Hoe Datanews in PDF-formaat downloaden?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik heb net de Datanews app geïnstalleerd en de recentste DataNews aangekocht (€5). Ik zou die graag als PDF kunnen opslaan op een ander toestel dan mijn smartphone. Iemand enig idee hoe? Op mijn smartie lezen vind ik niet zo prettig.
Computer(k)nul
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik ken de Datanews-app niet, maar als zich dat gedraagt als de meeste andere magazine-op-smartphone-apps, is er waarschijnlijk een data-map waarin je kan gaan graven om je artikels in jpg/pdf te vinden. Meestal met heel cryptische bestandsnamen en bestanden per pagina, maar 't is dan ook niet echt de bedoeling om een magazine op die manier te kopiëren...
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Het is uiteraard niet de bedoeling om dit verder te verspreiden, maar op mijn PC/laptop kunnen lezen geniet mijn voorkeur. Een zoektocht op pdf heeft alvast niets opgeleverd.
Computer(k)nul
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Installeer een Android emulator?
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ken nauwelijks krantenapplicaties voor mobiele telefoon die pdf's binnenhalen, om niet te zeggen geen. Meestal zijn het gewoon grote jpg's die dan een voor een afgebeeld worden. Zelfs vele flashplayers voor de browser gebruiken dezelfde methode. Wellicht ook om kopiëren tegen te gaan.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ook PDF's kan je perfect beveiligen dat die enkel door een app, of met een speciale "codec" van de app gelezen kunnen worden.

Vraag liever aan DataNews om een PDF ter beschikking te stellen.
DeStandaard doet dat ook, en ik veronderstel dat ze ergens uw userID in de PDF inbakken, zodat ze bij verspreiding wel bij u zullen uitkomen :).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Closed platforms zijn om onnozel van te worden.
Je hebt betaald voor die versie van datanews, je hebt recht op je kopie (en recht om thuiskopies te maken, uiteraard).
En dan maar klagen dat de zaken slecht gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”