Nieuwe SIM kaart ontvangen, werkt niet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
tom 2012
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Hallo,

Ik heb deze week een nieuwe SIM kaart ontvangen van Telenet om een oude te vervangen. Vraag mij niet waarom want de oude werkt nog perfect.
Nu steek ik die nieuwe kaart in een GSM maar ik kan geen netwerk vinden, na een tijdje komt er "Verzenden", "even geduld" en dan "SIM kaart vernieuwen" op het scherm en dat blijft er maar op staan. Om de SIM kaart te activeren moet ik naar een 0800 nummer bellen maar zonder toegang tot een netwerk gaat dat natuurlijk niet :roll:

Tom
crosserke
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Met een ander toestel bellen misschien!!
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Moet je niet bellen met de oude simkaart waarna de overschakeling start?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
tom 2012
Starter Plus
Starter Plus

Ja dat zou ik nog eens kunnen proberen. De SIM kaart zit in een alarm systeem daarom heb ik dat nog niet gedaan, wou eigenlijk eerst zeker zijn dat de nieuwe werkt voor ik alles open vijs.

Strikt genomen staat het ook niet in de brief dat je met de oude moet bellen daarbij stel dat de oude toch defect of verloren zou zijn dan gaat dat ook niet meer.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Klopt, maar een verloren of defecte simkaart is een andere situatie natuurlijk. Ik denk niet dat mensen blij gaan zijn als hun simkaart plots niet meer werkt en ze 1 of 2 dagen nadien de nieuwe toegestuurd krijgen.
In dit geval moet/kan je zelf de activatie van de nieuwe kaart starten zodat je zo weinig mogelijk hinder ondervind.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Uiteraard moet je bellen met een andere simkaart dan de nieuwe kaart.
Zit er geen uitleg bij simkaart?
Waarschijnlijk mag je zelfs vanaf een ander nummer bellen. Je kan ook online activeren.

online of telefonisch? Dan krijg je simkaart via de post. Eens je ze hebt, kan je ze zelf activeren. Dat kan…
online (via de link in de e-mail die je kreeg)
door te bellen naar 0800 66 037
of door ons het contract getekend terug te sturen
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

fvhbrugge schreef:Uiteraard moet je bellen met een andere simkaart dan de nieuwe kaart.
Zit er geen uitleg bij simkaart?
Waarschijnlijk mag je zelfs vanaf een ander nummer bellen. Je kan ook online activeren.

online of telefonisch? Dan krijg je simkaart via de post. Eens je ze hebt, kan je ze zelf activeren. Dat kan…
online (via de link in de e-mail die je kreeg)
door te bellen naar 0800 66 037
of door ons het contract getekend terug te sturen
In dit geval gaat er geen contract zijn aangezien het een gewone simswap is. Mogelijk zal dat wel te maken hebben met het feit dat Telenet naar zijn eigen netwerk aan het overstappen is. Gewoon dat nummer bellen wat in de brief staat, dan zou alles in orde moeten komen.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hier identiek hetzelfde ... 3 SIM kaarten van Telenet, en voor 2 er van heb ik reeds de nieuwe SIM kaart gekregen.
Eerst en vooral : nergens (!!!) maken ze vermelding van het telefoonnummer waarvoor deze nieuwe SIM kaart is bedoeld. Je krijgt alleen "een deel" van het telefoonnummer te zien.

Zo heb ik 3 mooie nummers zitten bij Telenet met deze vorm:
- 0484 0AB 000
- 0468 AAB AAB
- 0468 AB0 AB0

Gisteren kreeg ik reeds 2 brieven van Telenet met in de titel
"Betreft : Simkaart voor 0468 xxxxxx"
"Betreft : Simkaart voor 0484 xxx000"

Bon, van die laatste kan ik weten over welk nummer het gaat. Maar van welk nummer is de 0468 xxxxxx?
Typisch geklooi bij Telenet ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
pwr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

tom 2012 schreef:Hallo,

Ik heb deze week een nieuwe SIM kaart ontvangen van Telenet om een oude te vervangen. Vraag mij niet waarom want de oude werkt nog perfect.
Nu steek ik die nieuwe kaart in een GSM maar ik kan geen netwerk vinden, na een tijdje komt er "Verzenden", "even geduld" en dan "SIM kaart vernieuwen" op het scherm en dat blijft er maar op staan. Om de SIM kaart te activeren moet ik naar een 0800 nummer bellen maar zonder toegang tot een netwerk gaat dat natuurlijk niet :roll:

Tom
heb hetzelfde probleem gehad
bij mij was het opgelost nadat ik handmatig in de instellingen van de telefoon de provider (Telenet) had geselecteerd
tom 2012
Starter Plus
Starter Plus

Heb dat ook al eens gedaan maar ik zal toch eerst moeten bellen denk ik hé?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Net maar gebeld naar Telenet en de situatie uitgelegd. Gelukkig konden zij me prima verder helpen en me laten weten welk nummer samen ging met welke oude simkaart en welke nieuwe simkaart. Op zich dus goed geholpen, alleen jammer dat je zelf de stap moet zetten om naar hun te bellen om een probleem aan te kaarten die zeer makkelijk vermeden kon worden als ze gewoon de nummers in de brief voluit hadden gezet in plaats van een paar x'jes.

Telefonie = EDPnet + OVH
pwr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

ja, opnieuw opstarten
en dan bellen naar dat 0800-nummer van op de begeleidende brief
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

De nummers worden ter beveiliging niet in de brief gezegd . Dat is een goede zaak.
Als nr. volledig in brief staat, kan met een gestolen brief misbruik gemaakt worden door de dief die de kaart activeert en dan een beetje aan het bellen slaat...
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

En op de brief van een week geleden kunnen wel alle nummers bekend gemaakt worden?
Dat ze de nrs niet geheel op papier willen zetten is prima, maar ik wil als klant wel weten over welke nrs ze het hebben ... Dus : niet goed geïmplementeerd ...

Telefonie = EDPnet + OVH
tom 2012
Starter Plus
Starter Plus

Je zou ook ter aanvulling de SIM nummer in de brief kunnen zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”