GPS met auto-on functie

MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik wil een nieuwe gps kopen, de ingebouwde van mijn auto kan niet meer geupdated worden sinds 2004.
Ik vind dat die opzet-gps ook moet automatisch aanschakelen en zich uitschakelen met de voedingspanning (contact).
Bij Coolblue zeggen ze dat geen enkele gps dat kan.
Ik wil een Garmin en heb ook naar daar gebeld. Die zeggen dat al hun gps'sen dat doen zoals ik het wil. Met een aftelklokje bij het uitgaan.

Als ik erover zoek op internet kom ik o.a. op fora van Tom Tom waar ze klagen dat die hun gps'sen dat niet doen en de Garmin's wel.
Kan iemand dit bevestigen ? Wie moet ik geloven ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik heb een Tomtom gehad die de auto-off kon, maar de auto-on niet.
Probleem was wel dat de "sigarettenaansteker" van de auto stroom bleef leveren ook al stond het contact af, dus in de praktijk werkte het niet tenzij je de unit uittrok.
Als je auto dus zijn voeding niet afzet bij het afzetten van het contact, dan gaat het niet werken.
Bijkomend issue is dat (sommige) wagens de voeding zoiezo effe gaan onderbreken bij het gebruiken van de startmotor, en dat sommige gps'en dat niet leuk vinden.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ik heb een paar Garmins die dat inderdaad doen. Na het wegvallen van de spanning blijven die nog 30 seconden aan staan; als je tegen dan niet op "blijven opstaan" hebt gedrukt vallen ze uit.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster

En als de spanning opkomt, starten ze dan ook op ?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

MarkDM schreef:Ik wil een nieuwe gps kopen, de ingebouwde van mijn auto kan niet meer geupdated worden sinds 2004.
worden ze niet meer geupdate? ben je daar zeker van?
dat je via de officiele weg ze niet meer kan krijgen, dat is altijd mogelijk (zeker bij cd navigatie).. dat ze er niet meer zijn, is echter een andere vraag.

ik heb nu bv een mazda van 2010 (model 2008) met een denso dvd navigatie unit. kwam met kaarten van 2006. zitten nu kaarten in van 2014.
heb ook een nissan qashqai gehad met ingebouwde navigatie... dat was wel degelijk rommel, maar daar had ik een oplossing voor via eonon:
voor de prijs van een officiele kaartupdate gewoon een nieuwe headunit die perfect in te bouwen was in de plaats van de bestaande, en dus ook dezelfde aan/uit overnam van de originele.
om nog maar te zwijgen van het feit dat dat gewoon mooier staat dan een opzet unit.

grote vraag is dus welke auto (en dus welke unit) je hebt momenteel.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster

Ja, ik heb me vergist met het jaartal. Het is een Renault Laguna 3 van 2009 met CabasseTronic. Ik heb de laatste update-dvd van 2014.
Dit is een gekend probleem. Het is een eigen systeem van Renault.
Bij de nieuwere versie Laguna (vanaf 2010) is het met TomTom, die kan je wel nog updaten.
Wat mij meest stoort is dat hij de toegelaten snelheid niet afficheert. En dan nog, alle info erop is verouderd.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik moet niet hebben van garmin... we hebben er op 't werk een paar, maar traag!
Zelfs mijn mio van 10 jaar oud gaat sneller.

Los daarvan, geef mij maar een goeie app op de gsm, kost (veel) minder, is beter, sneller, juister,...
williamh
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 2 keer

Tomtom schakelt bij mij altijd na 'contact af' automatisch uit.
Meestal start hij ook automatisch op na aanzetten contact. Af en toe moet ik de Gps zelf inschakelen, geen idee waarom.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Mijn oude garmin doet dat ook (nuvi 6xx or something).

