Inkomend nummer => meerdere toestellen

Plaats reactie
stijnie
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2014, 22:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Beste userbase,

Er zijn verschillende VOIP-proviceed die inkomend nummer bieden.
Ik heb verschillende VOIP-devices: een vast voor mijn bureau, VOIP op PC (voor buitenland), VOIP op gsm

Nu wil ik oproepen op inkomend nummer ontvangen:
- of op alle devices
- of indien dit niet kan, op het device die zich eerst of laatst registreert bij de provider.

Wie heeft ervaring hiermee bij hun VOIP-provider?

Bedankt
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Optie 2 lijkt mij onmogelijk aangezien devices sowieso om de zoveel tijd opnieuw moeten registreren.
Optie 1 lijkt mij mogelijk met een ring-group, maar geen idee welke provider dat out-of-the-box ondersteunt.
Computer(k)nul
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik heb bvb mijn weepe voipnr voor mn radiostation , en doe het op volgende manier....
zowel in de live studio als in de mobiele studio staat een grandstream ata... normaal gezien kan naar de eerst geconnecteerde ata gebeld worden, ik kan wel vanop de andere ata ook uitgaande gesprekken voeren....
in de praktijk trek ik gewoon de poweradapter uit van de ata dewelke ik niet gebruik, dus tijdens evenementen waarbij we eropuittrekken met de mobiele studio gaat de power er af in de vaste studio, eenmaal terug thuis, de omgekeerde weg..

In mijn geval zit de ata nog gekoppeld op een telefoonvork om de audio live op de radio te krijgen.. in uw geval zou je toch perfect gewoon overweg kunnen met een app op uw smartphone, waarom verschillende vaste opties , voor uw bureau, buitenland of onderweg ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Voor zover ik weet kan je bij OVH maar één device laten registreren met één account.
Bij meerdere registraties, zal het laatst geregistreerd toestel de oproepen ontvangen.
Het vorige toestel zal dan gederegistreerd worden.

Gezien de verschillende devices op verschillende intervallen her-registreren zal dit dus random gebeuren.

Voor uitgaande oproepen zou dat normaal geen probleem mogen zijn, gezien het toestel zich opnieuw registreert bij een uitgaande oproep.
Indien echter tijdens een oproep, een van de andere devices zich toevallig registreert, zal je verbinding onderbroken worden :(

Bij WeePee kan je dat bereiken door meerdere account aan te maken:
  • je maakt een (gratis) SIP account aan voor ieder toestel dat je wilt laten meebellen.
  • je maakt een "forward" account aan, waaraan jouw VoIP nummer gelinkt wordt. Deze account wordt alleen gebruikt voor binnenkomende oproepen.
  • je stelt hier een call forwarding aan naar de andere accounts. je kan hier meerdere accounts ingeven (interne WeePee nummers), en ook externe nummers (vb GSM). De eerste persoon die opneemt krijgt de oproep. De andere toestellen kunnen zelf nog altijd uitbellen en/of oproepen ontvangen.
  • wat de CLIP betreft: via een mail naar support at weepee.org vraag je om alle accounts te "screenen" zodat je het VoIP nummer als CLIP gebruikt voor de uitgaande gesprekken.
  • wat de kosten betreft: via een mail naar support at weepee.org vraag je om alle accounts samen te voegen in een "PRO" account. Hiermee wordt het belkrediet van alle accounts samengevoegd in één pot.
Je kan ook met een VoIP router/PBX werken (vb FritzBox):
  • - je laat de FritzBox registreren op jouw VoIP account.
    - je laat de verschillende VoIP toestellen registreren op jouw fritzBox (interne SIP server).
Jouw verschillende devices (vast op bureau, VOIP op PC, VOIP op gsm) kunnen onderling bellen, gesprekken ontvangen, zelf uitbellen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

laroyj schreef:ik heb bvb mijn weepe voipnr voor mn radiostation , en doe het op volgende manier....
zowel in de live studio als in de mobiele studio staat een grandstream ata... normaal gezien kan naar de eerst geconnecteerde ata gebeld worden, ik kan wel vanop de andere ata ook uitgaande gesprekken voeren....
in de praktijk trek ik gewoon de poweradapter uit van de ata dewelke ik niet gebruik, dus tijdens evenementen waarbij we eropuittrekken met de mobiele studio gaat de power er af in de vaste studio, eenmaal terug thuis, de omgekeerde weg..
Dat is toch ook geklungel ?
  • 1) het is normaal niet het eerst geconnecteerde toestel dat gebeld kan worden, maar het laatst?
    2) Wij WeePee kan je niet uitbellen met een andere ATA, je moet bij iedere ATA wissel eerst in de web interface een "user agent reset" doen!
In jouw geval zou ik ook voor iedere Grandstream ATA een eigen SIP account aanmaken bij WeePee (is toch gratis), en deze accounts linken aan je VoIP nummer via een "Forward account". Dit geeft jouw de grootste flexibiliteit:
  • - geen zorgen meer welke ATA nu zal gebeld worden: ze bellen beide ...
    - geen heisa meer met de "user agent reset" bij elke ATA wissel ...
    - geen zorgen meer met welke power adapter eruit moet om de andere te activeren ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kvaudenh
ISP Official
ISP Official
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 okt 2014, 17:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Optie 1 is perfect mogelijk met wachtrijen bij https://www.voiptiger.com/
Gebruik 3 SIP accounts voor uw 3 toestellen.
Afbeelding
stijnie
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2014, 22:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Korte toelichting waarom ik meerdere devices met 1 telefoonnr wil doen samenwerken:
- De kwaliteit en stabiliteit van verbindingen zijn niet altijd goed (3g/4g, wifi...), op werk is er vast netwerk/koptelefoon
- als ik op de weg/achter stuur zit ben kan een medewerker de telefoon opnemen
- mijn gsm durft wel eens zonder batterij vallen
etc....
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Bij 3Starsnet kan je meerdere Sip-clients registreren op 1 account. Dat is de simpelste oplossing. Niets in te stellen, alles belt te gelijk. De eerste die opneemt heeft het gesprek.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

