Allereerst: Ik zit niet direct op de bbox3, maar heb er nog mijn eigen openwrt router achter hangen. Dat ziet er ongeveer zo uit:
Code: Selecteer alles
DMZ
internet---------[bbox3]--------------[openwrt]
WAN:[extern ip] WAN:192.168.2.2
LAN:192.168.2.1/24 LAN:192.168.1.1/24
NAT + DHCP
Ik dacht eerst dat er een probleem was met de UPNP implementatie van mijn openwrt router. Ik heb echter tests gedaan met verschillende UPNP applicaties en die werken perfect: De portmappings worden correct aangemaakt en ik kan effectief van buitenaf verbinden. Er is echter 1 belangrijk gegeven: De succesvolle testen zijn TCP verbindingen. Zodra ik een forward via UDP in stel (ofwel manuele portforward, ofwel via UPNP) faalt de boel.
Hoewel de openwrt router in de DMZ van de bbox3 zit, lijkt er iets gaande te zijn met de bbox3 waardoor binnenkomende UDP verbinding volledig geblokkeerd worden. Op openwrt zie ik in iptables netjes de chain voor udp forwards gemaakt worden, maar er komt simpelweg geen data binnen. Doe hetzelfde met TCP en alles werkt perfect.
Weet iemand wat er juist gaande is en wat ik hieraan kan doen? Misschien toevallig een manier om meer toegang te krijgen tot de bbox3 instellingen zodat ik beter kan loggen wat er juist gaande is?