Maar ben je zeker dat je 12V stekker uitschakelt bij afzetten contact ? niet alle auto's doen dat.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MarkDM schreef:Ik vind dat die opzet-gps ook moet automatisch aanschakelen en zich uitschakelen met de voedingspanning (contact).
Je gaat die GPS dus altijd aan je ruit of op je dashboard laten staan... veel geluk zou ik zeggen :!:
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Waarom niet uw GSM met eender welke GPS app, in een telefoonhouder?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

cadsite schreef:Los daarvan, geef mij maar een goeie app op de gsm, kost (veel) minder, is beter, sneller, juister,...
Idem hier, vrij recente BMW met "Navigatiesysteem Professional".
Het ziet er goed uit, maar puur navigeren doen mijn Waze of TomTom op de GSM beter. Zuignap van €3 tegen de voorruit en klaar.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Mijn Nuvi 2597LMT start op als er spanning op komt en sluit na aftellen automatisch uit. Ik ga er van uit dat nieuwere Nuvi's dat ook nog doen.

Ik zie trouwens geen trage(re) werking, niet met de originele (W-EU) kaart en ook niet op vakantie met (niet-EU) OSM kaarten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ddd schreef:Het ziet er goed uit, maar puur navigeren doen mijn Waze of TomTom op de GSM beter.
Misschien dat ze het beter doen maar ik vond het vervelend iedere keer die zuignap op je ruit plakken, smartphone/GPS erin, stroomkabeltje aansluiten... en net andersom als je weer ergens stopt. Het gebruiksgemak van een ingebouwde GPS is gewoon veel groter wat mij betreft dat ik de iets mindere navigatie (trouwens ik heb absoluut geen klagen van m'n BMW navigatie) er wel bij neem.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Mijn TomTom deed beiden, auto start en auto off, die van men schoonouders ook, ik dacht dat alle toestellen dat deden?
ddd
Elite Poster
Elite Poster

De zuignap blijft gewoon altijd op men ruit hangen. Ik rijd altijd met men GPS, zelfs gewoon naar men werk/thuis om de files te zien/omzeilen.
Wat niet kan met de ingebouwde GPS (BMW), ofwel met hun versie van live traffic, maar die is zeer duur, en alleen op de grotere wegen. (eens 1 maand getest)

Naar waar ik wil navigeren, doe ik op op voorhand binnen, op men bureau. Daarna instappen, GSM in de houder en rijden. En dus niet wachten tot GPS gestart is en je een nieuw adres moet gaan intypen.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Hmm... Hier toch absoluut geen klagen van de GPS Professional in m'n F20. Heb wel de Real Time Traffic Information genomen, en die geeft dezelfde route aan als Waze... Ook absoluut geen klagen van de tijdsaanduiding, hij zit er zo goed als nooit naast.

Het is wel aangenamer om met die GPS in Duitsland te rijden, daar klopt het allemaal nog veel beter, en krijg je zelfs soms meldingen op je dashboard "object op de rijbaan" waarvan de gps locatie tot op de meter klopt.
ddd schreef:[...]
Naar waar ik wil navigeren, doe ik op op voorhand binnen, op men bureau....
Ik ook. Ofwel via de BMW Connected App, ofwel via de BMW portal op https://www.bmw-connecteddrive.be/ . Adres zoeken, "naar auto versturen" en klaar. Eens in de auto naar "messages" op de iDrive console, en 2 keer klikken om het adres in de GPS te steken.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ddd
Elite Poster
Elite Poster

Ah dat kende ik niet... :-)

Nuja, de live traffic is voor mij belangrijk genoeg om het niet meer te gebruiken. Ik heb het 1 maand getest, en wat een tomtom/waze wel zien, en de BMW niet. Files op kleine wegen, weg afgesloten of 1-richting door werken, ... Gebruik ze maar eens naast elkaar. Niet alleen op de snelweg, daar was de BMW nog vrij goed in.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ddd schreef:Ik heb het 1 maand getest
Wanneer was dat... want ik heb onlangs een vervangwagen gehad die RTTI had en zelfs kleine wegen hadden een kleurindicatie voor het verkeer.

Nu voor kleine files rij ik nooit om... en de grote zie ik zelfs op RDS... Waze mis ik dus echt niet.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Privé hebben we geen ingebouwde GPS gekocht, de meerprijs was onverantwoordbaar hoog.
Op 't werk heeft de ene pool-wagen een garmin :puke: en de andere (VW) een ingebouwde.

