Microsoft toont harddisk-zoekhulp

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Yoko
Member
Member
Provider

Softwaregigant Microsoft heeft voor het eerst een zoekfunctie gedemonstreerd die speurt naar informatie die is opgeslagen op de harde schijf van de computer. Daarnaast kan met het nieuwe gereedschap ook gezocht worden op het web.

Microsoft had al eerder aangegeven dat het werkt aan een zoektechnologie die verder kijkt dan internet, maar adjunct-directeur Yusuf Mehdie heeft nu duidelijk gemaakt dat de softwarereus hier de harde schijf van de pc mee bedoelt.

"We zullen straks kunnen zoeken op een zeer snelle manier", pochte Mehdie tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van analisten en media in Redmond. "We hebben grote vooruitgang geboekt." Mehdie vertelde echter niet wanneer de nieuwe technologie wordt geïntroduceerd.

Eerder deze maand nam Microsoft het bedrijf Lookout over. Deze onderneming maakt software waarmee gebruikers eenvoudig kunnen zoeken naar e-mailtjes, contacten en andere informatie binnen het Microsoft-programma Outlook.

Bron : telegraaf
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

Yoko schreef:Microsoft hoopt feedback te krijgen van gebruikers en zal dan na enige tijd met een eindversie komen.
In je vorig bericht ging het ook al eens over die nieuwe verbetering van Microsoft, zij zitten nu aan hun eindversie van de nieuwe zoekrobot. (concurentie voor google?)

Grtz,
Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

1)Als ik iets zoek op het internet (met een zoekmachine) heb ik die informatie in 99% van de gevallen nog NIET, dus deze staat dan nog niet op mijn pc. Wat is het nut dan van op je harde schijf te zoeken?

2) Heb dan een pc met 400GB of meer dan 1TB opslagruimte, dan is "ff zoeken" niet meer ff :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Debruineogenboy schreef:2) Heb dan een pc met 400GB of meer dan 1TB opslagruimte, dan is "ff zoeken" niet meer ff :)
Google doorzoekt nochtans duizenden TB's in minder.

Kwestie van een goede database op te bouwen van wat er precies op je PC staat. Gewoon al het feit hoe traag het werkt om een search te doen op een bestandje op je PC is al voor verbetering vatbaar.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

r2504 schreef:
Debruineogenboy schreef:2) Heb dan een pc met 400GB of meer dan 1TB opslagruimte, dan is "ff zoeken" niet meer ff :)
Google draait dan ook niet op een desktop :wink:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:
Provider

Hup, naar ander nieuws. Nja, sneller is beter zeker he?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Debruineogenboy schreef:
r2504 schreef:
Google draait dan ook niet op een desktop :wink:
Bedoelde ik ook niet... je desktop is ook maar een fractie van wat Google indexeerd. Feit is dat ik bepaalde dingen op m'n PC ook wel veel sneller zou willen vinden dan wat nu is.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het is net de bedoeling dat het nieuwe zoeksysteem dat in Longhorn had moeten zitten (komt het er nog?) even snel je HD doorzoekt als dat het het internet "doorzoekt". Maw, indexering zal een grote rol spelen. Mijn vraag is dan ook, met hoeveel Mhz brengt dit de systeemeisen omhoog. Indexering zal zowiezo je systeem trager maken.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”