Activity Tracker

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Mikman
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2017, 14:10

Ik ben aan het kijken om een activity tracker aan te kopen. Alleen is het moeilijk om door het bos de bomen te zien.

Voorwaarden:
- hartslag meten (via pols)
- slaappatroon meten
- compatibel met lopen/fietsen
-compatibel met zowel WP/android
- Max 200 euro


Ik kwam FITBIT CHARGE 2 tegen (https://www.sporthorlogecenter.be/produ ... 1485612808).

Iemand ervaring hiermee of andere suggesties?
Thx!
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

moet je ook eens de iwown in overweging nemen
ik ben tevreden over de i5 plus (versie zonder hartslag)

hier de specs van deze met
http://iwown.com/en/cms/154.html
je zal hem vermoedelijk wel nog via een buitenlandse website moeten aankopen

Lijkt te koop rond de 45€ bij Amazon.de
Laatst gewijzigd door bruma op 28 jan 2017, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

Garmin forerunner 35; heb er zelf eentje en heel tevreden van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Gezien de compatibiliteit met Windows Phone kan je eigenlijk (helaas) niet om Fitbit heen, qua support zijn ze best goed. Enige functie die momenteel ontbreekt is het ontvangen van notificaties, die staat niet bij u eisen dus ik zou daar voor gaan. De hartslag op die toestellen is vrij goed, vergeleken met mijn gewone hartslagmeter. Bij het lopen moet je wel je gsm mee hebben als je belang hecht aan je routes opslaan/meten, ze hebben geen ingebouwde gps.

De Fitbit blaze past ook nog binnen budget, dat lijkt iets meer op een gewoon horloge (voor het geval je daar belang aan hecht).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MClaeys schreef:Enige functie die momenteel ontbreekt is het ontvangen van notificaties
Bluetoot GATT support is ondertussen beschikbaar in de Insider builds... https://mspoweruser.com/bluetooth-gatt- ... nd-mobile/

Ook deze functionaliteit komt dus wel naar Windows Mobile.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Spijtig van die windows mobile. Waarom heb je die trouwens nodig?

Anders zou je voor de polar M200 kunnen gaan. Het kleine broertje van de M400 met hartslagmeting in de pols. De M200 is veel meer dan alleen activity tracker, heeft een ingebouwde GPS ontvanger en geeft de nodige info tijdens de training, waardoor een gsm overbodig is. Synchroniseren van de data kan altijd perfect met de polar flow software/website of eender welk ios of android apparaat (behalve windows mobile). Kostprijs rond de 150 euro.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

petrol242 schreef:Spijtig van die windows mobile. Waarom heb je die trouwens nodig?
Niet iedereen is een Android/iPhone fan... ik betreur het dat er niet meer mensen zijn die het platform steunen :-(

We liggen in andere topics dan wel te zeuren dat we niet getracked willen worden maar als 86% een Android Phone heeft zegt dat genoeg volgens mij.
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

Heb zelf een Garmin Fenix 3 HR. Heeft apps voor zowel iOS, Android en Windows Phone. Zeer goede autonomie (~2 weken).
Mijne is wel +500€ maar ze hebben ook toestellen is jouw prijsklasse.
Ben er eigenlijk zeer tevreden van.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

r2504 schreef:Niet iedereen is een Android/iPhone fan... ik betreur het dat er niet meer mensen zijn die het platform steunen :-(

We liggen in andere topics dan wel te zeuren dat we niet getracked willen worden maar als 86% een Android Phone heeft zegt dat genoeg volgens mij.
Ik denk dat je mijn voorgaande reactie verkeerd geïnterpreteerd hebt.
De Polar kan je dus zonder telefoon gebruiken, vandaar de vraag waarom windows mobile (en dus ook de andere telefoonplatformen) nodig zou zijn, behalve als je de telefooncommunicatie op je tracker wil krijgen, maar dan moet je inderdaad niet zeuren dat je "getracked" word... :bang:
En wil je toch synchroniseren, dan kan het met de polar software/website. Eventueel onder een fictieve naam, hoewel dat niet helemaal waterdicht is.

Ik wou helemaal niet de zinloze discussie beginnen over het operating systeem op mensen hun telefoon. Het stond enkel in de poster zijn wenslijstje om een eventuele tracker te gebruiken met windows mobile, dat spijtig genoeg dus niet ondersteund is door Polar.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

r2504 schreef:
MClaeys schreef:Enige functie die momenteel ontbreekt is het ontvangen van notificaties
Bluetoot GATT support is ondertussen beschikbaar in de Insider builds... https://mspoweruser.com/bluetooth-gatt- ... nd-mobile/

Ook deze functionaliteit komt dus wel naar Windows Mobile.
Het komt er vast wel, maar op dit moment is het er dus niet. Indien dat belangrijk is is het dus goed te weten dat je er misschien nog 6 maand op kan wachten (of langer).
Mikman
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2017, 14:10

petrol242 schreef:Spijtig van die windows mobile. Waarom heb je die trouwens nodig?
Ikzelf heb een WP, mijn partner een Samsung. Zouden de activity tracker graag "delen", vandaar zowel beide iOS.

Ik heb niet zo graag een "groot oppervlak" rond de arm, eerder strak en dus de Polar heeft niet echt mijn voorkeur.
Toch bedankt voor de interessante tips.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb een Fitbit Charge 2 en ben er zeer tevreden van. Mooi, goeie app, veel tracking, veel automatisme, ook notifications. Enige waar ik me soms aan stoor is het feit dat hij GPS niet pakt als je bv een Bike activity opzet. Dat gebeurt af en toe, de overhand connecteert hij wel goed.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Mikman schreef:Ik heb niet zo graag een "groot oppervlak" rond de arm, eerder strak en dus de Polar heeft niet echt mijn voorkeur.
Daar heb je wel een punt in. Ikzelf gebruik de Polar M400 enkel voor trainingen (zowel cardio als kracht), wandelingen en op de fiets gaat ie in de stuurhouder. Het is inderdaad wel even wennen aan dat groot oppervlak. Voor de dagelijkse tracking gebruik ik daarom een Polar Loop die kleiner en lichter is. Beide apparaten gebruik ik in combinatie met de Polar Flow software, waarbij de gegevens van de apparaten bij elkaar geteld worden.

Een tracker zou ik niet delen. En zeker niet met de partner 8) Uiteindelijk heb je de beste resultaten als je hem 24 uur draagt. Er is uiteindelijk nog een wezenlijk verschil tussen een activity tracker en een sporthorloge. Deze laatste is veel beter voor de registratie van trainingen. Dus hier moeten we wel een onderscheid in maken, hoewel er een tendens is naar het toegroeien van beiden.

Er zijn hier al een paar andere mooie opties in deze post gepasseerd. Het is inderdaad niet evident om het juiste apparaat te vinden. Allemaal zijn ze wel leuk in gebruik. Ik kan echter enkel mijn (positieve) ervaringen van de Polar toestellen delen, gezien ik al jaren een trouw Polar gebruiker ben. Ik heb hier horloges liggen van bijna 20 jaar oud die het nog steeds zonder problemen doen. Een nieuwe koop je dan ook meestal enkel voor de uitgebreidere functionaliteit. En ja, dus degelijk zijn ze wel.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”