Batterijen 9V
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Allen,
ik heb 3 kattenverjagers staan.
Zitten 2x9V batterijen in.
Mijn vraag is nu:
- Waar vindt ik online 9V batterijen met hoge capaciteit? Want die zijn op 2-3 weken ieder keer leeg
- Of oplaadbare, maar 9V zijn nogal duur en ik moet er 6 hebben en 2 voor rotatie
PS: voor de kattenliefhebbers: Ik heb geen problemen met katten, maar hier zitten teveel zwerfkatten die hun "behoefte" op mijn gazon doen. En das niet fijn voor als de kinderen buitenspelen.
Mijn vraag is nu:
- Waar vindt ik online 9V batterijen met hoge capaciteit? Want die zijn op 2-3 weken ieder keer leeg
- Of oplaadbare, maar 9V zijn nogal duur en ik moet er 6 hebben en 2 voor rotatie
PS: voor de kattenliefhebbers: Ik heb geen problemen met katten, maar hier zitten teveel zwerfkatten die hun "behoefte" op mijn gazon doen. En das niet fijn voor als de kinderen buitenspelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Als je puur naar capaciteit kijkt (dus niet prijs/capaciteit) komt Panasonic er doorgaans als beste uit. Maar je zou evt ook wat kunnen knutselen met zoiets als dit en een verlengkabeltje.
http://www.conrad.be/ce/nl/product/6155 ... c_id=gshop
http://www.conrad.be/ce/nl/product/6155 ... c_id=gshop
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Zwerfkatten moet je in principe laten vangen. Bij de milieudienst van je gemeente hebben ze normaalgezien een samenwerkingsakkoord met een kattenasiel die het zwerfkattenprobleem gratis kan oplossen.svermassen schreef:maar hier zitten teveel zwerfkatten
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 8 keer
Even offtopic gaan, maar ik wil dit toch laten weten.
Veel mensen onder de 25, waaronder ik, horen de hoge tonen van die kattenverjagers luid en duidelijk. Een van mijn buren had ook zo'n ding. Ik werd er zot van.
Die hoge tonen zijn, zeker 's avonds, zeer vervelend.
Ik hoor in een straal van 100-200 meter die dingen al piepen.
Ik weet niet welk type verjagers u in gebruik hebt (infrarood of ultrasoon), maar ik laat dit toch even weten.
Veel mensen onder de 25, waaronder ik, horen de hoge tonen van die kattenverjagers luid en duidelijk. Een van mijn buren had ook zo'n ding. Ik werd er zot van.
Ik weet niet welk type verjagers u in gebruik hebt (infrarood of ultrasoon), maar ik laat dit toch even weten.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Slightly related. Ik heb in mijn rookmelders 9v-batterijen amazon basic gestoken begin vorige maand. Nu heb ik er al 2 die me een "batterij leeg"-signaal geven (3 keer luid piepen en led die brandt). Ik neem aan dat het aan de batterijen ligt, wel vervelend. Heeft iemand hier een uitleg voor? Dank u!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
- svermassen
- Elite Poster
Effe verder offtopic.
Die van ons gaan niet verder dan 20 meter. Is een combi van ultrasoon en licht.
Zwerfkatten laten vangen.
Als je bij ons op de gemeente iets vraagt en er zitten 3 mensen op die dienst, dan kijken die elkaar aan ... en denken "moet ik nu echt opstaan" ...
Gewoon verschrikkelijk, daar begin ik dus niet aan.
Qua batterijen, wij merken dat ook wel in de rookmelders hier, maar die gaan toch nog een 3-tal maanden mee. Maar de kwaliteit is zeker niet dat tegenwoordig, vandaar dat ik oplossing aan het zoeken was.
Die van ons gaan niet verder dan 20 meter. Is een combi van ultrasoon en licht.
Zwerfkatten laten vangen.
Als je bij ons op de gemeente iets vraagt en er zitten 3 mensen op die dienst, dan kijken die elkaar aan ... en denken "moet ik nu echt opstaan" ...
Gewoon verschrikkelijk, daar begin ik dus niet aan.
Qua batterijen, wij merken dat ook wel in de rookmelders hier, maar die gaan toch nog een 3-tal maanden mee. Maar de kwaliteit is zeker niet dat tegenwoordig, vandaar dat ik oplossing aan het zoeken was.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Voor jou gaat dat misschien maar 20 m ver, maar zoals aangehaald jonge mensen, maar ook andere dieren zoals vleermuizen, huiskatten, honden, vogels hebben er last van en die horen wel iets beter, dus die 20 m is heel subjectief.
On topic : misschien eens denken aan zonnetoepassing? Lader/cel?
On topic : misschien eens denken aan zonnetoepassing? Lader/cel?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Verdorie, die oplaadbare zijn inderdaad vrij duur... de vraag is natuurlijk wat op termijn het duurste is ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
geregeld komen ze wel eens in den Aldi voor 4€.
Welke kattenverjager heb je?
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- svermassen
- Elite Poster
Als je dat maar weet, maar als ze 4 EUR het stuk kosten, is het er ook al na 3 vervangingen uitgehaald.honda4life schreef:Verdorie, die oplaadbare zijn inderdaad vrij duur... de vraag is natuurlijk wat op termijn het duurste is
Goede tip, zie ze nu ook op de webshop van de LIDL aan 4 EUR per stuk.
Probleem dus opgelost.
Een ouder model van Pestbye
OffTopic ...
Vogels, toch niet de vogels die een stuk mijn gazon naar de knoppen hebben geholpen. Waarschijnlijk een stuk larven van meikevers of zo.petrol242 schreef: Voor jou gaat dat misschien maar 20 m ver, maar zoals aangehaald jonge mensen, maar ook andere dieren zoals vleermuizen, huiskatten, honden, vogels hebben er last van en die horen wel iets beter, dus die 20 m is heel subjectief.
Maar ik snap je punt goed hoor. Het is niet altijd gemakkelijk om de juiste keuzes te maken.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik denk inderdaad dat dat je beste keuze is.honda4life schreef:geregeld komen ze wel eens in den Aldi voor 4€.
Ik zie daarnaast (op amazon.de) bv. de heroplaadbare GP Recyko staan aan 8.13 EUR/stuk. De AA/AAA's Recyko's zijn goed, van de 9V weet ik het niet.
- honda4life
- Elite Poster
Je kan natuurlijk altijd eens proberen via Aliexpress of Ebay.
Ik raad je wel aan eerst één te proberen alvorens je het complete aantal te kopen.
De spanning is iets lager, dus dat kan in sommige gevallen wel voor problemen zorgen ipv. dat de batterijen leeg zijn.
Ik raad je wel aan eerst één te proberen alvorens je het complete aantal te kopen.
De spanning is iets lager, dus dat kan in sommige gevallen wel voor problemen zorgen ipv. dat de batterijen leeg zijn.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
Dat mag je toch eens nader verklaren hoor... volgens mij verwar je een aantal zaken.bruma schreef:Hou er rekening mee dat die 9V blok accus maar een heel beperkt vermogen hebben, dus een aantal keer opladen om dezelfde capaciteit te hebben
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Een alkaline 9V batterij zit zo rond de 550-600 mAh capaciteit. Een oplaadbare rond de 200 mAh. Dus op de tijd dat je alkaline batterij leeg is, heb je de oplaadbare batterij al twee keer opnieuw moeten opladen.bruma schreef:dus een aantal keer opladen om dezelfde capaciteit te hebben
- svermassen
- Elite Poster
Klopt natuurlijk.
Hogere capaciteit is niet altijd simpel te vinden.
Maar bijvoorbeeld bij 123accu wel en zit je aan 780 mAh.
https://www.123accu.nl/123accu-huismerk ... 24446.html
Hogere capaciteit is niet altijd simpel te vinden.
Maar bijvoorbeeld bij 123accu wel en zit je aan 780 mAh.
https://www.123accu.nl/123accu-huismerk ... 24446.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb gisteren een voorraadje opgedaan in de Action: 1,15 € voor een Panasonic 9V blokje Alkaline Power, "Made in Belgium".
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met die van Aldi: rap leeg. Brol.
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met die van Aldi: rap leeg. Brol.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- honda4life
- Elite Poster
Ook voor die oplaadbare li-ion's die kan je vinden voor een prijsje op de bekende Chinese website.
Eventueel te laden via USB, of ze natuurlijk zo veilig zijn en de geadverteerde capaciteit halen, dat weet je nooit.
Die "goedkope Panasonic" zijn dikwijls zink-koolstof batterijen.
Die hebben helemaal niet de capaciteit van Alkaline batterijen, ik zou het ongeloofwaardig vinden moesten die daadwerkelijk beter zijn.
Eventueel te laden via USB, of ze natuurlijk zo veilig zijn en de geadverteerde capaciteit halen, dat weet je nooit.
Die hebben helemaal niet de capaciteit van Alkaline batterijen, ik zou het ongeloofwaardig vinden moesten die daadwerkelijk beter zijn.
- svermassen
- Elite Poster
Let wel op, bestellingen van elektronica in China, dit kan problemen opleveren met de douane.honda4life schreef:Ook voor die oplaadbare li-ion's die kan je vinden voor een prijsje op de bekende Chinese website.
