Sinds gisteren slaag ik er niet meer in om PDF af te drukken: in Acrobat volgende foutmelding: "Het document kan niet worden afgedrukt. Er zijn geen pagina's voor afdrukken geselecteerd".
Vreemd: printer werkt voor alle andere bestanden normaal.
Ondertussen ondernomen stappen: nagekeken en zonodig updates geïnstalleerd van Windows10, Acrobat, enz., alle drivers bijgewerkt, printer verwijderd (incl. drivers) en opnieuw geïnstalleerd. Acrobat XI Pro & DC verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Aangezien niets hielp uit miserie andere PDF lezer (Foxit) geInstalleerd.
Net zoals in Acrobat geen enkel probleem om PDF bestanden te openen en te bewerken, echter printen lukt niet.
Wanneer PDF bv. in Word wordt geopend is er geen enkel probleem om af te drukken ! ?
Alle andere bestanden; Word, Excel, Publisher, Fotobestanden ... drukken wel normaal af.
Iemand een oplossing?
PDF afdrukken.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Even voor de duidelijkheid: Gaat het om een windows probleem, of ben je bezig in linux en met wine oid? (Omdat dit idd het non-windows forumdeel is)
Indien windows, ik zie dat je foxit al geprobeerd hebt, die gebruikt in principe een andere pdf engine, dus lijkt me vreemd dat het daar nog aan zou liggen.
Heb je het steeds met dezelfde pdf, of gaat het om verschillende pdf'en, dit kan namelijk ook veroorzaakt worden door een corrupte pdf - probeer eventueel eens met een andere pdf.
Gaat het daar wel mee, dan evt je probleem pdf eens openen met een pdf editor, en terug opslaan als een nieuw document, en zien wat dan uit de bus (of printer) komt.
Indien windows, ik zie dat je foxit al geprobeerd hebt, die gebruikt in principe een andere pdf engine, dus lijkt me vreemd dat het daar nog aan zou liggen.
Heb je het steeds met dezelfde pdf, of gaat het om verschillende pdf'en, dit kan namelijk ook veroorzaakt worden door een corrupte pdf - probeer eventueel eens met een andere pdf.
Gaat het daar wel mee, dan evt je probleem pdf eens openen met een pdf editor, en terug opslaan als een nieuw document, en zien wat dan uit de bus (of printer) komt.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
werkte perfect met windows7, met windows10 daarentegen...KRL100 schreef:Foxit PDF reader eens proberen?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Installeer je printer nog eens met een andere driver en als je kan dan een postscriptdriver in plaats van een pcl driver. En probeer daar dan eens mee af te drukken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
- Locatie: ninove
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
WINDOWS10. Alle suggesties al uitgeprobeerd. Adobe Acrobat ProXI en DC, Foxit verwijderd evenals printer en met laatste driver/programmaversie uitgeprobeerd. Probleem blijft bestaan: rechtstreeks afdrukken van PDF lukt niet, vanuit word/publisher lukt wel. Heel vervelend... . Al halve dagen verloren naar zoeken van oplossing.
- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Zijn die pdf-bestanden in kwestie wel afdrukbaar op een andere pc? Je kan namelijk bij het aanmaken van een pdf in Acrobat Pro ingeven dat de gebruiker het document niet mag kunnen afdrukken (in beveiligingsopties).
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Deze foutboodschappen opzoeken met Google geeft nochtans genoeg relevante resultaten.DEWAELE schreef:Sinds gisteren slaag ik er niet meer in om PDF af te drukken: in Acrobat volgende foutmelding: "Het document kan niet worden afgedrukt. Er zijn geen pagina's voor afdrukken geselecteerd".
O.a. dit topic: https://forums.adobe.com/thread/1991503
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Genoeg relevante resultaten, dat wel.
Maar relevante oplossingen dat is een héél ander paar mouwen.
De "oplossingen" die Adobe aanlevert zijn er geen.
Wat ook blijkt uit de vele reacties van ontevreden gebruikers indien men de fora er op naleest.
Ik heb hier ook zo enkele toestellen staan.
Mijn idee is dat er ergens een controle gebeurd door Adobe Acrobat Reader, in combinatie met de meest recente printerdrivers, of dat de betrokken printer wel bedoeld ($$$) is als netwerkprinter.
Maar relevante oplossingen dat is een héél ander paar mouwen.
