ram 1GB of 2 GB
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Over dat onderrwerp is al eens iets gezegd: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=670376#p670376
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik heb géén iPhone, dus ga ik me daar ook niet over uitspreken.
Wat Android betreft:
Wat Android betreft:
- - 1Gb Ram: koop dan liever zo'n bomma-phone van 40€, zal je véél meer plezier en vooral véél minder frustratie opleveren
- - 2Gb Ram: is nog net doenbaar op voorwaarde dat je géén Android 6 moet draaien. Maar wil je vandaag nog een nieuwe telefoon kopen wetende dat die eigenlijk nooit echt goed gaat werken met de laatste Android versies?
- - 3Gb Ram: is voor een hedendaagse Android telefoon eigenlijk het absolute minimum. Prijzen vanaf 180€ (Wiko U Feel) en zeker vanaf 250€ al heel degelijke toestellen met bv ook al 32Gb flash storage aan boord
- - 4Gb Ram of meer: nu zit je al bij de high end dure toestellen, maar prijs/kwaliteit is bv de OnePlus 3T écht wel een uitschieter voor 429€
- James.
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Dat valt allemaal beter mee dan hoe My_download het voorstelt.
Mijn vriendin heeft een Fairphone 2 met een Snapdragon 801 en 2GB RAM en die foon is helemaal niet zo frustrerend als My_download beweert.
Nee, wat ergerlijk is aan een gemiddeld smartphone die met 1GB of zelfs 2GB wordt verkocht is de bijhorende trage (of zoals de Nederlanders het zo lekker kunnen zeggen: traag als dikke stront door een nauwe trechter) budgetchipset en bijhorend derderangs (en dus tráág) intern flashgeheugen.
Er zijn best wel modellen die afwijken van de norm en waarbij 2GB gebruikt wordt in combinatie met een deftige chipset. Zo zijn er verschillende modellen van rond de €200 die voor die prijs best wel goed werken: de Motorola Moto G (3de of 4de generatie), de Samsung Galaxy J5, de Xiaomi Redmi 4 (Note), etc. Veel lager zou ik als budget niet gaan, want dan kom je inderdaad snel uit op smartphones die hun soortnaam onwaardig zijn.
Een goeie bron van veel informatie en enkele buyers guides is GSMArena.com.
Mijn vriendin heeft een Fairphone 2 met een Snapdragon 801 en 2GB RAM en die foon is helemaal niet zo frustrerend als My_download beweert.
Nee, wat ergerlijk is aan een gemiddeld smartphone die met 1GB of zelfs 2GB wordt verkocht is de bijhorende trage (of zoals de Nederlanders het zo lekker kunnen zeggen: traag als dikke stront door een nauwe trechter) budgetchipset en bijhorend derderangs (en dus tráág) intern flashgeheugen.
Er zijn best wel modellen die afwijken van de norm en waarbij 2GB gebruikt wordt in combinatie met een deftige chipset. Zo zijn er verschillende modellen van rond de €200 die voor die prijs best wel goed werken: de Motorola Moto G (3de of 4de generatie), de Samsung Galaxy J5, de Xiaomi Redmi 4 (Note), etc. Veel lager zou ik als budget niet gaan, want dan kom je inderdaad snel uit op smartphones die hun soortnaam onwaardig zijn.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 7 keer
Respect voor de keuze van je vriendin!James. schreef:Dat valt allemaal beter mee dan hoe My_download het voorstelt.
Verder: je trekt de specificatie lijn misschien te linear ...
Er zijn wel degelijk goedkope krachtige smartpones, allicht met subtop specs, maar sommige zonder valkuilen, zoals bv 2015 3GB-RAM JYS3A, maar natuurlijk vele andere...
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Zal wat afhangen van je gebruik. Zelf zou ik nooit ofte nimmer noch een Android device met 1gb ram aanschaffen, minstens 2.
Verder valt de cpu/gpu wel mee, maar 't is geen powerhorse. Vermoedelijk vlot voor huis/tuin/keukengebruik, en afhankelijk van hoe Alcatel de parameters heeft ingesteld naar task limits toe.
Verder valt de cpu/gpu wel mee, maar 't is geen powerhorse. Vermoedelijk vlot voor huis/tuin/keukengebruik, en afhankelijk van hoe Alcatel de parameters heeft ingesteld naar task limits toe.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Tja. Laatst nog een discussie gehad met een programmeur, waarbij die lachend zei "Hah, assembly moet je toch echt niet meer kennen om een goeie programmeur te kunnen zijn. Efficient coderen is een thing of the past, computers zijn toch krachtig genoeg.".
Tja, als dat de mentaliteit is besef je waarom die android 6 moeite heeft met 2 gb ram terwijl hij nu in sé niet zóveel meer kan dan pakweg 5. Zelfde voor ios trouwens. En PCs en laptops zijn al jaren in dat bedje ziek.
Tja, als dat de mentaliteit is besef je waarom die android 6 moeite heeft met 2 gb ram terwijl hij nu in sé niet zóveel meer kan dan pakweg 5. Zelfde voor ios trouwens. En PCs en laptops zijn al jaren in dat bedje ziek.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Helaas noemt iedereen die even op internet gezien heeft wat een variable is, en een uurtje op youtube gekeken heeft naar een intro, zich al programmeur tegenwoordig.
