger als bij een hond, een kat breekt rapper uw kot af,... klopt maar dat ontslaat u niet van uw verantwoordelijkheid.heist_175 schreef:Een poes binnen houden is op het randje van dierenmishandeling
wilt ge niet dat uw beesten iets overkomt? binnenhouden, hof afzetten dat ze niet buiten kunnen en die kosten zijn voor u.
het is niet aan de buur om onnodige kosten te maken om zijn eigendom tegen uw kat te beschermen
- petrol242
- Elite Poster
Dan kan je dus heel ver interpreteren. De keren dat we de was konden overdoen omdat mijnheer zijn duiven moesten vallen of die oneindig lang in een kringetje rond de aanpalende tuinen vlogen zijn niet te tellen. Ik had er ook geen problemen mee, totdat die met zijn tengels aan mijn beesten zat.
-
- Moderator
- Contacteer:
Hmmm dan mishandel ik momenteel twee katten. Heb helaas toch de indruk dat ze dit toch niet zo erg vinden als ik op dit moment naar hun kijk...heist_175 schreef: Een poes binnen houden is op het randje van dierenmishandeling
Telefonie = EDPnet + OVH
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Vallen die duiven in uwe was misschien ?
Ge vond dat niet erg en omdat er iets gebeurd is dat daar totaal los van staat, vind ge dat plots wel erg.
Klinkt als wraak en vooral redelijk kinderachtig. ..
J..
Ge vond dat niet erg en omdat er iets gebeurd is dat daar totaal los van staat, vind ge dat plots wel erg.
J..
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Duiven schijten en vliegen tegelijk, dus ik kan me wel voorstellen dat ge als de was buiten hangt ge die af en toe moet herdoen met een duivenmelker in de buurt.
Katten verschillen, er zijn katten die binnen niet kunnen aarden en er zijn er die veel liever binnen zitten.
Katten verschillen, er zijn katten die binnen niet kunnen aarden en er zijn er die veel liever binnen zitten.
- petrol242
- Elite Poster
Als ge uw katten onthoofd aan de voordeur terug vindt, is die reactie allerminst kinderachtig. De opkuis van het duivenkot kwam er trouwens na een algemene klacht van de buurt. 600 duiven is toch al iets meer dan een "hobby"... De milieudienst van de gemeente doet zoiets trouwens niet zomaar. Die beesten schijten alles onder. Een tijd hebben we het kunnen verdragen, maar de moord op mijn beesten was er wel iets over.Joe de Mannen schreef:Vallen die duiven in uwe was misschien ?
J..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Thuis gebruik ik de TK-909 voor mijn 13-jaar oude katertje. Super tevreden van.
Niets voor een kleine kat, maar een gemiddelde Europese korthaar (type normale straatkat) heeft daar geen enkele moeite mee. En omdat onze kleine vagebond soms wel eens in een vechtpartij terechtkomt en zijn veiligheids-halsband dan open schiet ben je bijna blij dat het toestelletje geen onooglijk 2X2X1 cm dingetje is, want zelfs met een goede GPS fix is iets terugvinden dat iets groter is als een luciferdoosje binnen een straal van 6 meter midden in het bos geen pretje. De TK is ruwweg 2x5x1 cm, ook nog best klein om terug te vinden dus ...
Dit katertje is ons oudje : hij is in het huis gekomen als een feral kitten, en dat "buiten laten" kreeg je er bij hem echt niet uit. Normaal slaapt hij altijd binnen (kwestie van de kleine moordenaar een beetje in toom te houden) maar hij is toch wel regelmatig eens opgesloten geraakt in kelders en dergelijke : hij heeft geen enkel gevoel van wantrouwen naar mensen toe maar haat (en vecht) met alles wat op 4 poten rondloopt, inclusief de Duitse herder van onze overburen (tot ons verdriet).
Hij komt dus regelmatig met "oorlogswonden" thuis, en omdat hij al een ouder kereltje is zat de schrik er wel in dat hij ooit zo zwaar toegetakeld kon zijn dat hij het niet meer zou halen tot thuis. Dus tracker rond zijn nek.
