HP Proliant BL10e G2 Blade Server

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 43 keer

Deze staat ook nog op zolder. Ooit de bedoeling om er zelf aan de slag mee te gaan maar nooit van gekomen..
Geen idee of dit allemaal nog iets waard is? :) Het is nogal specifiek en al wat verouderd.

HP Proliant BL10e G2:
- 20-slots blade-server enclosure van Compaq, met 1+1 voeding, en RJ45 patch panel (10/100) (incl. rails)
Afbeelding
Afbeelding


- 10x Server blades + 2 Diagnostic Adapter Interfaces:
Afbeelding

Specs per blade: Pentium M 1ghz, 40GB Hitachi UltraATA100, 2x512MB PC2100 Registered ECC DDR DIMM, 2x 10/100Mbit LAN

Er zat dan nog een D-Link DE-816TB 16-poorts 10Mbit Ethernet Hub bij:
Afbeelding


En een Cisco Catalyst 3550-24-PWR 24-poorts 10/100 switch (die ondertussen afgestoft is :P)
Afbeelding



Iemand die zich aan een schatting wil wagen? Alle feedback welkom :)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

denk niet dat het nog echt iets waard is... en wat vreet die wel niet van elektra? :)

ik zou het wel een leuk hebbeding vinden om wat mee te testen/spelen/proberen...
moest je het wegdoen zou ik er nog 20 euro voor geven "omdat ik zoiets nog niet heb", maar daar stopt het budget dan ook voor die dingen,
gezien de specs al bijna verslagen worden door een raspberry pi (en die ook nog eens een pak minder zal verbruiken)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Het is inderdaad materiaal om even met te spelen, veel nuttigs kan je er niet meer met doen en zowat alles wat je er zou kunnen met doen kan waarschijnlijk ook met een raspberry pi die veel goedkoper is qua elektriciteit.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

20 euro lijkt me ook mijn richtprijs, lijkt me ns leuk om effe mee te prullen, en een blade server in huis te hebben :-)
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”