Ik zit met een probleem, reeds een maand ben ik niet meer in staat om met de Gigaset telefoons naar buiten te bellen, niet via de Betamax-accounts (Megavoip, Hotvoip, Freevoipdeal, ...) en ook niet met de WeePee account.
Uiteraard op alle accounts voldoende krediet.
Als iemand inbelt lukt het xel via de weepee account, dus inkomende oproepen zijn geen probleem.
Bij uitgaande oproepen krijg ik gewoon biepjes en dan 'geen verbinding' op het scherm.
Zowel nationaal, internationaal en mobiel.
Ik heb de voip-centrale eens uitgetrokken en aan een bbox3 gehangen op een ander adres en daar lukt het perfect.
Het ligt dus niet aan de C610-IP, maar aan de settings of verbinding van de Orange Flybox.
Tot over een maand verliep dit allemaal perfect.
Iemand die hier tips over heeft?
In het screenshot zie je ook dat ik de poorten die weepee me aangaf allemaal heb opengezet, hoewel ik niet denk dat dit verschil uitmaakt, het werkt allesinds niet beter.
In de bbox3 settings staat geen enkele poort manueel of automatisch ingegeven voor de centrale, dat is net het nut van een voip-centrale te gebruiken lijkt mij, en toch werkt het daar.
Weepee wil ook niet meer verder helpen, zij zeggen dat de sip accounts gratis zijn en dat ze daarom geen ondersteuning willen geven.
Toegegeven, het probleem ligt sowieso aan Orange of de Flybox, maar bij Orange moet je niet zijn voor hulp.. De medewerkers vragen of ik op internet kan, en daar stopt de troubleshoot.. oja, internet werkt gewoon normaal trouwens.
Heeelp