Vpn

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member

Op mjjn android smartphone staat Nordvpn maar om de een of andere reden valt de vpn verbinding weg waneer de gsm een tijdje niet gebruikt werd. ik merk dit wanneer het icoon (sleutel) weg is. ligt dit aan Nordvpn of aan de smartphone. ik verbind met 1 van de Belgische servers van Nordvpn

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member

eigenlijk is dit knap vervelend en vraag me af waarom de vpn steeds opnieuw verbroken wordt.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik denk dat je het antwoord zelf al geeft "om de een of andere reden valt de vpn verbinding weg waneer de gsm een tijdje niet gebruikt werd". Waarschijnlijk disconnecteert de VPN wegens "geen activiteit".
Ik had dit vroeger ook, met eigen VPN (Fritzbox) waarnaar ik connecteerde. Met mijn nieuwe tablet heb ik dat niet meer maar daar werkt IMAP beter zodat ik vermoed dat er genoeg activiteit is tussen tablet en mailserver om geen lange periodes zonder datatransfer te hebben.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Gokje, verbreekt verbinding wanneer het scherm `uitvalt`, kan je dat scherm actief houden in de instellingen?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

OpenVPN blijft bij mij gewoon verbonden zover ik weet.
freggy
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 19 keer

Hoeveel geheugen (RAM) heeft je telefoon? Mogelijks raakt het geheugen vol na een tijd en wordt de VPN-applicatie gekilld om geheugen vrij te maken. Of mischien wordt de VPN-client in slaap gehouden door Doze (kan je ergens verhinderen door Accuoptimalisatie uit te schakelen voor je VPN client).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”