Ik rij met beide auto's op waze via mijn gsm. Veel juister, ETA eenvoudig te verzenden, steeds up-to-date, flitsers, objecten op de baan,...
Mijn GSM zit in een flip-cover. Het flapje om die cover te sluiten steek ik in de radiatorrooster en de gsm hangt klaar voor gebruik. Geen zuignap, geen gedoe. Enkel de USB kabel inpluggen en ik kan vertrekken.
In mijn auto zit een houder op de radiator, liever dat dan die vuile zuignappen.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik gebruik tegenwoordig Google Maps op mijn gsm in plaats van de navigatie in mijn wagen. Bestemming ingeven via voice command, en niet eens nodig om adres in te geven, dat haalt hij uit mijn contacten. En veel beter om problemen op de weg te vermijden. En hij ziet in mijn agenda wanneer ik moet vertrekken, rekening houdend met het verkeer. :-)
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

seagull schreef:Bestemming ingeven via voice command, en niet eens nodig om adres in te geven, dat haalt hij uit mijn contacten.
Doen ingebouwde GPS'en ondertussen ook allemaal hoor... althans toch die van m'n BMW.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

De mijne ook maar die is niet gesynct met mijn contacten en met mijn agenda.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504 schreef:
seagull schreef:Bestemming ingeven via voice command, en niet eens nodig om adres in te geven, dat haalt hij uit mijn contacten.
Doen ingebouwde GPS'en ondertussen ook allemaal hoor... althans toch die van m'n BMW.
Ik geef geen adres in. Morgen ga ik bijvoorbeeld naar een elektrozaak in Uden, dan typ ik gewoon de zaaknaam in en de rest volgt.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dat werkt ook goed op een BMW iDrive via het "POI" menu en "search via internet".
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

selder schreef:Dat werkt ook goed op een BMW iDrive via het "POI" menu en "search via internet".
Enne, morgen ga ik ipv met de auto met een camionette (heb meer mee dan voorzien), ik neem mijn GPS dus gewoon mee kan uwe BMW iDrive dat ook? :twisted:

:banana: :banana:
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

seagull schreef:Ik gebruik tegenwoordig Google Maps op mijn gsm in plaats van de navigatie in mijn wagen. Bestemming ingeven via voice command, en niet eens nodig om adres in te geven, dat haalt hij uit mijn contacten. En veel beter om problemen op de weg te vermijden. En hij ziet in mijn agenda wanneer ik moet vertrekken, rekening houdend met het verkeer. :-)
Ik heb een tijdje google maps naast waze gebruikt. Als test dan met de gsm van mijn madamme en die van mij in binnen- en buitenland. En eerlijk gezegd heeft waze me nooit in de steek gelaten, terwijl google maps al wel eens flipte. In rondjes sturen, de maps blijkbaar niet al te recent etc.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Gisteren 600km gereden met waze, toch 1 keer in de steek gelaten...
Ik kwam bijna aan op mijn bestemming toen waze plots uitviel. Een minuut geduld en toen was de app er plots weer. Ligt dit nu aan waze, android of mijn budget gsm, geen idee.
Maar goed, los daarvan ben ik wel netjes begeleid over het hele traject.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Of het feit dat gsm van piloon moest wijzigen

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster

Mijn Garmin moet niet van pyloon wijzigen.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

r2504 schreef:Misschien dat ze het beter doen maar ik vond het vervelend iedere keer die zuignap op je ruit plakken, smartphone/GPS erin, stroomkabeltje aansluiten... en net andersom als je weer ergens stopt.
Mee eens. Vandaar dat ik bijna altijd investeer in een deftige Brodit houder met geïntegreerde laadkabel voor de smartphone . Geen gedoe met zuignappen en loshangende kabeltjes. Gewoon instappen en smartphone inschuiven, klaar!