Fascinerend eigenlijk : hij blijkt een jachtgebied te hebben van ruwweg een 5km in diameter, met hopen bossen en heide. Wij dachten altijd dat hij "vrij dicht bij de thuisbasis" zou blijven, maar in praktijk heeft hij een vrij grote dagelijks "patrouille gebied". dat hij iedere dag vrij klokvast afhaspelt.
De TK-909 heeft een zeer goede GPS ontvangst : je steekt er een sim kaartje in en het toestel valt na 5 minuten in slaapstand (dus voor diegene die schrik hebben van continue straling : no issue). Na een activatiesms volgt een warm boot, en binnen 2 minuten heb je een googlemaps link op je GSM met daarin positie, tijd, batterijconditie en snelheid. De oplaadbare batterij houdt het bij ons ongeveer 2 tot 3 weken uit. Je kan ook een volcontinu tracking starten en online volgen, maar dan is de batterij na 3 dagen ofzo wel leeg.
Ik heb verschillende trackers getest en gebruikt, van dedicated cat trackers (Pawtracker, GPScat, ...) maar de TK909 was de goedkoopste en de meest betrouwbare van de hoop. Het helpt ook om ons klein bejaard monster 's nachts terug te vinden : ons katertje zelf is zwart als de nacht, maar als hij in een open veld zit 's nachts en ik start zijn tracker op, licht er op die tracker een super-heldere blauwe led op. Dus midden op dat zwarte veld zie dan plots zo'n super helder blauw dwaallichtje rondlopen. Je zou het niet voor mogelijk houden van wat voor een afstand je zo'n stomme led kan zien.
Niets voor een kleine kat, maar een gemiddelde Europese korthaar (type normale straatkat) heeft daar geen enkele moeite mee. En omdat onze kleine vagebond soms wel eens in een vechtpartij terechtkomt en zijn veiligheids-halsband dan open schiet ben je bijna blij dat het toestelletje geen onooglijk 2X2X1 cm dingetje is, want zelfs met een goede GPS fix is iets terugvinden dat iets groter is als een luciferdoosje binnen een straal van 6 meter midden in het bos geen pretje. De TK is ruwweg 2x5x1 cm, ook nog best klein om terug te vinden dus ...
Dit katertje is ons oudje : hij is in het huis gekomen als een feral kitten, en dat "buiten laten" kreeg je er bij hem echt niet uit. Normaal slaapt hij altijd binnen (kwestie van de kleine moordenaar een beetje in toom te houden) maar hij is toch wel regelmatig eens opgesloten geraakt in kelders en dergelijke : hij heeft geen enkel gevoel van wantrouwen naar mensen toe maar haat (en vecht) met alles wat op 4 poten rondloopt, inclusief de Duitse herder van onze overburen (tot ons verdriet).
Hij komt dus regelmatig met "oorlogswonden" thuis, en omdat hij al een ouder kereltje is zat de schrik er wel in dat hij ooit zo zwaar toegetakeld kon zijn dat hij het niet meer zou halen tot thuis. Dus tracker rond zijn nek.
Fascinerend eigenlijk : hij blijkt een jachtgebied te hebben van ruwweg een 5km in diameter, met hopen bossen en heide. Wij dachten altijd dat hij "vrij dicht bij de thuisbasis" zou blijven, maar in praktijk heeft hij een vrij grote dagelijks "patrouille gebied". dat hij iedere dag vrij klokvast afhaspelt.
De TK-909 heeft een zeer goede GPS ontvangst : je steekt er een sim kaartje in en het toestel valt na 5 minuten in slaapstand (dus voor diegene die schrik hebben van continue straling : no issue). Na een activatiesms volgt een warm boot, en binnen 2 minuten heb je een googlemaps link op je GSM met daarin positie, tijd, batterijconditie en snelheid. De oplaadbare batterij houdt het bij ons ongeveer 2 tot 3 weken uit. Je kan ook een volcontinu tracking starten en online volgen, maar dan is de batterij na 3 dagen ofzo wel leeg.
