Probleem met Alcatel SpeedTouch Home en Tiscalinet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
freakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2004, 00:58

Hallo!

Ik heb een Speedtouch Home modem en een abonnement bij Tiscali. Ik probeer de verbinding in te stellen, maar dat lukt niet helemaal. De verbinding van de ethernetkaart naar de modem is ok, de groene led boven de netwerkkabelingang aan de modem brandt. Ook de andere lampjes branden normaal bv. synchronisatie lampje voor het ADSL signaal.

Ook kan ik de configuratie-website van alcatel op http://10.0.0.138 bekijken en eventueel instellingen wijzigen. Dus met de netwerkkaart is niets mis. Om in te loggen bij Tiscali gebruik ik EnterNet 300. Ik heb mijn gegevens al 20 keer nagezien, en ze kloppen hoor. Het enige probleem is dat ik geen reactie van de server krijg. Ik zie ook door de leds op de modem dat hij gegevens probeert te versturen, maar dat hij nooit gegevens terug ontvangt.

Voorlopig kan ik nog op internet via Pandora, maar dat is volgende week woensdag ook gedaan. Heeft er iemand een idee waar de oorzaak van dit probleem kan liggen?

[mod="SeNsEi Ze0n"]
Er wordt hier geen geld geboden voor oplossingen, dit zal het antwoord ook niet sneller doen komen.
Ook wordt er geen hulp over telefoon/mail/... geboden, het is een forum dus hier worden deoplossingen gezet zodat iedereen die kan nakijken[/mod]
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Probeer misschien eens bij de helpdesk van Tiscali? Die mensen worden daar meer voor betaald ;)

Kijk vooral de adsl configwaarden eens na.

Styno

EDIT: ff duidelijk zijn hier: ik wil niet zeggen dat 5€ te weinig is, imho niet eens nodig voor een duidelijke vraag zoals deze.
Laatst gewijzigd door Styno 01 aug 2004, 14:09, in totaal 1 gewijzigd.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Indien je Norton ofzo hebt, probeer dan eens deze uit te schakelen voor een test met Tiscali.
(uitschakelen maar niet vergeten nadien terug in te schakelen eh) :-)

Ik had ooit een probleem met de upload naar userbase, bij uitgeschakelde Norton was dat probleem verdwenen.
Nadien heb ik dan die URL manueel ingegeven in Norton AV, zou je verbinding OK zijn met uitgeschakelde Norton laat je maar iets horen, dit is wel wat zoekwerk als je dit nog nooit gedaan hebt.
(waarmee ik bedoel, die URL manueel ingeven in Norton)

Meon herinnerd zich dat wellicht nog, ik kon toen geen images uploaden om een nieuwsbericht van een image te voorzien.

Grtz,
Afbeelding
freakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2004, 00:58

Ik heb een tiscali business abonnement en de helpdesk daarvan is maar open van ma - vr 8.00 - 18.00. Dus ik kan die niet in het weekend contacteren. Vrijdag heb ik al intensieve contacten gehad met de tiscali business helpdesk: en die zeggen heel de tijd dat de verbinding via EnterNet zou moeten lukken. As da ni lukt dan moest ik maar windows XP installeren, dan zou het probleem ook opgelost zijn.

Weet er iemand trouwens of, wanneer je Windows XP installeert over Windows ME, of uw documenten en vb. de mails in Outlook Express bewaard blijven? Indien dat zo is wil ik da mss wel eens proberen, XP installeren.

Volgens mij heeft de oplossing iets te maken met Microsoft Virtual Network toestanden.

:???: HELP :-(
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Probeer het eens zonder Enternet ... want ik dacht dat sommige versies van enternet nog de oude BAS servers hadden.

Vul je user/pass in via de webinterface van de speedtouch modem. Moet je ineens ook niet meer inbellen trouwens !!

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
freakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2004, 00:58

Sasuke schreef:Probeer het eens zonder Enternet ... want ik dacht dat sommige versies van enternet nog de oude BAS servers hadden.

Vul je user/pass in via de webinterface van de speedtouch modem. Moet je ineens ook niet meer inbellen trouwens !!

