11/02: bel ik naar 6000 om van mijn Generation Connect auto-reload stop te zetten. Ik laat mijn nummer binnenkort overnemen door mijn werkgever dus ik dacht dan gebruik ik eerst mijn belkrediet maar eens op. S'avonds krijg ik een bericht dat mijn kaart is omgezet naar Pay&Go+, niet wat ik gevraagd heb maar goed daar kan ik nog mee leven gezien alles nog werkte

Na een paar dagen is mijn belkrediet op, ik bekijk online wat het goedkoopste herladen is om nog wat verder te kunnen, voor 15 Euro heb je 10 minuten bellen, 100MB internet en een handvol berichtjes. Schandalige prijzen in mijn ogen maar goed, zij hun zin. Ik herlaad niet en denk nog een dagje na over mijn volgende actie.
22/02: bestel ik Mobilus S, hier heb ik 3 pogingen voor nodig gehad want MyProximus gaf telkens fouten en technische problemen

23/02: in de voormiddag krijg ik een sms dat mijn bundel actief is. Ik test en kan inderdaad terug gebruik maken van sms en van 4G. Oproepen ontvangen gaat ook, zelf geen oproepen gedaan maar we zullen er maar vanuit gaan dat dat ook werkte.
23/02: in de namiddag, ik merk dat ik geen berichten meer kan sturen. Whatsapp en internet werkt wel nog, dus ik ga er vanuit dat het een storing is op het netwerk, niks om van wakker te liggen. Als ik bel krijg ik het bericht "uw nieuwe oproepnummer is 0477 xx xx xx", mijn eigen gsm nummer. Die is niet nieuw, heb ik al meer dan 10 jaar en ik krijg geen connectie met de persoon die ik probeer te bellen. Wederom denk ik ok, het zal een storingske zijn. Internet werkt. Ik vraag men vriendin om mij te bellen, zij krijgt "deze oproep kan niet plaatsvinden".
23/02: s'avonds bel ik naar 6000 (dat werkt dan weer wel) om te melden dat ik niet kan bellen of smsen, maar wel kan internetten en dat niemand mij kan bereiken via telefoon of sms. De persoon aan de andere kant van de lijn gelooft het niet echt maar ging een lijntest doen (doen ze dat ook bij mobiele telefonie?) en mijn abonnement heractiveren. Binnen het half uur ging het opgelost zijn, ten laatste na 12 uur.
Binnen het half uur had ik niks meer

24/02: een hele dag door probeer ik terug bereikbaar te worden.
De eerste zegt dat mijn simkaart te oud is (BS, die van mijn ouders is veel ouder en die hebben ook Mobilus, de dag ervoor was ze dan niet te oud want het werkte).
De tweede persoon wist me te melden dat een dienst het foute nummer had geblokkeerd, na een half uur ging het in orde zijn (niet dus).
De volgende persoon ging ook een dossiertje opmaken en naar een team sturen dat dat kon oplossen, die werken wel maar tot 17 uur dus dat ging niet meer voor vandaag zijn (op dat moment was het 12 uur). Als ik vraag om doorgestuurd te worden en dat ik dringend terug bereikbaar wil zijn sturen ze me naar een foute dienst door.
Iets later bel ik nog eens, nog steeds niemand aan de lijn gekregen die me verder kon helpen. Die ging nogmaals een dossier maken. Vraagt me doodleuk of ze mij kunnen bereiken op mijn gsm als ze meer info willen (de slimste van de klas). Hij stuurt me ook nog naar de winkel, die zouden me kunnen heractiveren.
In de winkel kon men uiteraard niks doen, behalve een dossier maken

Twitter dan maar, daar krijg ik gewoon het antwoord dat de dossierbeheerder me zsm zal contacteren.
Van elk dossier zou ik ook een mail krijgen, maar niks ontvangen.
27/02: Ondertussen heb ik nog steeds geen service en ik ben zowat ten einde raad. Dit is heel ergerlijk om verschillende redenen.
Gezien wij in verbouwingen zitten krijg ik normaal regelmatig telefoon voor offertes die we hebben aangevraagd, daar heb ik via mail al vernomen dat ik er gemist had (die dachten dat ik een fout nummer had doorgegeven).
Vorige week is een (volle) afvalcontainer voor onze deur gestolen, de firma van wie de container was wou ons op de hoogte brengen van de status en dat ging niet.
2 factor authentication werkt niet want sites kunnen mij niet bellen en als er geen wifi is kan ik ook in authenticator niet valideren.
Ik wil ten allen tijde de hulpdiensten kunnen bereiken op den bouw, nog niet nodig gehad maar een ongeluk is snel gebeurd. Ik zou zelfs al blij zijn moest ik op prepaid staan met 0 belkrediet om deze reden alleen.
De reden is mij onbekend, ze kunnen/willen het mij niet meedelen. Ik heb alleszins geen openstaand saldo (was prepaid dus dat ging ook niet) + abonnement ging nog maar net van start. Een nieuw nummer aanvragen ga ik niet doen, ik heb een eenvoudig nummer en wil dat behouden. Ik heb dat nummer ook al zolang ik een gsm heb.
Kan ik hiervoor klagen bij ombudsdienst telecom? Of gaan die niet over zulke problemen?