Ikzelf maak iedere keer de afweging (zelfs nu op dit moment) wat ik het meest wil belasten: RAM of CPU.
En in het geval van desktops/laptops kost een RAM upgrade minder dan een CPU upgrade (of is dat laatste zelfs niet mogelijk by default), waardoor er ook hier meer geneigd wordt om het RAM zwaarder te belasten dan de CPU.
Programma die ik nu aan het schrijven ben, trekt het niet als je minder dan 500MB RAM op overschot hebt puur voor dat programma, en we zijn bijlange nog niet klaar...
Maar alles wordt wel nog steeds serieus performant gebouwd, elke KB die we kunnen uitsparen aan RAM, doen we, elke ms die we kunnen uitsparen aan execution time, pikken we mee.
Ikzelf maak iedere keer de afweging (zelfs nu op dit moment) wat ik het meest wil belasten: RAM of CPU.
En in het geval van desktops/laptops kost een RAM upgrade minder dan een CPU upgrade (of is dat laatste zelfs niet mogelijk by default), waardoor er ook hier meer geneigd wordt om het RAM zwaarder te belasten dan de CPU.
Programma die ik nu aan het schrijven ben, trekt het niet als je minder dan 500MB RAM op overschot hebt puur voor dat programma, en we zijn bijlange nog niet klaar...
Maar alles wordt wel nog steeds serieus performant gebouwd, elke KB die we kunnen uitsparen aan RAM, doen we, elke ms die we kunnen uitsparen aan execution time, pikken we mee.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Uiteindelijk komt het neer op budget en prioriteit
.
Vroeger was het belangrijk (nee: levensbelangrijk) om efficiënt te programmeren, elke bit die je niet gebruikte, leverde u (bij wijze van spreke) een half uur op. Nu is het belangrijk om een mooie interface te hebben. Elke verbetering daar, levert u (als klant/eindgebruiker) tijd op.
Bedenk u 2 apps:
- eentje die super efficiënt geschreven is, maar met een interface zoals DOS
- eentje die lui geschreven is, maar met een hype interface
ik kan al raden welke er populair zal zijn

Vroeger was het belangrijk (nee: levensbelangrijk) om efficiënt te programmeren, elke bit die je niet gebruikte, leverde u (bij wijze van spreke) een half uur op. Nu is het belangrijk om een mooie interface te hebben. Elke verbetering daar, levert u (als klant/eindgebruiker) tijd op.
Bedenk u 2 apps:
- eentje die super efficiënt geschreven is, maar met een interface zoals DOS
- eentje die lui geschreven is, maar met een hype interface
ik kan al raden welke er populair zal zijn
-
- Elite Poster
Dit was alleszins een professionele programmeur (enfin, het waren er 2) die wel wat computertalen kende, geen script kiddie met 2 min youtube ervaring.
Ik had de grote fout gemaakt om (als netwerk admin) te beweren dat ooit in assembly gewerkt hebben (al is het in de opleiding) een basisvereiste is om fatsoenlijk te kunnen programmeren, omdat je dan wat inzicht krijgt in hoe de hardware werkt.
Maar nee hoor, tegenwoordig moet alles high-level languages, parallel processing, object-oriented en nog wat meer van dat gedoe zijn, blijkbaar; bla bla bla...
Ik bedenk me anders deze app: een efficiente app met een mooie UI. Maar dan fatsoenlijk geschreven en niet in sneltempo afgehaspeld
Ik had de grote fout gemaakt om (als netwerk admin) te beweren dat ooit in assembly gewerkt hebben (al is het in de opleiding) een basisvereiste is om fatsoenlijk te kunnen programmeren, omdat je dan wat inzicht krijgt in hoe de hardware werkt.
Maar nee hoor, tegenwoordig moet alles high-level languages, parallel processing, object-oriented en nog wat meer van dat gedoe zijn, blijkbaar; bla bla bla...
Ik bedenk me anders deze app: een efficiente app met een mooie UI. Maar dan fatsoenlijk geschreven en niet in sneltempo afgehaspeld

- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Vandaar dat ik zei: budget.ITnetadmin schreef:Ik bedenk me anders deze app: een efficiente app met een mooie UI. Maar dan fatsoenlijk geschreven en niet in sneltempo afgehaspeld
Je krijgt geen oneindig budget om ergens aan te werken.
Als je uw tijd/effort moet verdelen, zal je anno 2017 meer tijd in een UI steken dan in efficiënte code.
-
- Elite Poster
Yup, spijtig genoeg wel.
Wat wss ook een strategie is om nieuwe toestellen te verkopen, op de gsm markt dan toch; ik verdenk apple daar alleszins van, google mss minder omdat ze daar voor zover ik weet geen percentje op hebben.
Wat wss ook een strategie is om nieuwe toestellen te verkopen, op de gsm markt dan toch; ik verdenk apple daar alleszins van, google mss minder omdat ze daar voor zover ik weet geen percentje op hebben.