Speedtouch Home + USR 8054

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Ik zit hier thuis met een probleemke. Ik heb een vaste pc en een laptop die aangesloten zijn op mijn usr 8084 accespoint/router. Het binnenhuise netwerk werkt perfect met alle pc's en iedereen kan op internet individueel door een verbinding te maken van de pc. Maar skynet accepteert maar dat er met 1 username ook maar 1 keer kan ingelogd worden.
Dus de oplossing is de router de connectie laten opzetten zodat alle pc's gelijktijdig op internet kunnen. Maar het probleem is dat dat maar niet wil lukken.
Ik heb een skynet adsl aansluiting met PPPoE en de router ondersteunt dit, maar na het ingegeven van alle gegevens op de router krijgt hij nooit de verbing tot stand. De voorlopige oplossing die we hebben is de modem aan een lan poort gehangen ipv de wan poort, maar dat moet veranderen.
En nog een probleem is dat mijn vader die voor het werk via adsl rechtstreeks inlogt op het bedrijfsnetwerk nie kan inloggen als het internet al opstaat. Komt dit alleen doordat de modem aan een lan poort hangt, of moet daar ook iets speciaal voor worden ingesteld??
En dan ook nog de vraag of dat er tussen de wan poort en de modem een gewone of een cross utp kabel moet hangen, want daar zijn alle gebruiksaanleidingen niet even duidelijk over.

Merci voor jullie tijd
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Heb ik het goed begrepen ... je hebt een speedtouch home modem en beschikt over de Us Robotics 8054 router?

Als dat het geval is zit je met een probleem met je modem. Het is nl zo dat die router een probleem heeft met de speedtouch home modem. Je kan dit oplossen door ofwel een switch tussen de router en de modem te plaatsen ofwel door een speciale kabel te bestellen bij USR (veel geluk met dat laatste aangezien die mannen op mijn mails hiervoor niet reageren). Blijkbaar is het zo dat die Modem 100mbits gaat doorzenden naar de router maar dat die daar redelijk slecht gaat op reageren.

Als je zo'n router hebt moet je ook zorgen dat je stroomstekker niet op een verdeelblok zit want dan kan je ook problemen krijgen, zo kan het zijn dat je je lan verbinding om de vijf voeten gaat verliezen.

Hopelijk helpt bovenstaande
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Djorre schreef:Je kan dit oplossen door ofwel een switch tussen de router en de modem te plaatsen ofwel door een speciale kabel te bestellen bij USR


Enig idee wat er speciaal is aan die kabel ?

Ik heb namelijk het probleem dat ik gisteren getracht heb een (oud) hubje te plaatsen tussen men TN aansluiting en men USR8054 (ik wil er namelijk een PC ophangen om het verkeer naar men router te sniffen), maar dat enkel TN een active link aangaf op het hubje, en niet de USR8054 :-(

PS. Er is trouwens een nieuwe beta versie van de 8054 firmware (1.57).
Gast

Yep, ik zal even vertellen wat er speciaal is aan die kabel. Ik heb die specificaties van USR zelf ontvangen, maar had ze nog niet gepost omdat ik het toen nog niet uitgeprobeerd had. Maar nu heb ik de kabel aangesloten tussen de modem en de wan poort en werkt alles perfect.

Specificaties

The is an issue with the compatibility of your USR8054 and the Alcatel
modem you have.

We suggest you try to make their own Ethernet cable which will allow the
Alcatel and US Robotics products to communicate. Below is a listing of
the Pinouts as well as colour scheme for the cable depending on the
customer's preference.

End 1: Orange-white, Orange, Green-white, Blue, Blue-white, Green,
Brown-white, Brown

End 2: Orange, Orange-white, Green, Blue, Blue-white, Green-white,
Brown, Brown-white

OR

PIN 1 TO 2
PIN 2 TO 1
PIN 3 TO 6
PIN 4 TO 4
PIN 5 TO 5
PIN 6 TO 3
PIN 7 TO 8
PIN 8 TO 7

If this is not possible, we can offer to send you a 5-Port Switch which
needs to be placed between the modem and the router.



Dat is de oplossing

Greetz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mmm... wat voor kabel is dat ? Da's zelfs geen crossed UTP ?

Enfin, we proberen het wel.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”