Pagina 1 van 1

Via OVH bellen naar telenet-contactcenter?

Geplaatst: 07 feb 2017, 09:50
door michelb
Beste,

ik heb een week geleden, online een bestelling geplaatst voor telenet-internet. Ik kom van edpnet, waar ik op zich wel tevreden van ben, maar de iets te trage snelheid (netflix, home-working, ...) baarde me toch soms wat zorgen (6 Mbps up en 40 Mpbs down). Van edpnet ben ik op zich wel tevreden, alhoewel er de laatste maanden wel een paar storingen waren. Nu, ik heb er zelf weinig of geen last van gegad. De snelheid waarmee proximus echter zijn netwerk upgrade is belachelijk traag. Goed, dit was echter randinformatie.

Nu, ik wou vandaag eens bellen naar telenet, hoe het zit met mijn vraag i.v.m. een modem-only-model (eigen router, ..., alsook het trekken van de kabel: mote nog gebeuren). Nu blijkt als ik bel, dat ze me telkens niet konden horen. Ik bel al een paar jaren via OVH (officiële belgisch telecom-provider via voip). Ik ben daar supertevreden over tot nu toe. Ik kan me eerlijk gezegd nog geen outage herinneren (gelukkig) en tot nu toe ook nog geen problemen zover ik weet. Ik zou dat immers rap horen :).

Dus, de vraag is als andere mensen, die hier misschien ook ovh gebruiken, ook al problemen hebben gehad met het telenet-contactcenter? Het is eigenlijk een beetje een showstopper voor mij. Als er eens een probleem is met het internet, moet men hier thuis met de vaste lijn kunnen bellen naar het telenet contactcenter. Vandaag was dat alvast onmogelijk voor mij.

Bedankt! Mvg,

Michel

Re: Via OVH bellen naar telenet-contactcenter?

Geplaatst: 07 feb 2017, 12:47
door philippe_d
"One way audio" (de ene partij hoort de andere niet, omgekeerd wel) is een typisch probleem bij VoIP, en is meestal een gevolg van incorrect geopende RTP poorten (NAT).
Ik kan mij geen reden bedenken dat dit alleen met het Telenet nummer voorkomt, en nooit als je andere vaste lijnen belt ...

Afbeelding
https://blog.flowroute.com/2015/06/15/t ... way-audio/

Re: Via OVH bellen naar telenet-contactcenter?

Geplaatst: 07 feb 2017, 12:56
door lanadekat
Even terzijde: Als er een storing met het internet is zal je toch niet via VoIP kunnen bellen aangezien je daar internet voor nodig hebt ;)

Bedoelt u het 0800 nummer van Telenet? Of welke juist? Ik zal straks eens bellen met de vraag of ze mij kunnen verstaan.

Re: Via OVH bellen naar telenet-contactcenter?

Geplaatst: 07 feb 2017, 20:40
door kamiel
Ook dit even terzijde: een paar jaar geleden belde ik via VOIP naar Telenet om m'n abonnement op te zeggen. Ik had een behulpzaam persoon aan de anderen kant van de lijn die dat ogenblikkelijk deed. Ja, dan is het gesprek ook snel afgelopen hé. :lol: