Voor ons huis staat al een aantal dagen een kar met afval. De bedoeling is dat deze in de container beland die onze buur heeft geplaatst, (denk ik). Niet dat hij aan het (ver)bouwen is, maar hij verzameld blijkbaar afval. Nu is er een kar naast gezet met die hoop afval. Ik vermoed dat deze in de container moet belanden, maar hij snapt niet dat dat niet vanzelf gaat.
Ik kan uiteraard met hem gaan praten en om uitleg vragen, maar overeenkomen met je buren moet van twee kanten komen, en daar wringt het schoentje. Het is het type buur dat alleen met zijn eigen belang bezig is en zich van de rest niets aantrekt.
Buiten het feit dat die kar met afval mijn aandacht opeist, als ik buiten kijk, is er niets aan de hand. Maar kan men zomaar een kar met afval achterlaten op de openbare weg ?
Staat daar eigenlijk iets van in de wegcode ?
kar met afval staat al enkele dagen voor ons huis :-(
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Stap 0. Mijn buur doet iets waar ik niet tevreden mee beniamborg schreef: Even de politie verwittigen, die zal dan wel met de buur gaan praten.
Stap 1. Ik bel de politie
Ga eerst zelf eens gaan praten met de buur, ik weet wel "Het is het type buur dat alleen met zijn eigen belang bezig is en zich van de rest niets aantrekt." maar het is misschien een misverstand. Ga eerst gaan praten en evt dan kan je anderen gaan belasten hiermee.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Het is niet mijn bedoeling om de politie erbij te halen, daar is het misdrijf niet zwaar genoeg voor. Als ik hem aantref, dan vraag ik er wel naar. Voor hetzelfde geld is alles binnenkort mooi opgeruimd. Hij is vooral 's morgens thuis, terwijl ik dan werken ben. 'S avonds werkt hij en ben ik thuis.
ALs het idd zo is dat het aangevraagd moet worden, en dat je een kar afval zomaar niet voor andermans deur zet, wil dus weer duidelijk zeggen dat hij zich zo maar alles permitteert.
ALs het idd zo is dat het aangevraagd moet worden, en dat je een kar afval zomaar niet voor andermans deur zet, wil dus weer duidelijk zeggen dat hij zich zo maar alles permitteert.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik mag op de openbare weg (waar ik mag parkeren) toch parkeren wat ik wil... Of dat nu een lege remorque of een volle is maakt toch helemaal niet uit. Wettelijk gezien geldt een limiet van 24u, maar dat wordt nauwelijks afgedwongen.
Het spreekt voor zich dat die best weg wordt gebracht als die voor overlast begint te zorgen (stinken ofzo), maar ik heb nu even geen tijd om die weg te brengen en kan het wel even wachten. Ik reken er op dat mijn buren geen mierenneukers zijn
Het spreekt voor zich dat die best weg wordt gebracht als die voor overlast begint te zorgen (stinken ofzo), maar ik heb nu even geen tijd om die weg te brengen en kan het wel even wachten. Ik reken er op dat mijn buren geen mierenneukers zijn
Laatst gewijzigd door xayana 03 apr 2017, 18:58, in totaal 1 gewijzigd.
- mailracer
- Elite Poster
Er staat een open container voor zijn deur, met de bedoeling afval te verzamelen. Ik kan vaststellen dat kennissen bij hem over de vloer komen en hun afval hier in dumpen. Deze kar met afval staat voor mijn deur. Als hij geen tijd heeft om deze kar te ledigen in de container voor zijn deur, dan moet hij die container ook niet bestellen toch. Dus dat van geen tijd te hebben, dat klopt dus niet. Het is mogelijk ook niet zijn afval, maar van een kennis.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Dat is dus niet helemaal waar,er staat een beperking op als je langs de straatkant parkeert...xayana schreef:Ik mag op de openbare weg (waar ik mag parkeren) toch parkeren wat ik wil... Of dat nu een lege remorque of een volle is maakt toch helemaal niet uit.
Het spreekt voor zich dat die best weg wordt gebracht als die voor overlast begint te zorgen (stinken ofzo), maar ik heb nu even geen tijd om die weg te brengen en kan het wel even wachten.
Hoe juist weet ik niet meer...
Als ik effe google, vond ik deze:
?27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.27.5.2. Binnen de bebouwde kommen is het verboden op de openbare weg auto's, slepen en aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton langer dan acht uur na elkaar te laten parkeren, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a, E9c of E9d is aangebracht.27.5.3. Het is verboden op de openbare weg reclamevoertuigen langer dan drie uur na elkaar te laten parkeren.?(1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg).
Wet niet verboden is,is toegelaten.
Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
....xayana schreef:Ik mag op de openbare weg (waar ik mag parkeren) toch parkeren wat ik wil... Of dat nu een lege remorque of een volle is maakt toch helemaal niet uit. Wettelijk gezien geldt een limiet van 24u, maar dat wordt nauwelijks afgedwongen.
Je hebt je tekst ondertussen aangepast, maar blijft dat het nog altijd niet mag, méér dan 24u. Ook al wordt het niet afgedwongen, het màg niét...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
da's is redeneren van 'alles mag, zolang de pollis het maar niet ziet'...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
De wet maakt een onderscheid tussen een remorque die los geparkeerd staat (max. 24 uur) of een remorque die aan een auto hangt (onbeperkt)xayana schreef:Ik mag op de openbare weg (waar ik mag parkeren) toch parkeren wat ik wil... Of dat nu een lege remorque of een volle is maakt toch helemaal niet uit. Wettelijk gezien geldt een limiet van 24u, maar dat wordt nauwelijks afgedwongen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wat is "een aantal dagen" ... 2, 3, 5, 7, 10, ... ?mailracer schreef:Voor ons huis staat al een aantal dagen een kar met afval.
Een beetje begrip kan soms fijn zijn... een container huren kost geld (dus voor z'n plezier zal hij dat niet doen), en ja dan is het vriendelijk van hem als hij zegt dat vrienden er gerust hun afval bij mogen in dumpen (misschien heb je zelf ook nog wel iets waar je vanaf wil ?)
- mailracer
- Elite Poster
Bijna een week, en hij lijkt ook op verlof te zijn. Op zich heb ik er geen probleem mee dat een kar gestationeerd staat voor meer dan 24 uur. MAar waarom word dat afval niet gewoon in die container geladen. HEt trekt intussen ook al ander sluikstorters aan en de andere buren in de wijk spreken me er al over aan omdat ze denken dat het mijn kar is.
- mailracer
- Elite Poster
Vandaag een zwaantje aan de deur gehad. Hij vroeg of het mijn kar was.
Wat later werd de kar verhuist. Nog steeds in het zicht, tussen de geparkeerde wagens.
IK denk dat er dus al klacht ingediend is. To be continued
Wat later werd de kar verhuist. Nog steeds in het zicht, tussen de geparkeerde wagens.
IK denk dat er dus al klacht ingediend is. To be continued