Hallo,
onze kleine heeft zijn iPad op onze oprit laten vallen. Gevolg, een mooie mozaiek-touchscreen. Iemand suggesties voor te laten herstellen ? Wellicht zal ook de backpanel moeten vervangen worden aangezien diens hoeken ook al wat geblutst waren.
Verder vraag ik me sowieso af of het nog de herstelling waard is. Dit is nog een iPad 4 met 16GB, dus mogelijk is die 2dehands minder waard dan de herstelkost.
iPad 4 laten herstellen / 2dehandsprijzen
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Informatieve vraag: had je een beschermende cover?
Ik heb dat zowel op mijn GSM, als op mijn tablet.
Tot hiertoe is de tablet nog nooit gevallen, dus weet ik niet of dat überhaupt effect heeft bij een serieuze val?
Ik heb dat zowel op mijn GSM, als op mijn tablet.
Tot hiertoe is de tablet nog nooit gevallen, dus weet ik niet of dat überhaupt effect heeft bij een serieuze val?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Is een beetje off-topic, maar hij zat inderdaad wel in een beschermende hoes. Het is zo een roterende die heel regelmatig op 1dayfly komt. Probleem was echter dat hij blijkbaar nog zijn spel aan het spelen was toen hij uit de auto stapte, en aan de gordel bleef haperen. Maw, iPad viel open op de grond en wellicht met scherm naar beneden (was er zelf niet bij).
Heb blijkbaar wel wat te vroeg zo een soort hoes gegeven. Daarvoor had hij immers een Speck iGuy en een iPad in die dingen zijn wel zeer goed beschermd. Heeft er eigenlijk nooit iets mee voorgehad in die periode.
Heb blijkbaar wel wat te vroeg zo een soort hoes gegeven. Daarvoor had hij immers een Speck iGuy en een iPad in die dingen zijn wel zeer goed beschermd. Heeft er eigenlijk nooit iets mee voorgehad in die periode.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
Als je er zelf wat tijd wil insteken: de materiaalkost is ongeveer 40 eur. Je zal dan wel de behuizing terug moeten rechtplooien. Tweedehands zijn ze ongeveer 200 eur waard.
Het is wel redelijk wat werk, heb er deze week nog één gedaan en ik ben er toch wel even zoet mee geweest
Het is wel redelijk wat werk, heb er deze week nog één gedaan en ik ben er toch wel even zoet mee geweest

-
- Elite Poster
€120, geen €170 (da's als ook de LCD kapot is), maar er staat wel niet bij wat als het backpanel ook geblutst is.
Ook kom ik alweer tegen een typische Apple ergernis. Ik probeer hier namelijks de contents van zijn iPad op een oude iPad 2 te krijgen die hier nog lag. De meest triviale manier van backup en dan restoren werkt immers niet, omdat de iPad 2 al een tijd niet meer de laatste IOS upgrade krijgt, en de 2 iPads dus op een verschillende IOS versie zitten en de restore daarom faalt. Als ik zo rond google, lijkt het nagenoeg onmogelijk om individuele apps te gaan restoren... de Apple fans zullen er wel weer een mooie verklaring voor hebben, maar voor mij is dit weer iets dat je met Android nooit zou voor hebben.
Ook kom ik alweer tegen een typische Apple ergernis. Ik probeer hier namelijks de contents van zijn iPad op een oude iPad 2 te krijgen die hier nog lag. De meest triviale manier van backup en dan restoren werkt immers niet, omdat de iPad 2 al een tijd niet meer de laatste IOS upgrade krijgt, en de 2 iPads dus op een verschillende IOS versie zitten en de restore daarom faalt. Als ik zo rond google, lijkt het nagenoeg onmogelijk om individuele apps te gaan restoren... de Apple fans zullen er wel weer een mooie verklaring voor hebben, maar voor mij is dit weer iets dat je met Android nooit zou voor hebben.
-
- Elite Poster
Ah, 'k heb misschien verkeerd gelezen, ik las mozaiek-scherm maar er staat idd niet expliciet dat het scherm zelf ook kapot is.
In dat geval is de onderdelenkost maar 10 eur, als je't zelf doet
In dat geval is de onderdelenkost maar 10 eur, als je't zelf doet

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
- Bedankt: 114 keer
Ik vrees dat het niet echt de moeite is.
Bij Apple zelf is het sowieso geen herstelling maar een omruiling aan 299 euro en je krijgt een nieuwe iPad 4. Ik ben niet 100% zeker over de prijs maar het zal in die buurt zitten.
Andere mogelijkheid is inderdaad de verschillende reparatiediensten maar dan zit je ook al onmiddellijk in het terrein van oplapperij en fake onderdelen. Geen een van die winkeltjes kan aan originele onderdelen geraken. Naar ervaring is het ongeveer de helft van de reparaties die adequaat gebeurt, de andere helft staat er na een maand of twee terug met opnieuw schermproblemen, unexpected touches, flikkerend beeld..
Backups terugzetten van een nieuwere iOS versie naar een oudere gaat idd niet, van oudere naar een nieuwe wel. Als de apps gebruik maken van iCloud kan je langs daar de gegevens synchroniseren, anders ga je er inderdaad aan zijn voor de moeite. Ben niet zeker of de iPad 2 op iOS 8 of iOS 9 zit. Indien iOS 8 zijn de iCloud mogelijkheden waarschijnlijk wel niet zo uitgebreid en een hele hoop apps kan je er ook gewoon al niet meer op installeren dacht ik.
Bij Apple zelf is het sowieso geen herstelling maar een omruiling aan 299 euro en je krijgt een nieuwe iPad 4. Ik ben niet 100% zeker over de prijs maar het zal in die buurt zitten.
Andere mogelijkheid is inderdaad de verschillende reparatiediensten maar dan zit je ook al onmiddellijk in het terrein van oplapperij en fake onderdelen. Geen een van die winkeltjes kan aan originele onderdelen geraken. Naar ervaring is het ongeveer de helft van de reparaties die adequaat gebeurt, de andere helft staat er na een maand of twee terug met opnieuw schermproblemen, unexpected touches, flikkerend beeld..
Backups terugzetten van een nieuwere iOS versie naar een oudere gaat idd niet, van oudere naar een nieuwe wel. Als de apps gebruik maken van iCloud kan je langs daar de gegevens synchroniseren, anders ga je er inderdaad aan zijn voor de moeite. Ben niet zeker of de iPad 2 op iOS 8 of iOS 9 zit. Indien iOS 8 zijn de iCloud mogelijkheden waarschijnlijk wel niet zo uitgebreid en een hele hoop apps kan je er ook gewoon al niet meer op installeren dacht ik.
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
De huidige is de eerste dat die niet krijgt hoor, maar voor backups is dat ergerlijk ja. Met een geplooid hoekje, gewoon recht plooien of met een dremel wat bij slijpen. Tijd geleden ook een hersteld, is doenbaar. Zelf nog nooit brokken gehad, maar ik laat er geen kinderen mee spelen. Enkel mezelfTomby schreef:omdat de iPad 2 al een tijd niet meer de laatste IOS upgrade krijgt

-
- Elite Poster
De 2 en de 3 zitten inderdaad nog op IOS 9. Er zijn wel games die je toelaten van de files te exporteren via iTunes, maar meestal is dat niet het geval. Zo te zien kan ik enkel zijn Minecraft data over zetten...butskristof schreef: Backups terugzetten van een nieuwere iOS versie naar een oudere gaat idd niet, van oudere naar een nieuwe wel. Als de apps gebruik maken van iCloud kan je langs daar de gegevens synchroniseren, anders ga je er inderdaad aan zijn voor de moeite. Ben niet zeker of de iPad 2 op iOS 8 of iOS 9 zit. Indien iOS 8 zijn de iCloud mogelijkheden waarschijnlijk wel niet zo uitgebreid en een hele hoop apps kan je er ook gewoon al niet meer op installeren dacht ik.
Zal dan toch een nieuwe iPad worden, denk ik. Of een occasie/refurb 4 misschien...
Ja, maar da's ook waarom ze hun eigen iPad hebbenMClaeys schreef:Zelf nog nooit brokken gehad, maar ik laat er geen kinderen mee spelen. Enkel mezelf

