Een tijd geleden, 14 juni, heb ik een SSD gekocht bij whinkel.be.
Eerst had ik op tweakers gekeken bij de pricewatch en deze winkel was één van de goedkopere en ik zag daar veel sterren, dus dat zag er goed uit.
Wat er ook bij het product stond was dat het in voorraad was en je het de volgende dag al had.
Maar de volgende dag had ik nog niets ontvangen dus een mailtje gestuurd en ze wisten me te vertellen dat het de volgende week ging verstuurd worden.
Een week verder en nog niets gehad, toen nog wat mails gestuurd en telkens kreeg ik maar dat het één of andere dag aan ging komen.
Ik werd dit beu en heb toen bij Paypal een klacht ingediend want ik wil mijn geld graag terug, hetzelfde ook bij Paypal gezet en tot vandaag nog altijd geen reactie ontvangen van hun via Paypal, maar een tijdje na de klacht bij Paypal wel via mail dat ze het nogmaals gingen sturen.
Nu moet ik 20 dagen wachten van Paypal en dan gaat Paypal de klacht bekijken als het ondertussen niet is opgelost met de verkoper.
Daarna had ik op Tweakers ook eens de reviews bekeken en zo te zien maken die mannen daar nep profielen aan die hun een zeer goede beoordeling geven, de profielen zijn altijd dezelfde dag aangemaakt en er staan nog vele slechte reviews tussen de laatste tijd.
Zou ik nog iets kunnen doen ?
whinkel.be problemen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je je betaling via Paypal hebt gedaan komt het wel in orde... geduld hebben.
Verder gewoon ook je negatieve ervaring posten op Tweakers.net en hen misschien eens contacteren over dergelijke praktijken.
Misschien ook klacht indienen bij Safeshops.be, alsook Thuiswinkel Waarborg waarvan ze lid zijn.
Verder gewoon ook je negatieve ervaring posten op Tweakers.net en hen misschien eens contacteren over dergelijke praktijken.
Misschien ook klacht indienen bij Safeshops.be, alsook Thuiswinkel Waarborg waarvan ze lid zijn.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Update: Eergisteren (woensdag) kreeg ik telefoon van Ferdi Douma van Whinkel.be, een Nederlander. Een hele uitleg en ook verontschuldigingen omdat het zolang duurde. Hij gaf me 2 opties ofwel werd het product toch verstuurd ofwel kreeg ik mijn geld terug. Ik koos dus het 2de.
Ik vertelde hem ook van die reviews op tweakers, dat er zoveel slechte bij waren en hij gaf daar natuurlijk een draai aan. Ineens begon hij ook van die nep accounts waar ik en nog mensen het over hadden en hij beweerde dat dit niet zo was, ik heb maar niet teveel gezegd om discussie te mijden want het helpt toch niet.
Wat volgens mij geholpen had was een mail te sturen naar Safeshops.be, daarvan kreeg ik een mail terug dat ze contact gingen opnemen met Whinkel.be en na het telefonisch contact op woensdag met whinkel kreeg ik ook een mail van ze waarin stond "Via Safeshops hebben wij een klacht over uw bestelling ontvangen".
Als ik in de toekomst nog iets zou bestellen dan moest ik persoonlijk contact opnemen met hem (Ferdi Douma) en dan kon hij nog iets regelen zoals korting. Maar zo zot ben ik niet, mijn vertrouwen in die webshop is volledig weg. Het geld was diezelfde dag toch al via Paypal terug gestort.
Ik vertelde hem ook van die reviews op tweakers, dat er zoveel slechte bij waren en hij gaf daar natuurlijk een draai aan. Ineens begon hij ook van die nep accounts waar ik en nog mensen het over hadden en hij beweerde dat dit niet zo was, ik heb maar niet teveel gezegd om discussie te mijden want het helpt toch niet.
Wat volgens mij geholpen had was een mail te sturen naar Safeshops.be, daarvan kreeg ik een mail terug dat ze contact gingen opnemen met Whinkel.be en na het telefonisch contact op woensdag met whinkel kreeg ik ook een mail van ze waarin stond "Via Safeshops hebben wij een klacht over uw bestelling ontvangen".
Als ik in de toekomst nog iets zou bestellen dan moest ik persoonlijk contact opnemen met hem (Ferdi Douma) en dan kon hij nog iets regelen zoals korting. Maar zo zot ben ik niet, mijn vertrouwen in die webshop is volledig weg. Het geld was diezelfde dag toch al via Paypal terug gestort.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Eigenlijk moet je sowieso 30 dagen wachten, in hun algemene voorwaarden geeft Whinkel zichzelf 30 dagen de tijd om de bestelling te leveren.AnD schreef:Zou ik nog iets kunnen doen ?
Tip: check altijd het fysieke adres en de algemene voorwaarden van webwinkels waar je voor de eerste keer bestelt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik kocht er zelf onlangs ook een artikel omdat de prijs bij de dichtste concurrent zo maar eventjes 40% hoger was, de prijs gaf dus de doorslag.
Ik bestelde op zaterdag, kreeg op maandag een telefoontje van Whinkel om mij te bedanken voor de bestelling en de mededeling dat ik het pakket op woensdag zou ontvangen.
Op dinsdag kreeg ik nog eens een bevestigingsmail en op woensdag werd het pakket zoals beloofd geleverd door Post.nl.
Mijn ervaring is dus positief en ik heb de indruk dat ze moeite doen, maar misschien wel worden geconfronteerd met groeipijnen.
Ik bestelde op zaterdag, kreeg op maandag een telefoontje van Whinkel om mij te bedanken voor de bestelling en de mededeling dat ik het pakket op woensdag zou ontvangen.
Op dinsdag kreeg ik nog eens een bevestigingsmail en op woensdag werd het pakket zoals beloofd geleverd door Post.nl.
Mijn ervaring is dus positief en ik heb de indruk dat ze moeite doen, maar misschien wel worden geconfronteerd met groeipijnen.