Files sharen in Win2k

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik heb nu een mini LAN met 2 PCs die aan een router hangen. Op beide is MS sharing protocol geïnstalleerd en beide PCs hebben dezelfde Workgroup. Wanneer ik dan via netwerk neighbourhood naar de andere PC wil gaan dan duurt het bijna een minuut eer ik de 2 PCs in de workgroup zie staan. Is dit normaal?

(Voorlopig zie ik ook nog niet de gedeelde folders staan maar dat heeft misschien iets te maken met het vorige)
wem
Premium Member
Premium Member

bij mij duurt dit ook altijd eeuwen, daarom heb'k gewoon ftp-serverke op ene geïnstalleerd, en all problems solved ;-)

vele sneller, makkelijker, duidelijker, veiliger, ...
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

MS sharing protocol? heb ik iets gemist?
Ik heb daar nog nooit van gehoord en heb nog nooit moeite gehad om iets te sharen met NT of 2k of XP......
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Squirtle bedoelt waarschijnlijk het op NetBios gebaseerde windows file sharing. Vroeger gebeurde dit met NetBEUI. Windows XP geeft geen standaard support meer voor NetBEUI. Ik weet ook niet hoe ze het verder hebben afgehandeld, maar ja, daar zit altijd een delay op die toch wel even kan duren. Als je veel met bestanden werkt is een FTP-server proggy mss wel interessant.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
trobbelke
Premium Member
Premium Member

ge kunt ook gewoon een mapping maken naar de share hé :idea:
wem
Premium Member
Premium Member

trobbelke schreef:ge kunt ook gewoon een mapping maken naar de share hé :idea:

dan zal het nog altij ff dure eer dit gelade is zenne ;-)
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

met ftp gaat het idd veel vlotter maar de bedoeling was om mp3s af te spelen van den andere pc en om fotos op te zoeken enzo
hiervoor is ftp nu wel niet practisch

momenteel iets te druk om eraan verder te prullen
crapiecorn.

jep zelfs met samba op linux box duurt het 5 tot 10 min tot ik connectie heb met nt machienes op netwerk
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Huh ? Mis ik hier iets ?

Als ge via netwerklocatie naar uw andere pc's gaat duurt dit inderdaad een minuutje...
Maar als ge bij "deze computer" een netwerkverbinding maakt naar de harde schijven van de pc's die ge wilt, openen deze toch even snel als uw eigen harde schijf ?
En daar kunt ge toch uw MP3's gaan afspelen en foto's gaan zoeken ?
Of begrijp ik het hier verkeerd ?
Take me for my mind, not for my body, but play with my body and not with my mind...
trobbelke
Premium Member
Premium Member

Ik heb op 't werk een stuk of 10 mappings naar servers, de enige 2 die niet direkt de inhoud laten zien zijn de 2 naar de AS/400, all andere tonen direkt de inhoud van de map :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”