Ik heb verschillende trackers getest en gebruikt, van dedicated cat trackers (Pawtracker, GPScat, ...) maar de TK909 was de goedkoopste en de meest betrouwbare van de hoop. Het helpt ook om ons klein bejaard monster 's nachts terug te vinden : ons katertje zelf is zwart als de nacht, maar als hij in een open veld zit 's nachts en ik start zijn tracker op, licht er op die tracker een super-heldere blauwe led op. Dus midden op dat zwarte veld zie dan plots zo'n super helder blauw dwaallichtje rondlopen. Je zou het niet voor mogelijk houden van wat voor een afstand je zo'n stomme led kan zien.
-
- Moderator
- Contacteer:
Kaween : wat voor abonnement gebruik jij voor die tracker?
Voor 3 euro kan ik bvb een extra simkaart krijgen bij mn abo (Orange) dat zo mn data deelt met die extra simkaart, maar ik zie dat je ook smsjes enzo moet krijgen?
Voor 3 euro kan ik bvb een extra simkaart krijgen bij mn abo (Orange) dat zo mn data deelt met die extra simkaart, maar ik zie dat je ook smsjes enzo moet krijgen?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
d'r zit gewoon een MV oplaadkaartje in. Kan zijn dat er goedkopere opties zijn, maar in mijn geval is dat 1x10 euro om de 6 maanden. Je moet ENKEL sms'jes kunnen versturen en ontvangen. Geen data nodig.
-
- Moderator
- Contacteer:
En hoeveel smsjes stuurt dat ding zo?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
1 voor iedere locatie request. Doe je op 1 dag 10 location requests zijn dat 10 sms. Waarom zouden het er meer moeten zijn ?
Als je continu tracking wil kan je een interval bepalen (ala 1 per uur or whatever), of je kan hem via data laten werken (rechtsreeks ingelogged op een website) maar ik ben ok als ik gewoon op ieder moment dat ik zelf kan bepalen kan kijken waar katermans op een gegeven moment uithangt. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Moderator
- Contacteer:
Ah ik zat gewoon te denken "het zou leuk zijn mocht ik een map kunnen laden waar de kat allemaal geweest is gedurende een hele dag, week, maand, ...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Blijkbaar is dat ook iets wat kan als ik kaween z'n uitleg lees... maar dan via data (en vermoedelijk een extra abonnement bij de fabrikant).
Waarom geen LORA krisken ?
Waarom geen LORA krisken ?
-
- Moderator
- Contacteer:
Hier in Wetteren zou LoRa handig zijn, we hebben hier 100% gegarandeerd ontvangst. Alleen moet je iets vinden dat klein is, dat een kleine (oplaadbare) batterij bevat en dat gedragen kan worden door zo een beestje...
Ikzelf heb een LoRa tracker in mn auto staan, maar deze werkt met 5V (USB voeding), is 8x5x3cm groot ofzo, en heeft een externe antenne. Niet echt goed te noemen dus![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ondertussen hebben we ook een model met een D-cell batterij en met een draadantenne in de behuizing, maar de box an sich is niet veel kleine geworden...
Ikzelf heb een LoRa tracker in mn auto staan, maar deze werkt met 5V (USB voeding), is 8x5x3cm groot ofzo, en heeft een externe antenne. Niet echt goed te noemen dus
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ondertussen hebben we ook een model met een D-cell batterij en met een draadantenne in de behuizing, maar de box an sich is niet veel kleine geworden...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Bestaan er geen kat-verjagers waarmee je die buur z'n erf kan afbakenen?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik dacht dat ik de link reeds elders gepost had. Bij deze... http://ztrackmap.com/krisken schreef:Alleen moet je iets vinden dat klein is, dat een kleine (oplaadbare) batterij bevat en dat gedragen kan worden door zo een beestje...