powerpoint geluid toevoegen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
genieter

hallo allemaal,een vraagske :-)
Hoe kan ik probleemloos een MIDI (wegens compacter) geluid toevoegen in powerpoint zodat het ook elders kan afgespeeld worden? Op eigen pc ,geen probleem,maar de diashow zou het geluid moeten meesaven .
Heb al volgens een en ander website gedaan ,maar lukt me niet! :-(

Wie kan mij eens juist de volgorde uitleggen??Is het mischien omdat ik MIDI wil ipv. WAV of MP3? Dacht het niet?! Help mij uit de nood,dank u :lol:
genieter

:-) nog een mededeling;ik heb powerpoint 2002 als het nodig moest zijn voor een antwoordje,bedankt :wink:
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Die geluidsbestandjes moet je apart meesaven, Powerpoint neemt die niet automatisch mee.
Ik heb hetzelfde voorgehad met een presentatie en videofragmenten. Heb de presentatie op CD gebrand+de videobestanden nog eens apart erbij. De verwijzing moet dan ook naar het bestand op CD gebeuren.

flamenca
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Je hebt zo een optie bij Powerpoint en die heet 'inpakken en wegwezen' in het menu bestand. Misschien kan je daar iets mee doen.

Cheers
Afbeelding
genieter

tis in de pocket,peace off cake ist ja.Wie er echt uitleg over wilt,geef een seintje en zal opsturen de perfecte werkwijze! Dit wegens mager interesse vanuit het forum ,geen goesting om het compleet uit de doeken te doen,ziens! :P
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Eerst vragen om uitleg en dan nog verwachten dat men je hier met gaat bestoken met antwoorden??
Als je het antwoord weet, post het dan hier en deel je kennis met de andere gebruikers.
Egoisme is van deze tijd maar ons forum is er om kennis te delen.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Blue-Sky
Erelid
Erelid

genieter schreef:Dit wegens mager interesse vanuit het forum ,geen goesting om het compleet uit de doeken te doen,ziens! :P

Daar sluit ik me aan bij Weetgraag, als je wil geholpen worden oefen je beter een beetje geduld. :roll: Naar de bekende weg vragen is ook niet de fijne manier eh?

Grtz,
Afbeelding
genieter

:-) voor iedereen die interesse heeft,hier de beste manier van geluid in PPS toevoegen.
Om te beginnen maak je gewoon de volledige pps,één voor één de fotos ofwel via 'figuur-invoegen-nieuw fotoalbum'.
U zorgt er voor dat alle overgangen in orde zijn ,dus de effecten zijn op alle fotos ok,via manueel elke foto apart zijn effect, ofwel 'overal toepassen' te klikken.Dit omdat ge achteraf NIET meer aan de knop 'overal toepassen' moogt komen eens het geluid er in staat,anders zal het elke foto terug vanvoor af aan afspelen.
Nu het geluid zelf;rechtsklik op de eerste dia,op de achtergrond,en dan ,uit het menu,op 'dia overgang'(,maar zou kunnen dat het al staat rechts in beeld.)Daar onderaan bijna kies;bij 'geluid' ander geluid.Ga naar uw map waar die WAV-file staat,en klik die aan. Nu is het geluid embedded in de pps ,wel nog aanvinken :'herhalen tot volgende geluid' anders stopt die bij de volgende foto.Is de wav veel te groot,gebruik dan bijv. dB PowerAmp converter voor die file zo klein te zetten als u wilt,nog kleiner dan mp3! Er zijn een heleboel instellingen te kiezen,ik verschoot ook dat die wav zo klein kon zijn! Dus enkel wav gaat voor de PPS! Geen mp3!Hopelijk een beetje op weg te helpen en groetjes aan iedereen! :P
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”