Pagina 1 van 1

Hoe betrouwbaar is de tarief checkup

Geplaatst: 16 apr 2017, 01:56
door Picobel
Ik kijk naar mijn acount van orange en ik zie dat ze een beter tarief hebben voor me.
Ik verslikte me als ik zag wat ze me voorstelden. Dit is veel duurder dan wat ik nodig heb.
Wetende dat ik de grens niet overga. Ok vorig jaar in November naar Australie geweest en 1 telefoongesprek gedaan van max 2 minuten en roaming lag gans de tijd af. Maar voor dit direct een veel te duur voorstel te doen.

Wat ik moest betalen na mijn terugkomst was nog lager dan de meerprijs dat ze me voorstellen.
Hoeveel mensen zouden hier niet inlopen.

Re: Hoe betrouwbaar is de tarief checkup

Geplaatst: 16 apr 2017, 08:54
door raf1
Als je wakker bent, zie je toch dat het duurder is. Dit heet upselling.

Om je tarief te checken en eventueel een goedkopere formule te kiezen, ga je naar een onafhankelijke tariefvergelijker:
http://www.bestetarief.be/
https://www.astel.be/nl/
https://www.aanbieders.be/

Re: Hoe betrouwbaar is de tarief checkup

Geplaatst: 16 apr 2017, 09:20
door fendtje
raf1 schreef:Als je wakker bent, zie je toch dat het duurder is. Dit heet upselling.

Om je tarief te checken en eventueel een goedkopere formule te kiezen, ga je naar een onafhankelijke tariefvergelijker:
http://www.bestetarief.be/
https://www.astel.be/nl/
https://www.aanbieders.be/
Of site's die gesponsord worden het beste voor U aanbieden of het Beste voor hun zelf de referentie is.
Op de site van de overheid staan zelfs alle mogelijkheden niet op.
Als leidraad om verder te zoeken dan weer wel.
Als men bvb bij aanbieders gaat vergelijken voor elek en gas en daar dan de vreg er bij neemt.
Gegarandeerd andere voordeliger.

Re: Hoe betrouwbaar is de tarief checkup

Geplaatst: 16 apr 2017, 09:24
door johann
Uiteraard zal geen enkele wakkere geest zomaar intekenen op een abonnementsformule die meer dan het dubbele kost, maar ik vind dit toch onbetamelijk. Hier wordt minstens de indruk gewekt als zou de voorgestelde formule passen bij het gebruikersprofiel van de klant, terwijl alle parameters een andere richting uitwijzen. Dit heeft een zweem van (poging tot) misleiding. Mocht ik dit als voorstel krijgen, zou ik toch even de klantendienst contacteren met een vraag om opheldering. Komt daar niets fatsoenlijks uit, dan kan het geen kwaad om dit even te forwarden naar de FOD Economie.