Aan de lijve mogen ondervinden met een niet CE-goedgekeurde laptop batterij
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Gelukkig werd het gewoon return-to-sender gedaan en geen boete gehad.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 6 keer
klopt, soms kom je maar aan 7,4 volt: dat staat duidelijk erbij als je de onderstaande link volgt en naar onderen scrolt en rechts kijkt bij de productspecificaties !honda4life schreef:Je kan natuurlijk altijd eens proberen via Aliexpress of Ebay.
https://www.conrad.nl/nl/oplaadbare-9v- ... 51292.html
ik heb onderstaande in gebruik (en beveel ze absoluut aan) en kan eveneens bevestigen dat ze zelfs iets meer dan 9 volt geeft als ze net opgeladen is:
https://www.banggood.com/ZNTER-S19-9V-4 ... rehouse=CN
deze zijn ook een te overwegen optie, prijs is per twee stuks:
https://www.banggood.com/2PCS-OKcell-9V ... rehouse=CN
ook per stuk verkrijgbaar
https://www.banggood.com/OKcell-9V-800m ... rehouse=CN
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
https://www.ebay.com/p/HQRP-9v-Battery- ... 0977870776
+ Verlengkabel en gedaan met batterijen
Nu zou ik dat voor rookmelders en dergelijke niet aanraden, ik heb persoonlijk van die rookmelders met ingebouwde batterij die 10 jaar zou moeten kunnen meegaan. Ondertussen werken ze toch al zeker een jaar of 2.
+ Verlengkabel en gedaan met batterijen
Nu zou ik dat voor rookmelders en dergelijke niet aanraden, ik heb persoonlijk van die rookmelders met ingebouwde batterij die 10 jaar zou moeten kunnen meegaan. Ondertussen werken ze toch al zeker een jaar of 2.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
2Krulwilg schreef:Even offtopic gaan, maar ik wil dit toch laten weten.
Ik ben 34 en heb dat ook nog. Ooit op een camping gestaan waar iemand dit had staan tegen de konijnen. Na X aantal keren gaan vragen om het af te zetten omdat ik zot kwam en als antwoord kreeg dat dit 'gewoon een lampje was', mij gewoon omgedraaid en gezegd wanneer hun 'lampje' brandde. Nadat ze mij nog niet geloofden gevraagd aan hun kleinzoontje of hij het ook hoorde. Toen dit antwoord ook positief was hebben ze het toch afgezet
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- svermassen
- Elite Poster
Ter info.
Ik had enkele van die van Banggood besteld.
Ervaringen zijn een beetje teleurstellend moet ik toegeven.
- In de kattenverjagers (zitten per 2) geven ze storingen en veroorzaken ze ruis i.p.v. het geluidsignaal.
Hier weet ik nu ook niet of dit nog voldoende afdoet, in de lente en zomer hebben we veel meer last van katten.
- Bij het testen in de walkie talkies van de kinderen geven ze ook storingen. Geluid komt niet meer goed door.
Spijtig, want het was een interessante oplossing![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- In de kattenverjagers (zitten per 2) geven ze storingen en veroorzaken ze ruis i.p.v. het geluidsignaal.
Hier weet ik nu ook niet of dit nog voldoende afdoet, in de lente en zomer hebben we veel meer last van katten.
- Bij het testen in de walkie talkies van de kinderen geven ze ook storingen. Geluid komt niet meer goed door.
Spijtig, want het was een interessante oplossing
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Plus Member
jammer te vernemen dat de oplaadbare 9V batterijen van Banggood- die ik eerder aanbevolen had- in uw gebruikte apparaten niet goed presteren.svermassen schreef:Ter info.
Spijtig, want het was een interessante oplossing
bij mij daarentegen werkt deze wél naar verwachting: ik ben ze voorlopig dus met succes nog steeds aan het uittesten in een 433 mhz rookmelder
weliswaar nog maar enkele maanden continu in gebruik in zo'n draadloze rookmelder, maar voorlopig toch geen probleem
ik ga het evenwel maar kunnen beoordelen als we nog een dik half jaar verder zijn.
de ruis en storingen zouden misschien kunnen veroorzaakt worden door het intern dc/dc step up circuit die de Li-ion accu op spanning houdt?
in alle geval, als je de commentaren bekijkt, krijgt ze toch 5 sterren van meer dan 200 tevreden gebruikers.
https://www.banggood.com/ZNTER-S19-9V-4 ... rehouse=CN
spijtig natuurlijk, maar misschien heb je nog andere apparaten waarbij u deze batterij(en) toch nog met succes kunt gebruiken?
- svermassen
- Elite Poster
@yezzer
Das echt niet erg hoor
Bestel nog in China, enkele jaren geleden wat patchkabels besteld en je keek er maar na en de connectoren zaten los.