De "oplossingen" die Adobe aanlevert zijn er geen.
Wat ook blijkt uit de vele reacties van ontevreden gebruikers indien men de fora er op naleest.
Ik heb hier ook zo enkele toestellen staan.
- een pdf bestand printen vanuit Adobe Acrobat Reader op een netwerk printer (Samsung CLP-320): noppes
- hetzelfde pdf bestand via FF printen op dezelfde netwerk printer (Samsung CLP-320): alles OK.
- dan lukt het printen van datzelfde pdf bestand vanuit Adobe Acrobat Reader plots wél
- en uiteraard blijft het printen van datzelfde pdf bestand vanuit FF gewoon normaal werken.
Mijn idee is dat er ergens een controle gebeurd door Adobe Acrobat Reader, in combinatie met de meest recente printerdrivers, of dat de betrokken printer wel bedoeld ($$$) is als netwerkprinter.
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
- Locatie: ninove
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Oef, ik ben gelukkig niet alleen met mijn probleem. Eigenaardige is dat PDF printen naar mijn Samsung CLP-320 en C480 niet lukt en van dezelfde computer/laptop naar een HP inkjetprintertje (deskjet) gekocht voor een fluitje van geen cent (nog geen €50) zonder problemen slaagt.
Probleem ligt dus blijkbaar bij uitwisseling van gegevens tussen Acrobat & Samsung.
Nog wat verder zoeken, aangezien geen van beide firma's een werkende oplossing lijken te hebben; hun helpdesk geven suggesties genoeg maar het probleem blijft bestaan. Ze beloofden wel een schriftelijke oplossing na analyse van het probleem.
Update van Acrobat XI naar 11.0.21 (gisteren ontvangen) zou nochtans een oplossing bieden maar bij mij: noppes.
Alle suggesties blijven welkom.
Constant
Probleem ligt dus blijkbaar bij uitwisseling van gegevens tussen Acrobat & Samsung.
Nog wat verder zoeken, aangezien geen van beide firma's een werkende oplossing lijken te hebben; hun helpdesk geven suggesties genoeg maar het probleem blijft bestaan. Ze beloofden wel een schriftelijke oplossing na analyse van het probleem.
Update van Acrobat XI naar 11.0.21 (gisteren ontvangen) zou nochtans een oplossing bieden maar bij mij: noppes.
Alle suggesties blijven welkom.
Constant
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Vrij duidelijk dat het een driverissue is specifiek voor die Samsung drivers (dat al geen al te goede naam heeft inzake printers). Het enige dat ik kan van suggestie kan geven is om specifiek in die richting te zoeken op google (maar ik heb weinig hoop), drivers verwijderen/herinstalleren, als dat niet lukt: oudere versies van driver proberen of zelfs generieke drivers (als dat al werkt op Samsung). Als het probleem blijft zou ik zelfs al richting volledige reinstall van OS gaan (niet van image). Dit zijn eigenlijk zaken die zodanig specifiek zijn voor jouw configuratie dat ik dat enkel met remote control of ter plaatse zou kunnen diagnosticeren en oplossen.
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
- Locatie: ninove
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Oplossing gevonden. Is inderdaad probleem met Samsung driver.
Voor wie nog naar een oplossing zoekt: in Windows10:
Ga naar configuratiescherm->Apparaten en Printers->klik met rechtermuisknop op Samsungprinter (standaardprinter)->Eigenschappen van Samsung xxx printer->Geavanceerd->stuurprogramma
Hier Samsung Universal Print Driver (2 of 3) door de oorspronkelijke SAMSUNG ABC-xxx SERIES CLASS DRIVER vervangen. (driver staat vermeld onder keuzescherm).
Probleem ontstond door update van de printerdriver.
Constant
Voor wie nog naar een oplossing zoekt: in Windows10:
Ga naar configuratiescherm->Apparaten en Printers->klik met rechtermuisknop op Samsungprinter (standaardprinter)->Eigenschappen van Samsung xxx printer->Geavanceerd->stuurprogramma
Hier Samsung Universal Print Driver (2 of 3) door de oorspronkelijke SAMSUNG ABC-xxx SERIES CLASS DRIVER vervangen. (driver staat vermeld onder keuzescherm).
Probleem ontstond door update van de printerdriver.
Constant
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Ik stelde dat een week geleden al voor maar je schreef toen dat je dat al gedaan had
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro