Na 2 keer te moeten herbeginnen vanaf 0 door blessures (die niet van het lopen kwamen), heb ik straks eindelijk de Start 2 Run voltooid. Best trots op mezelf, door een handicap lag lopen nogal heel ver uit mijn comfortzone.
Nu ben ik aan het bekijken wat ik hierna kan doen. De volgende lessenreeks van S2R is op hartslagzones, en dat wil ik wel doen, maar ik loop niet graag met mijn gsm in mijn hand.
Momenteel heb ik een Polar borstband voor hartslag te meten, dus ben ik op zoek naar een app die me via de oortjes kan zeggen of ik sneller of trager moet lopen.
Het hoeft niet Start 2 Run te zijn: bijvoorbeeld een trainingsplan van Runtastic Premium of Endomondo Premium zou ook goed zijn, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Welke hardloop/sport app gebruiken jullie?
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik loop met de polar M400. Het grote voordeel is dat ik perfect de hartslag kan volgen op de horloge. Maar het grootste pluspunt is het looppragramma dat ik volg via polarflow en dat me uitstekend begeleid in het halen van mijn doelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb een Polar loop en heb ook Polar Flow en Polar Beat met alle aangeschafte opties.
Het enige nadeel is dat je in Flow wel een training kan aanmaken, bv op basis van S2R, maar dat je die nadien niet kan syncen naar de Beat-app.
Gaat dat met een M400 wel? Ik overweeg eventueel om de A370 ofzo te kopen.
Het enige nadeel is dat je in Flow wel een training kan aanmaken, bv op basis van S2R, maar dat je die nadien niet kan syncen naar de Beat-app.
Gaat dat met een M400 wel? Ik overweeg eventueel om de A370 ofzo te kopen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Ik gebruik hier gewoon Google Fit omdat ik gewoon wil weten hoe ver ik loop in welke tijd.
Vroeger ook Zombies Run gebruikt, alleen vond ik dat verhaal vervelend en hoorde ik eigenlijk liever gewoon muziek.
Persoonlijk ben ik van plan om een Mi band 2 aan te schaffen (+- €20) wat me een idee moet kunnen geven van mijn hartslag zonder hem zelf te moeten meten maar het is verre van ideaal als je tijdens het lopen continu je hartslag wilt weten.
Vroeger ook Zombies Run gebruikt, alleen vond ik dat verhaal vervelend en hoorde ik eigenlijk liever gewoon muziek.
Persoonlijk ben ik van plan om een Mi band 2 aan te schaffen (+- €20) wat me een idee moet kunnen geven van mijn hartslag zonder hem zelf te moeten meten maar het is verre van ideaal als je tijdens het lopen continu je hartslag wilt weten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ikzelf loop niet, maar ik hoor van velen dat ze Strava gebruiken. Ikzelf gebruik het wel voor het fietsen (ben ook geen fervent fietser hoor
) en ik vind dat meer dan voldoende en werkt prima...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 13 keer
Bijkomend voordeel van Strava is dat je er spaarpunten voor je Decathlon kaart mee kunt sparen.Vaganzza schreef:Ikzelf loop niet, maar ik hoor van velen dat ze Strava gebruiken. Ikzelf gebruik het wel voor het fietsen (ben ook geen fervent fietser hoor) en ik vind dat meer dan voldoende en werkt prima...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Wikiloc en Garmin's app. Glonass uitgezet op mn forunner: hoogtemeting was niet correct, nu wel (Ik doe graag veel hoogtemeters) !
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik gebruik een Wahoo hartslagmeter (borstband, naar 't schijnt beter dan rond de pols) en Wahoo Cadencedingetje dat je gewoon aan je veters kan hangen.
Om ritten/loopsessies te registreren gebruik ik daarom ook de Wahoo Fitness App. Je kan zelf min of meer instellen wat je allemaal wil zien.
Nadien kan ik met die app synchroniseren met Strava (en ook Runkeeper maar is niet vernieuwend, Strava is beter).
Analyseren van de data gebeurt dan met Strava icm de Chrome extensie Stravistix.
De smartphone hang ik gewoon aan mijn bovenarm (als ik loop) en op mijn stuurpen/stemcap als ik rij.
Om ritten/loopsessies te registreren gebruik ik daarom ook de Wahoo Fitness App. Je kan zelf min of meer instellen wat je allemaal wil zien.
Nadien kan ik met die app synchroniseren met Strava (en ook Runkeeper maar is niet vernieuwend, Strava is beter).
Analyseren van de data gebeurt dan met Strava icm de Chrome extensie Stravistix.
De smartphone hang ik gewoon aan mijn bovenarm (als ik loop) en op mijn stuurpen/stemcap als ik rij.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
De polarflow synchroniseert automatisch met mijn Strava account. Zowel voor mijn fietsen als mijn lopen. Het grote pluspunt van Strava zijn de bijkomende fitheidsanalyses. Er is wel een betalende premium voor nodig.Vaganzza schreef:Ikzelf loop niet, maar ik hoor van velen dat ze Strava gebruiken. Ikzelf gebruik het wel voor het fietsen (ben ook geen fervent fietser hoor) en ik vind dat meer dan voldoende en werkt prima...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik gebruik Runmeter. Ik loop op hartslag en met die app hoor ik via mijn oortjes of ik mijn hartslag moet verhogen of verlagen.
Kent nog iemand apps die dat doen? Ik heb er een paar jaar geleden verschillende geprobeerd en toen was Runmeter de enige.
Kent nog iemand apps die dat doen? Ik heb er een paar jaar geleden verschillende geprobeerd en toen was Runmeter de enige.