Dat was luiheid
, want ik heb hier nog een rol liggen en de rest van het materiaal eveneens.
Hier zijn er ook nog rookmelders en ook nog wat andere zaken die nog wel een 9V-batterij lusten.
De andere rookmelders moeten vervangen worden, zijn al 8 jaren en na 10 jaren is dat niet meer betrouwbaar.
Zou er op termijn een 6-tal willen gekoppeld hebben samen met 2 gasmelders.
Moet ik nog eens uitvissen.
Das echt niet erg hoor
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Bestel nog in China, enkele jaren geleden wat patchkabels besteld en je keek er maar na en de connectoren zaten los.
Dat was luiheid
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
Hier zijn er ook nog rookmelders en ook nog wat andere zaken die nog wel een 9V-batterij lusten.
De andere rookmelders moeten vervangen worden, zijn al 8 jaren en na 10 jaren is dat niet meer betrouwbaar.
-
- Plus Member
kwestie van degelijke rookmelders, dan kan ik u deze zeker aanbevelen- die ik zelf ook in gebruik heb, made by Honeywellsvermassen schreef:@yezzer
Das echt niet erg hoor![]()
Dat was luiheid, want ik heb hier nog een rol liggen en de rest van het materiaal eveneens.
https://www.gearbest.com/alarm-systems/ ... tml?wid=21
ze zijn momenteel aan € 20,60 (e-mail only)
in combinatie met de gateway (maar dat is niet noodzakelijk !) heb je dus bovendien ook feedback en push up notificaties op uw smartphone
daarenboven is die gateway ook in domoticz te gebruiken, hoewel ik dat zelf nog moet uittesten
opgelet: indien je deze zou bestellen, doe het dan zeker in aparte bestellingen zodat je per bestelling de magische € 22 grens niet overschrijdt
(dan zeker geen mogelijke douane of andere kosten)
gateway
https://www.gearbest.com/living-applian ... 44667.html
groeten, frank
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
//Offtopic
Ik heb hier zelf een Google Nest Protect hangen (nu ongeveer een jaar) met daarin 6x een AA batterij. Dus ook 9 volt. Werkt nog steeds prima na al die tijd. En dit inclusief een maandelijkse test naar signaal en melding en die optie "gangpad" (als hij s nachts iemand ziet passeren dan brand de LED cirkel wit, om je wat bij te lichten) staat altijd aan. Een optie die handig is, maar die ook dikwijls aan schiet door onze 2 katten hier.
Ik heb hier zelf een Google Nest Protect hangen (nu ongeveer een jaar) met daarin 6x een AA batterij. Dus ook 9 volt. Werkt nog steeds prima na al die tijd. En dit inclusief een maandelijkse test naar signaal en melding en die optie "gangpad" (als hij s nachts iemand ziet passeren dan brand de LED cirkel wit, om je wat bij te lichten) staat altijd aan. Een optie die handig is, maar die ook dikwijls aan schiet door onze 2 katten hier.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Koop je niet beter een model dat met een adapter werkt? Ik heb dat voor vossenverjagers gezien, zelfde principe. Ultrasoon lawaai en een knipperlicht met een PIR. Te koop bij AVEVE, niet echt goedkoop maar soit.svermassen schreef:Allen,
Mijn vraag is nu:
- svermassen
- Elite Poster
Ja, dat werkt ook met adapter.
Probleem is enkel dat ik ongeveer 70 meter kabel daarvoor moet leggen in de tuin.
En dat moet dan ook in een buis komen.
Maar dat is inderdaad het alternatief.
Probleem is enkel dat ik ongeveer 70 meter kabel daarvoor moet leggen in de tuin.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Bestaat er geen systeem met een zonnepaneel en een batterij, die 9V opwekt? Op 12V zoals veel kant en klare systemen naar 9V met een dc converter.svermassen schreef:Ja, dat werkt ook met adapter.
Of koop een solar versie:
https://www.junai.nl/weitech-wk-0053-ga ... solar.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik heb goede ervaringen bij
nkon.nl
Hier een directe link naar de 9v batterijen.
https://www.nkon.nl/rechargeable/other/ ... lokje.html
Maar het blijven prijzige dingen.
Waarvoor ik deze site gebruik: AA en AAA eneloop batterijen.
nkon.nl
Hier een directe link naar de 9v batterijen.
https://www.nkon.nl/rechargeable/other/ ... lokje.html
Maar het blijven prijzige dingen.
Waarvoor ik deze site gebruik: AA en AAA eneloop batterijen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Je kunt ook een auto- of motobatterij van 12V gebruiken. Moest die 12V teveel zijn dan kun je dit gemakkelijk en goedkoop naar 9V converteren door bv een paar dioden of LEDs in serie te zetten.