Grtz,

Sasuke


Hoe doe je dat allemaal? Moet ik dan niet ook nog allerlei andere gegevens invullen... Denk ni echt dat da een oplossing gaat zijn :|
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Tuurlijk is dat zo wel op te lossen ...

In de webinterface van je speedtouch vind je een tabblad "Advanced". Klik daar op, en klik dan op het item 'Easy Setup'. Dan krijg je een mooi wizardje om je connectie in te stellen. (ADSL lampje brand toch al hé ?)
Voor de verbinding in te stellen heb je enkel de gegevens van je ISP nodig:
[email protected] & het bijpassende wachtwoord.

Eventuele andere gegevens zijn:

Verbinding: PPPoE
VPI: 8
VCI: 35

Maar deze laatste doet hij normaal automatisch.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
freakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2004, 00:58

Al bedankt voor de raad. Ik huppel naar de bakker en ga dan maar's slapen. Ben al van 22.00 gisteravond bezig met die *******. Zal het straks is proberen.
freakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2004, 00:58

die Advanced en Easy Setup kan ik niet vinden hoor. Misschien bestaat dat alleen in de PRO versie. Ik denk dat we op het goede spoor zitten, maar ik heb toch wat meer gedetailleerde instructies nodig.

De enige plaats waar ik de mogelijkheid heb om de gegevens van mijn ISP (login / pass) te plaatsen is in het tabblad PPP. Maar dan werkt het nog niet...

Waarvoor bij voorbaat dank $$$
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Al eens een herinstallatie van de drivers gedaan, ik weet niet welk type modem je hebt maar deze zijn van Alcatel
http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm
mss kan je hier iets mee bereiken.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
geert
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 dec 2003, 09:43
Locatie: Achel
Bedankt: 1 keer

Hoi,

kijk hier eens : http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstre ... elhack.php (om van je modem heel simpel een modem/router te maken die "het inbel" programma net300 overbodig maakt)
ofwel op dit forum http://www.weethet.nl/forum_dutch/index ... ct=SF&f=10

groetjes

Geert
geert
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 dec 2003, 09:43
Locatie: Achel
Bedankt: 1 keer

Hoi,

een kennis van mij had een tijdje geleden ook problemen met Tiscali :

sync Ok etc maar geen verbinding met de server; kreeg telkens fout 721 vanwege de server.
Volgens Tiscali was alles in orde. Even naar Belgacom gebeld en bleek dat er in de centrale iets niet meer in orde was (wat Tiscali niet kon zien) en het probleem was binnen de 10 minuten opgelost

Geert
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Sasuke schreef:Tuurlijk is dat zo wel op te lossen ...

In de webinterface van je speedtouch vind je een tabblad "Advanced". Klik daar op, en klik dan op het item 'Easy Setup'. Dan krijg je een mooi wizardje om je connectie in te stellen. (ADSL lampje brand toch al hé ?)
Voor de verbinding in te stellen heb je enkel de gegevens van je ISP nodig:
[email protected] & het bijpassende wachtwoord.

Eventuele andere gegevens zijn:

Verbinding: PPPoE
VPI: 8
VCI: 35

Maar deze laatste doet hij normaal automatisch.

Grtz,

Sasuke
En hier kan het probleem zitten. Een tweetal maand terug heb ik volgend probleem gehad bij 2 Skynet klanten. Klant A connecteerde zich eerst via een USB modem en die verbinding was PPPoA. Klant wou ethernet modem, en dus viel keuze op een Alcatel speedtouch Pro. Hij deed dus de Install in den beginne op PPPoA. Inbellen lukte, kreeg een skynet IP adres, kon Pingen en Trace routes doen, maar niets anders. Een configuratiewissel naar PPPoE was niet mogelijk, want toen ging er niets.
Na contact met de Belgacom Helpdesk heeft men de lijn gereset. Uitleg van hen, omdat er eerst via PPPoA gebeurd was, was de lijn "geblokkeerd". En inderdaad na de lijnreset, via PPPoE verbinding werkte alles terug zoals het hoort.
Bij Klant B, met een Linksys Wireless Router+ ADSL modem: Daar loopt de verbinding slechts perfect via een PPPoA Verbinding.