Brodit maakt voor sommige automodellen zelfs een voet die past op de A-stijl. Dat vind ik zelfs nog de betere oplossing omdat er dan geen luchtroosters of andere zaken geblokkeerd worden. Daarnaast hangt de smartphone dan ook op ooghoogte, wat het functioneler en veiliger maakt. In principe heb je dan zelfs geen voice assisted navigation meer nodig; ik vind dat toch enorm storend.

Voorbeeldje:

Toegegeven, die Brodit houder ziet er wat vreemd uit vanwege de Sony die langs de zijkant z'n laadpunt heeft.

Die Navi Pro van BMW zijn wel sjieke dinges; je kan het er echter niet mee riskeren om de wagen een nacht buiten te laten staan in een grootstad. In Duitsland is diefstal van dat systeem een echte plaag. Heb het uitgespaarde geld dan maar in de Harman Kardon gestoken, daar heb ik tenminste elke seconde geniet van tijdens het rijden. :beerchug:

Ik heb ondertussen trouwens 125.000 geregistreerde kilometers in Waze, nog steeds content van!
Afbeelding
My_download
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Zoals al een paar keer aangehaald, de auto-on / auto-off van zowel Garmin als TomTom is 100% afhankelijk van het al dan niet uitschakelen van de stroom bij het uitschakelen van het contact in de auto. De TomTom blijft altijd aan (tot je de kabel uit trekt) in mijn Opel Zafira maar hij ging netjes automatisch aan/uit in mijn Audi A4 en Mercedes C-180.

Zelf ben ik gestopt de woekerprijzen te betalen die TomTom vraagt voor de kaartupdates en live services van de oudere modellen en ondertussen al anderhalf jaar héél tevreden met Waze. Zelfs nu ik in mijn nieuwe firmawagen Command-Online heb (de duurdere Mercedes GPS) blijf ik Waze gebruiken omdat het ontwijken van files daar gewoon veel beter werkt.

Als je gewoon van A naar B moet geraken met het ontwijken van de grootste files dan doet die Command zijn ding ook (en op een reusachtig 12" scherm) maar op mijn dagelijks traject is Waze meestal zo'n 5-10 minuten sneller (op een traject van ongeveer een uur).

Als je de 250-300€ van een goeie GPS (met SIM) extra uitgeeft aan een nieuwe GSM dan heb je met Waze een oplossing die minstens even goed is én een hele mooie GSM waar je ook buiten de auto heel wat plezier van hebt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

My_download schreef:op mijn dagelijks traject is Waze meestal zo'n 5-10 minuten sneller (op een traject van ongeveer een uur).
Voor 5 minuten sta ik liever rustig in de file dan door allerlei kleine baantjes te gaan rijden.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Heb je Waze effectief al gebruikt? Hoe lang / hoeveel kilometer? Waar haal je dat toch steeds dat je door kleine baantjes gestuurd wordt? Vijf jaar geleden: OK, nog niet alle baantjes waren gemarkeerd als "offroad only", maar tegenwoordig is dat toch vrij in orde.

Het handige aan Waze is dat ie ook weet wanneer de sluipwegen vol zitten, en de app dus aangeeft dat je beter op de autosnelweg blijft. Er zijn er veel die "op intuïtie" direct de afrit nemen om een paar sluipwegen te nemen, maar daar voor zware verrassingen komen te staan. Het feit dat je die info gewoon op voorhand weet met Waze is gewoon onbetaalbaar. :-)
Laatst gewijzigd door Kenw00t 28 apr 2017, 14:07, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Kenw00t schreef:Heb je Waze effectief al gebruikt? Hoe lang / hoeveel kilometer?
Het is een tijdje geleden dat ik het zelf nog gebruikt heb maar ik bel 's morgens wel vaak met iemand die het wel gebruikt... en dan pas heb je een reële vergelijking en dan merk je dat in de realiteit de verschillen vaak heel klein zijn maar wel heel wat meer inspanning vragen van de bestuurder.