-
- Elite Poster
Air is wel te vinden tweedehands voor een schappelijke prijs. Lager zou ik zelf al niet echt meer gaan, de 4 valt waarschijnlijk in september af voor iOS 11. Zeker als hem moet dienen voor spelletjes etc durft dat toch al eens een probleem vormen.
-
- Elite Poster
Dat valt nogal mee vind ik; ik heb al wel wat iPhones en iPads van vrienden moeten herstellen, en ik heb er één gehad (een iPhone 5S) waarbij het scherm na een paar dagen begon te flikkeren. Een ander in gezet en dat ding werkt nog steeds. Verder nog geen problemen gehad.butskristof schreef:Andere mogelijkheid is inderdaad de verschillende reparatiediensten maar dan zit je ook al onmiddellijk in het terrein van oplapperij en fake onderdelen. Geen een van die winkeltjes kan aan originele onderdelen geraken. Naar ervaring is het ongeveer de helft van de reparaties die adequaat gebeurt, de andere helft staat er na een maand of twee terug met opnieuw schermproblemen, unexpected touches, flikkerend beeld..
-
- Elite Poster
Veel verschil in kwaliteit van onderdelen. Ervaring leert dat ze dikwijls gewoon de goedkoopste nemen om een zo hoog mogelijke marge te kunnen nemen.
Ook hier, "wat je zelf doet..."
Ook hier, "wat je zelf doet..."
-
- Elite Poster
Als je het zelf doet (en je weet waar je mee bezig bent) kan je er je tijd voor nemen, en kan de afwerking beter zijn. Bij een iPad bv is het grootste werk het oude glas + alle lijmresten verwijderen. De shop waarvan de link hier voorbij kwam zegt dat het toestel binnen het uur hersteld is; ik kan een iPad alleszins niet op een uur herstellen (een iPhone 5 of hoger, dat lukt wel binnen die tijd) dus die zullen zich behoorlijk haasten.butskristof schreef:Ook hier, "wat je zelf doet..."
Wat onderdelen betreft: ik bestel die ook maar lukraak, je hebt weinig garantie dat als je er duurdere neemt dat ze beter gaan zijn...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Zo even snel gezien kan je wel ene 16GB Air 2ehands vinden voor +-250 euro. Echter is de goedkoopste iPad Mini op de Apple site momenteel 287 euro. En dat is een 32GB model... Dan moet je al vrij veel hecht hebben aan het grotere scherm gezien het kleinere verschil in prijs en de mindere opslag.butskristof schreef:Air is wel te vinden tweedehands voor een schappelijke prijs. Lager zou ik zelf al niet echt meer gaan, de 4 valt waarschijnlijk in september af voor iOS 11. Zeker als hem moet dienen voor spelletjes etc durft dat toch al eens een probleem vormen.
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Sloeg meer op dat ik zelf t grootste kind in huis ben hoor, dus t enige kind dat er mee mag spelenTomby schreef:Ja, maar da's ook waarom ze hun eigen iPad hebbenMClaeys schreef:Zelf nog nooit brokken gehad, maar ik laat er geen kinderen mee spelen. Enkel mezelf. Waren eigenlijk de 'afdankertjes' toen we zelf geüpgraded hebben... Vandaar dat ik nu ook niet direct geneigd ben om hen een Air 2 te geven
.

Ghohja, als het afdankers zijn, waarom nietGoztow schreef:Bij ons kregen ze een Android van max 99 euro.

- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Een iPad laten herstellen bij een fixer raad ik af. Een collega heeft dit laten doen waarna zijn iPad geen of berperkte sterkte van WiFi en bluetooth meer had.
Garantie is beperkt en de gebruikte materialen niet altijd van goede kwaliteit.
Beter is een omruiling bij Apple of een refurbished model bij bijv. iBood.
Of tweede hands.
Garantie is beperkt en de gebruikte materialen niet altijd van goede kwaliteit.
Beter is een omruiling bij Apple of een refurbished model bij bijv. iBood.
Of tweede hands.