Ik zou dus eerst een Lijnreset vragen, en dan zoals Sasuke aanlevert via de PPPoE verbinding een verbinding maken.

Suc6
freakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2004, 00:58

Weetgraag schreef:Al eens een herinstallatie van de drivers gedaan, ik weet niet welk type modem je hebt maar deze zijn van Alcatel
http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm
mss kan je hier iets mee bereiken.

Greetz
Weetgraag :wink:


Het is gewoon ne speedtouch home en op die website staat daarvan alleen de handleiding, geen driver.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

freakske schreef:Het is gewoon ne speedtouch home en op die website staat daarvan alleen de handleiding, geen driver.



Er moet een type modem zijn, een gewone speedtouch kan wel zijn maar kijk eens op het labeltje ofzo op de modem of er daar geen type opstaat.
We zouden al een hele stap verder zijn dan.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik heb zojuist de driver gedownload van Driverguide,
is voor een speedtouch home zonder type van Alcatel (36 kb groot).
Als je wil mail ik hem door, het is een exebestandje, te gebruiken op eigen risico natuurlijk.


Greetz
Weetgraag :wink:
EDIT:
Heb nog eens goed gekeken en het is een driver voor MXSstream van de modem, ik ga nog eens op zoek maar een type zou heel handig zijn
Dit zou dan de goede link moeten zijn
http://www.speedtouchdsl.com/support.htm
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Sorry hoor,

Maar voor een Thomson Speedtouch 510 of eender welke andere Ethernet modem zijn er geen drivers nodig. Je kan echter wel profielen downloaden én een of andere speedtouch config utility, maar een "driver" nee hoor. Afin, een driver is zeker en vast overbodig.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
freakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2004, 00:58

Sasuke,

Waar kan ik zo'n profieleke vinden dat werkt voor Tiscali? Of kan je dat zelf maken, dat zou pas gaaf zijn.

Hopelijk geraakt het opgelost want ik begin wanhopig te worden...

Freakske
freakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2004, 00:58

Weetgraag schreef:
freakske schreef:Het is gewoon ne speedtouch home en op die website staat daarvan alleen de handleiding, geen driver.



Er moet een type modem zijn, een gewone speedtouch kan wel zijn maar kijk eens op het labeltje ofzo op de modem of er daar geen type opstaat.
We zouden al een hele stap verder zijn dan.

Greetz
Weetgraag :wink:


er staat op:
Speed Touch Home POTS
dan Model Number: 3EC18604BC ac 08

Maar ik betwijfel of dat nuttige info is.

Greets!

Freakske
freakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2004, 00:58

Zo ziet'm eruit.
Bijlagen
modem.jpg
modem
(30.48 KiB) 150 keer gedownload
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Owww ... ik dacht dat je een Thomson510 had.

Anyway ... op http://www.speedtouchdsl.com vind je de nodige software om die modem te managen.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Sasuke schreef:Owww ... ik dacht dat je een Thomson510 had.

Anyway ... op http://www.speedtouchdsl.com vind je de nodige software om die modem te managen.

Grtz,

Sasuke


De Alcatelmodems zijn Tomsonmodems geworden Sasuke, daarom dat ik die links ook gegeven had en vind je die links op de tomsonsite.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
freakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2004, 00:58

Weet iemand wie de patroonheilige voor ADSL-verbindingen is? Ik wil hem aanbidden maar kan'm niet vinden op www.heiligen.net :-)

Mocht iemand bereid zijn langs te komen om het probleem op te lossen zou ik dat weten aprecieren. Je zal zeker merken dat ik dat weet te apprecieren... :wink: En jajaja meneer de moderator, we zullen de oplossing hier posten.
freakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 aug 2004, 00:58

Om een of andere reden blijft nu het lampje dat aangeeft dat er wordt geprobeert data te versturen knipperen op mijn modem. Die twee die constant moeten branden, branden constant hoor. Maarja, toch vreemd.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”