Dubbele mailtje

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
degrotebeer
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2002, 09:43
Locatie: Berlaar
Contacteer:

Ik krijg regelmatig dubbele mailtje binnen,zou dat aan skynet kunnen liggen.
Wie weet raad
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

degrootebeer,

Ik veronderstel dat je het met de accounts van pop.skynet.be hebt en niet met die van pop.belgacom.net (-> komt freqeunt voor).

Ik zelf heb het ook een tijdje gehad, maar het heeft zich zelf opgelost. IK durf niet zeggen of het aan Skynet ligt, maar ik denk het niet. Moest het aan Skynet liggen zouden er meer klanten last hebben van dit probleem, en voor zover ik weet is dit niet het geval.

Welke emailclient gebruik je? (Outlook?, Outlook Express?)
Wat je kan doen is deze software even updaten via http://windowsupdate.microsoft.com

Vermoedelijk heb jij 2 accounts ingesteld in je outlook (per alias een emailaccount) klopt dit? dan ben je best dat je slechts 1 van de 2 accounts checkt, dan zal je maar een mail hebben. Vermoedelijk ligt het probleem hem bij het feit dat er iets misloopt tijdens het checken van de 2 accounts.. dat de 2check-sessie elkaar overlapen
vb.
account1 --> checkt --> download --> delete msg form server
--------------> checkt --> download ---> delete msg from server

Deze accounts zouden na elkaar moeten gebeuren, kan zijn dat dit een bug in outlook ofzo is, waardoor beide accounts simultaan plaats vinden.

Update je software eens, en check eens de account apart en laat eens weten of je het nog hebt.

Ps: als je dit niet altijd hebt, maar vb. soms van 1 persoon kan het zijn dat hij het soms dubbel stuurt of dat er aan de mailservers van zijn ISP een tijdelijk probleem is, waardoor jij 2maal de mail krijgt.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik heb het ook een tijdje gehad maar dat is vanzelf opgelost geraakt, ik had het vooral met de mails die skynet stuurt, ik kreeg 2X de nl versie aan en 2x de fr versie
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ik heb eens een tijdje gehad dat al mijn mails beantwoord werden met een mail-demon bericht dat er iets fout was, hoewel alle berichten bij de bestemmelingen schenen aan te komen. Dit loste zichzelf ook op na enige tijd.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”