OVH lijn, instellingen antwoordapparaat

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Ik gebruik sinds kort het antwoordapparaat van mijn OVH-lijn met een zelf opgenomen boodschap als ik niet zelf kan opnemen. Dat werkt heel goed behalve dat het soms wel heeeel lang duurt voordat de oproeper mijn boodschap te horen krijgt en dat de oproeper dan niets hoort. Geen beltoon of begroetingsstem. De meesten leggen dan gewoon na een tijdje op. Merkwaardig is wel dat dit niet altijd het geval is. Soms werkt dit wel onmiddellijk.
Vraag is dus, heb ik ergens een instelling verkeerd staan en hoe los ik dat dan op?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Niet echt een idee wat er misgaat, maar je kan eens checken bij Gestion des appels ==> Renvoi d'appel of alle oproepen op de gewenste manier naar de répondeur/antwoordapparaat worden gestuurd.
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Ik zie hier niet direct een probleem.
Bijlagen
2017-03-09 10_45_18-OVH Manager.png
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ticket aanmaken, vrees ik...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Misschien ligt het aan het formaat van de opgenomen boodschap. Je gebruikt best PCM Wave, 16 Bit, 8 kHz, mono en zorgt dat het geluid niet boven -6dB piekt.
Anders open je maar een ticket bij OVH, het probleem is bekend op de VoIP-mailinglist.
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Dat ga ik dan eens proberen. Het huidige formaat is mp3. Raar is wel dat het soms wel goed werkt.
Wat betreft ticket aanmaken. Ik vrees dat mijn kennis van het Frans evenwaardig is aan mijn kennis van het Chinees, daardoor ben ik nogal terughoudend hierin :wink:
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb hetzelfde, maar dan met doorschakelen. Na 25sec wordt oproep doorgeschakeld, maar eerst hoort de beller een aantal seconden niets. En tegen dan hebben de vaak al neer gelegd.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

TanknaT schrijft: Ik vrees dat mijn kennis van het Frans...

je openingpost is bondig en duidelijk, waarom deze niet gebruiken voor een computer-vertaling naar het frans!? Een beetje knippen en plakken en je ticket bestaat in het frans :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

wied schreef:gebruiken voor een computer-vertaling naar het frans!?
En zo doe ik dat meestal, maar volledige zinnen en zeker begrippen laten zich hiermee slecht vertalen. ik heb ooit een Nederlandse tekst gekregen van iemand die Pools sprak en zijn tekst (in het Pools geschreven) dus vertaald had naar het Nederlands. Daar kon ik geen choco van maken. Ik snapte er niets van. Ik heb hem moeten vragen om de tekst in het Pools op te sturen zodat ik woord voor woord kon vertalen om te begrijpen wat hij bedoelde.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Bij het opruimen van enkele oude berichten zie ik dat ik het einde van dit probleem nog niet gepost heb, en dat heeft voor andere gebruikers ook zijn belang. Ik heb dus een bericht verzonden naar OVH hierover en ontving het volgende antwoord.

Bonjour Monsieur ,
Veuillez nous excuser pour la réponse tardive.
Pour mieux analyser la situation, je vous prie de bien vouloir reconfigurer votre répondeur ainsi que vos renvois d'appels en suivant cette démarche :
- Authentifiez-vous sur votre espace client via ce lien : https://www.ovhtelecom.fr/manager/#/.
- Cliquez sur "Télécom".
- Cliquez sur "Téléphonie".
- Sélectionnez votre ligne SIP.
- Cliquez sur "Répondeur" en haut (bandeau gris).
- Cliquez sur "Configuration du répondeur" au milieu de la page.
- Reconfigurez votre répondeur et validez.

Ensuite, reconfigurez vos renvois d'appels :
- Sélectionnez votre ligne SIP.
- Cliquez sur "Gestion des appels".
- Cliquez sur "Renvoi d'appel".
- Désactivez puis réactiver votre configuration et validez.

Puis, retestez le bon fonctionnement de votre service en appelant votre propre ligne.
Si votre souci persiste, veuillez revenir vers nous via ce ticket.

Je reste à votre disposition pour toute demande complémentaire.
Cordialement,

Sonya B.
Technicien Support IT


Naar het Engels vertaald:

Hello sir ,
We apologize for the late reply.
To better analyze the situation, please reconfigure your answering machine and your call forwarding by following this procedure:
- Authenticate on your customer space via this link: https://www.ovhtelecom.fr/manager/#/.
- Click on "Telecom".
- Click on "Telephony".
- Select your SIP line.
- Click on "Answering Machine" at the top (gray banner).
- Click on "Configuring the answering machine" in the middle of the page.
- Reconfigure your answering machine and confirm.

Then, reconfigure your call forwarding:
- Select your SIP line.
- Click on "Call Management".
- Click on "Call Forwarding".
- Disable and reactivate your configuration and validate.

Then, reassure the smooth operation of your service by calling your own line.
If your concern persists, please return to us via this ticket.

I remain at your disposal for any additional request.
Regards,
-
Sonya B.
IT Support Technician


Ik heb dit zo gedaan en sindsdien (20 maart 207) werkt het perfect.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”