Deze website legt elk Facebookprofiel volledig bloot

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ethisch hacker Inti De Ceukelaire heeft een nieuw tooltje klaar. Zijn Facebookscanner maakt het mogelijk om het profiel van iemand waar u niet eens vriend mee bent volledig te bekijken.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170214_02729886
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dat het niet werkt is bijzaak.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

En dat je alles evengoed zelf kan vinden als je een beetje handig bent ook.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Het werkt waarschijnlijk niet meer. Fbuddybook zal wel al een oplossing hebben gevonden om facebookscanner.com te blockeren, of zijn api access.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Kan net zo goed via uw eigen profiel de API aanspreken hé :)

Ik heb geen FB, dus ik kan het niet testen.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

De vraag is hoe ethisch een 'ethische hacker' is als hij potentieel gevoelige informatie van miljoenen ter beschikking stelt van miljoenen.
Ethischer is om dit op te lossen met facebook zelf en dit niet al te publiek te maken.
Als Facebook er niks aan doet, is natuurlijk de vraag wat je dan wel doet; maar op deze manier vind ik het eigenlijk niet kunnen.

Stel je voor dat je een bedrijf hackt en miljoenen creditcardnummers met toebehoren kan bemachtigen. Het bedrijf kan of wil dit niet fiksen. Is het dan netjes om die gegevens op straat te gooien zodat iedereen die kan gebruiken? Neen toch...

ALS het al zou werken. Lijkt me eerder een schreeuw om aandacht?
Ik zie van geen enkel profiel meer staan dan dat er publiek te vinden is... maar ik heb dan ook geen facebookprofiel ;)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dit zijn toch gewoon social graph zoekopdrachen op Facebook?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

En dus alleen publieke posts van "die persoon". Die vind je zonder die tool ook...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ik heb zo de indruk dat Inti de 'gekende' tools wat opblaast als 'gehackt' en deze in een mooi tooltje steekt. Ik heb nog nooit echt het gevoel gehad dat hij iets spectaculairs gedaan heeft. Bijvoorbeeld de Donald Trump tweets waar hij gewoon een domeinnaam kocht en die URL nabootst met een redirect naar YouTube. Misschien heeft ie wat nood aan media-aandacht ?

Soit, live and let live. Als hij hiermee gelukkig is voor mij geen probleem.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Ik begrijp het ook niet, alles wat in dat artikel staat is toch ronduit fout? Een getagde foto die als 'friends-only' staat is enkel zichtbaar indien je vrienden bent met de tagger/getagde, wat perfect normaal gedrag is, of de post moet openbaar staan, wat ook weer normaal gedrag is. Op HLN beweren ze zelfs dat een post of foto die je op je profiel zet als 'friends-only' zomaar zichtbaar is in die zoekmachine, dat is helemaal niet waar.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Op Twitter is het ook wel lachen :-D
Twitter: https://twitter.com/sandrinodm/status/831499534731706369
Gebruikersavatar
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 sep 2015, 17:25
Locatie: Balen
Bedankt: 4 keer

Inti De Ceukelaire, mediageil manneke...
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Je vraagt de disclaimer op de website op en krijgt een 404.
Je bezoekt zijn persoonlijke website die in zijn Twitter bio staat => 404

Jah...
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

het lijken me inderdaad publieke berichten of foto's te zijn die je al dan niet zelf of iemand anders op facebook heeft gezet.
'k zal het nog eens verder onderzoeken op mezelf en kijken wat de oorzaak is.

Zo'n tooltje maakt het natuurlijk wat makkelijker om bijv. te zoeken naar foto's waarin iemand getagd is. Maar ook om te zien wat er iemand "leuk" heeft gevonden.


addendum: je moet ingelogd zijn op facebook om iets te kunnen zien
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Fake news. De kranten blijven maar volharden. Ik denk dan altijd: hier weten wij wat vanaf. Maar God mag weten wat we zo nog allemaal te lezen krijgen over dingen waar we geen kaas van hebben gegeten...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

't Is geen fake news, eerder promotie van zijn eigen 'kunnen' door een onbestaand probleem naar de voorgrond te trekken met wat mediagenieke woorden.
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

Zelfde met zijn GSM nummers van ministers.
Uit zijn opmerkingen kan je opmaken dat hij gewoon een botnetje ingeschakeld heeft om alle Belgische GSM nummers in FB op te zoeken en zo een reverse dictionary aan te leggen.
Eens je die hebt is het niet moeilijk om de GSM nummer van persoon X op te zoeken.

Slim gevonden dat wel,
maar alles behalve hacking want hier komen geen exploits aan te pas.

Hij mag van mij gerust nog eens terugkomen, den Inti, maar dan wil ik een 0day PoC zien met zijn naam als publisher.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Hacking != exploits
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Geen fake news? De kop in HLN deze morgen: 'Ongewenste foto's voor iedereen zichtbaar'. Dat is toch helemaal niet zo? Wat ik als verborgen heb aangegeven in Facebook, blijft toch verborgen?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Haha Inti, hij geniet van de media aandacht. Hij zal het nodig hebben om te kunnen functioneren dat zijn ego gestreeld wordt. So be it, live and let live.

En nog meer hahaha voor de kranten, en de journalisten die al lang zelf niets meer onderzoeken, maar gewoon klakkeloos overnemen.

Ik blijf erbij: alle media in dit land zijn rot, en werken allemaal op dezelfde manier ... knechten van de advertentie-industrie zijn het allemaal, het enige dat telt is om zo veel mogelijk artikels te verkopen. Onderzoeksjournalistiek dat brengt niet meer op en dus moet het allemaal sensatie zijn. Want dan verkopen ze meer en hebben ze meer inkomsten uit reclame.

in 2000 ben ik ooit eens uit mijn raam gevallen omdat ik m'n evenwicht verloor. In de kranten las ik "jongeman luidkeels schreeuwend uit het raam gesprongen". Vanaf dan lees ik geen kranten meer zoals vroeger. Er is een flinterdun rookpluimpje van de waarheid, maar de echte waarheid zal nooit meer in de kranten staan.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Jezelf informeren uit verschillende (onafhankelijke) bronnen, en zelf je conclusies trekken ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

selder schreef: Ik blijf erbij: alle media in dit land zijn rot, en werken allemaal op dezelfde manier ... knechten van de advertentie-industrie zijn het allemaal, het enige dat telt is om zo veel mogelijk artikels te verkopen. Onderzoeksjournalistiek dat brengt niet meer op en dus moet het allemaal sensatie zijn. Want dan verkopen ze meer en hebben ze meer inkomsten uit reclame.
Als ik je één lichpuntje kan bieden ... https://www.apache.be/
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Heb ze zelfs gesponsord voor hun rechtzaak... En ja, met "alle media" bedoelde ik alle "mainstream media" in kranten en op de radio en op TV. Lang leve het internet voor alle niet-mainstream media.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

selder schreef:Ik blijf erbij: alle media in dit land zijn rot, en werken allemaal op dezelfde manier ... knechten van de advertentie-industrie zijn het allemaal, het enige dat telt is om zo veel mogelijk artikels te verkopen. Onderzoeksjournalistiek dat brengt niet meer op en dus moet het allemaal sensatie zijn. Want dan verkopen ze meer en hebben ze meer inkomsten uit reclame.
Ik denk dat je toch overdrijft.
Zowel DeTijd, DeStandaard als de VRT doen wel onderzoeksjournalistiek.
Ze bezondigen zich ook aan Paris Hilton brol, maar in de betalende sectie (DT en DS) is er ook onderzoeksjournalistiek.

Ik zie graag verwijzingen naar Apache of DeCorrespondent. Maar daar kan je niet terecht om "globaal" geïnformeerd te zijn, zij bedienen enkel een niche. Die niche vind je net zo goed bij DT of DS. Alleen krijg je er dan ook het "globale" nieuws bij (niet zelden via persagentschappen). Apache en DC hebben geen abonnement op persagentschappen, dat vinden ze een USP :).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”