@ philippe, ik heb een pro-account en vind dit helemaal geen geklungel hoor, ik moet niks aan mn settings doen alles mag blijven staan.. in principe wordt altijd de ata in de vaste studio gebruikt , deze is aangesloten via pro telephone hybride op mengtafel en vast toestel, zelfde configuratie in mobiele studio, echter wanneer deze niet in gebruik is staat er geen spanning op de ata dus niks aan de hand...

Wanneer we op evenement gaan hoef ik enkel het stekkertje achteraan de ata in de vaste studio uit te trekken....vanaf wanneer we de mobiele studio opstarten komt er spanning op de router, switch en ata aldaar en hebben we connectie......
Wens ik enkel maar uit te bellen kan ik perfect de andere ata aangekoppeld laten, ik kan ook op de andere lokatie uitbellen...

Ik zou evt de ata ook kunnen uitschakelen middels een wifi-schakelaar, deze gebruiken we trouwens ook om te switchen tussen de shoutcast stream uplink vaste studio of mobiel, gewoon door een druk op de knop middels de app op mn Iphone.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
stijnie
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2014, 22:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

1) 3starsnet kan ik bevestigen vanuit het verleden Dit is het gemakkelijkste, vraagt maar 1 account.
2) OVH support gecontacteerd, dit leverde mij volgend antwoord, dus bevestiging van onstabiel gedrag
Après vérifications, si vous commandez une ligne
SIP découverte avec un téléphone OVH, vous n'aurez pas la possibilité de la
configurer sur un autre matériel ou soft-phone, car la ligne sera
pré-configurée dans le téléphone commandé.

Par contre, si vous commandez une ligne SIP découverte sans un téléphone OVH,
vous aurez la possibilité d'utiliser votre propre matériel (n'importe quel
téléphone de votre choix).

Vous aurez également les identifiants qui vous permettent d'utiliser la ligne
sur plusieurs équipements à la fois ( Pc, smart phone, téléphone).

Mais, je tiens à vous prévenir que cette configuration peut présenter des
comportements indésirables et incontrôlables.
3) Heb me geregistreerd op VoipTiger: heb de pagina van kvaudenh vlot teruggevonden. Ik heb het nog niet getest.
4) Heb me ook geregistreerd op peewee: settings vlot gevonden Ik heb de setup van philippe_nog niet getest.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ik gebruik pbxes.org hiervoor, al meer dan 10 jaar.
Werkt heel stabiel, en geeft je veel mogelijkheden, precies zoals je het zelf wilt.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

philippe_d schreef: Je kan ook met een VoIP router/PBX werken (vb FritzBox):
  • - je laat de FritzBox registreren op jouw VoIP account.
    - je laat de verschillende VoIP toestellen registreren op jouw fritzBox (interne SIP server).
Jouw verschillende devices (vast op bureau, VOIP op PC, VOIP op gsm) kunnen onderling bellen, gesprekken ontvangen, zelf uitbellen ...
Ik gebruik de hierboven beschreven setup. Als je een fritbox hebt is het een makkelijke oplossing. Werkt al jarenlang perfect. Zo kan ik mijn OVH account toch op meerdere locaties gebruiken.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Als ik mij niet vergis kan je bij ovh meerdere toestellen registreren met 'ligne sip entreprise' account.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

Mss niet de oplossing voor jou, maar ik geef het maar mee.

Met mijn Business Skype telefoonnummer kan ik simultaan laten bellen op de Business Skype account (PC & GSM) evenals op een gesynchrioniseerd telefoonnummer.

concreet belt het op mijn PC en op de Business Skype app op de Smartphone.
Als ik aangeef dat een gesynchroniseerd nummer (een tweede GSM nummer of een vast nummer) samen dient te bellen, belt het dus op de 3 locaties. Voorwaarde is wel dat je niet mag uitgelogd zijn op Skype.
Wie het eerste opneemt heeft de call.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gewoon een Raspberry Pi plaatsen met FreePBX erop en je kan doen wat je wil (interne nummers, ring groups, forwarders, menu's, ...)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”