Ik kreeg net bericht dat mijn betaling nog niet in orde is voor volgende maand. Dit loopt normaal via domiciliëring. Ik zie dat de voorbije maanden dit soms net voor de vervaldag gebeurde. Ligt dat nu aan hun systeem of aan mijn bank? Wat als ik dat nu manueel betaal, moet ik dan die domiciliëring voor deze maand stopzetten?
Alvast bedankt voor wie me een antwoord wil geven op deze vragen.
facturatie domiciliëring
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Even geduld oefenen. Ik betaal drie dagen voor vervaldatum en voor mijn vrouw gaat dat goed, voor mijzelf krijg ik vaak melding dat er nog een openstaand saldo is.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een domicilëring voor één maand stopzetten gaat niet.koekjesvreter schreef: Ligt dat nu aan hun systeem of aan mijn bank? Wat als ik dat nu manueel betaal, moet ik dan die domiciliëring voor deze maand stopzetten? .
Je hebt aan Dommel een SEPA mandaat gegeven, en die blijft geldig tot je die bij Dommel zelf schriftelijk intrekt.
- Je kan inderdaad enkele dagen afwachten, dat zal dat wellicht automatisch gaan.
- Als deze niet doorgegaan is wegens gebrek aan saldo op de rekening, kan je best manueel betalen.
- Er is geen risico voor dubbele betaling: als je toch ziet dat er dubbel betaald wordt, kan je gewoon de laatste domiciliëring annuleren en je geld wordt teruggestort. Dit gebeurt niet via Dommel, maar via jouw bank (dat kan on-line)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Sowieso geld dat je dubbel zou betalen kun je achteraf schriftelijk laten weten aan dommel om dit te laten terugbetalen.
Dat kan bij iedere provider. Zelfs ook gehad met het ziekenfonds. Dubbel betaald en ze hebben netjes teruggestort.
Dat kan bij iedere provider. Zelfs ook gehad met het ziekenfonds. Dubbel betaald en ze hebben netjes teruggestort.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarom zou je die moeite doen, en geen gebruik maken van het systeem dat hiervoor is voorzien?
Eén klik in jouw online banking applicatie, en het geld staat terug op je rekening .
En Dommel is je ziekenfonds niet, daar zal het wel wat meer moeite kosten
Eén klik in jouw online banking applicatie, en het geld staat terug op je rekening .
En Dommel is je ziekenfonds niet, daar zal het wel wat meer moeite kosten
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Philippe ik ken niet alle trukjes van domiciliëring aangezien ik het nauwelijks gebruik. Maar facturen betaal ik soms dubbel of verkeerd en dan kan ik mensen erop wijzen(betaal vaak met doorlopende opdracht). Ja Ziekenfonds is niet hetzelfde maar heb het al met providers ook gehad. Meestal telefonisch geregeld en dan moet ik 4 of 5 keer bellen.
Nuja ik snap wel dat het lastig is
Nuja ik snap wel dat het lastig is