Met kleine wegen bedoel ik trouwens niet deze door de weilanden... maar gewoon de wegen van dorp-tot-dorp die ondertussen ook reeds vol obstakels zitten (dorpskernen, zone 30 vanwege scholen, ...).
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Per toeval reed ik gisteren met een collega mee door Brussel. We moesten van het centrum van Brussel naar de Bourgetlaan. Een traject van ongeveer 6-7 kilometer. Bij vertrek gaf zijn ingebouwde gps (met traffic controle) een rijtijd van 21 min. "Mijn" waze gaf 15 minuten. Voor de eigenaardigheid wou hij waze dan wel eens volgen. Tijdens het traject paste zijn GPS uiteraard de route telkens aan en je zag ook telkens de reistijd inkorten totdat die gelijk was met die van waze toen we bijna op de bestemming waren.

Daarna net hetzelfde scenario om mij naar Brussel-Noord te brengen. Telkens op een route van een twintig-tal minuten in de stad wist waze er een kwart van de tijd af te halen.

Dat kan natuurlijk ook wel iets zeggen over de kwaliteit van mijn collega zijn GPS, maar ik denk dat waze over meer informatie kan beschikken dan de doorsnee GPS. De snelheden van de gebruikers in de buurt worden mee in de routeberekening genomen bijvoorbeeld.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Net even gecheckt en straks staat normaal de tienduizendste kilometer op de Waze-teller. Voor letterlijk elke trip van meer dan twee kilometer schakel ik Waze met plezier in. De combinatie van accurate snelheidsweergave, live traffic info, super accurate ETA en dynamische aanpassen van de route tijdens je rit maken het voor mij het beste alternatief op de markt. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om honderden euro's te gaan betalen voor betere ingebouwde GPS'en of kaartupdates zo lang Waze bestaat. CarPlay naar het ingebouwde multimediasysteem met Waze in het groot daarentegen zou een ander verhaal zijn.
Nu gewoon een zuignap links naast me waar mijn iPhone bij élke rit in gaat.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

petrol242 schreef:Voor de eigenaardigheid wou hij waze dan wel eens volgen.
Dat had hij net niet mogen doen... want die 21 minuten zijn ook niet noodzakelijk correct.

Je had beide gewoon de GPS moeten volgen en kijken of zowel de 21 minuten en 15 minuten correct waren en wie eerst was.

Met heeft dit trouwens als test ooit op TV gedaan en de resultaten waren wisselend.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

r2504 schreef:Met heeft dit trouwens als test ooit op TV gedaan en de resultaten waren wisselend.
Het resultaat was ook wisselend toen omdat 1 van de 2 testers bij de eerste proef door het bellen verkeerd gereden was (een route die Waze niet voorgesteld had). De volgende 2 testen (1 met nieuwe situatie met wegenwerken en 1 route naar NL waar de "specialist" dacht dat Waze aan de grens ging uitvallen) was Waze de duidelijke winnaar.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
petrol242 schreef:Voor de eigenaardigheid wou hij waze dan wel eens volgen.
Dat had hij net niet mogen doen... want die 21 minuten zijn ook niet noodzakelijk correct.

Je had beide gewoon de GPS moeten volgen en kijken of zowel de 21 minuten en 15 minuten correct waren en wie eerst was.

Met heeft dit trouwens als test ooit op TV gedaan en de resultaten waren wisselend.
De ETA van zijn GPS werd toch telkens kleiner toen die ook telkens een nieuw route berekende omdat waze ons een andere richting uit stuurde. Maar je hebt gelijk. Om echt uitsluitsel te hebben zou een test met meerdere GPS'en, verschillende GMS's en elk de route afzonderlijk laten rijden, meer accuraat zijn.

Ik ben destijds op waze over geschakeld omdat mijn Garmin hopeloos verouderd was en amper nog oplaadde. Toen ik van mijn madamme een nieuwe gsm kreeg, ben ik met die waze beginnen rijden. Niet te vergeten is ook de kostprijs hé. Het heeft me nog nooit in de steek gelaten tot nu toe. Ook niet in het buitenland. Het is uiteraard wel zo dat hoe meer gebruikers het systeem gebruiken, hoe beter het word. En onlangs kregen we ook de mogelijkheid om de kaarten aan te passen.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”