Overstappen naar?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik wil overstappen maar weet niet naar wat.
Huidige situatie:
Telenet factuur 108 tot 112 euro
2x king gsm abo
Whoppa

Wat heb ik nodig
- 2 gsm abo met elk min 1gb data max 15 euro per stuk
- vtm, een, buiten dat eigenlijk echt geen digitale tv. Ik wil nl ook netflix met iem delen
- vaste tel. Hoef ik niet behalve voor mijn alarminstallatie
Internet, min 100 mbit maar vooral onbeperkt!

Heb al gekeken naar orange, en wil daar wel overstappen helaas geen vaste tel
Ook gekeken naar edpnet, maar dure installatiekosten, en maar 1 mailadres, en dan heb ik vtm en een nog niet. Free stievie ken ik wel en betalende versie is er nog niet

Mocht alles in kodi kunnen dan is dat pluspunt.

Hopelijk komen we er hier uit, want heb niet veel zin om nog zoveel te betalen vr telenet.. Digitale tv is te duur voor 2 posten, en whoppa ook te duur, whop dan beter maar dan is die limiet er weer

Graag hulp
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik denk dat je een groot stuk van een mogelijke oplossing zelf al gegeven hebt
- internet: EDPnet (€35) -> controleer op voorhand welke snelheid je kan halen op uw adres
- TV: stievie (€0), DVB-T (€0) of analoge kabel (€15)
- GSM: Scarlet Hot (€18), Proximus S (€15), Orange Dolfijn (€15), Mobile Viking (€10), ...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

En wil je alles bij 1 en dezelfde provider of mag het er één zijn voor telefonie, een andere voor tv,...?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Kan je vor je tv vtm niet via hun/site bekijken of via livestream?
Ik dat te nemen dat één ze vrij kan ontvangen?

Opties kies voor zeker een langere periode een provider, en investeer 1x maar dan wel goed.

Orange en EDPnet zijn zowat je beste keus, inboeten moet je altijd op bepaalde dingen maar daar moet jij de knoop doorhakken.

Vaste telefoon is die echt nodig? -> Gsm.. , dit is zo een keuze :)

Succes!
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:Ik denk dat je een groot stuk van een mogelijke oplossing zelf al gegeven hebt
- internet: EDPnet (€35) -> controleer op voorhand welke snelheid je kan halen op uw adres
- TV: stievie (€0), DVB-T (€0) of analoge kabel (€15)
- GSM: Scarlet Hot (€18), Proximus S (€15), Orange Dolfijn (€15), Mobile Viking (€10), ...

Probleem is dat je aan 200 euro kosten zit voor edp
buthead schreef:Kan je vor je tv vtm niet via hun/site bekijken of via livestream?
Ik dat te nemen dat één ze vrij kan ontvangen?

Opties kies voor zeker een langere periode een provider, en investeer 1x maar dan wel goed.

Orange en EDPnet zijn zowat je beste keus, inboeten moet je altijd op bepaalde dingen maar daar moet jij de knoop doorhakken.

Vaste telefoon is die echt nodig? -> Gsm.. , dit is zo een keuze :)

Succes!
Vastel tel is nodig vr alarm he, anders pakte ik orange

Jack Daniels schreef:En wil je alles bij 1 en dezelfde provider of mag het er één zijn voor telefonie, een andere voor tv,...?
Hoeft niet
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Gsm bij mobile vikings. 2 giga voor 15 euro per maand. Vaste telefonie: nr laten porteren (of nieuw nr) naar OVH in Frankrijk. Prijs 1,20 per maand. Tv: DVB-T of schotel tegen de muur voor FTA zenders. Prijs: decoder en parabool antenne. Abonnement: 0 euro
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

skank schreef:Probleem is dat je aan 200 euro kosten zit voor edp
Dat klopt, maar als je die kost spreidt over een bepaalde minimum termijn die je verwacht te blijven bij die provider, valt dat (in vergelijking met Telenet) waarschijnlijk nog wel mee. Ik heb de stap een maand geleden gedaan van Whoppa naar Edpnet en ben toch al tevreden. Daarnaast behoud je dan de vrijheid om een mobiele operator te kiezen, evenals TV diensten (ik heb een Telenet digicorder gekocht en heb enkel dus nog TV bij Telenet). Alles bij elkaar is dat veel geld ineens uitgegeven (kosten edpnet + aankoop digicorder), maar het voordeel zit hem dan ook over een langere termijn.

Trouwens, zoals in andere topic al gezegd werd, kan de edpnet hardware-kost gedrukt worden door tweedehands een Fritz!Box te zoeken.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Marktplaats Nederland is de plek bij uitstek voor tweedehands (meestal ongebruikte) Fritzbox modems. Heb er daar al een paar gekocht.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

je moet wel geduld hebben soms voor de juiste prijs. Ik eentje voor een 105-110 € (incl. shipping) op de kop getikt splinternieuw (7490)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

skank schreef:Probleem is dat je aan 200 euro kosten zit voor edp
200 lijkt me wat veel?
Met €125 zal je er ook wel komen, incl gehuurde Fritzbox 7360
Hier op UB zijn er ook verkopers van EDPnet, die kunnen soms iets regelen :angel:
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Probleem is dat je aan 200 euro kosten zit voor edp
Voor mijn ouders was ik ook op zoek naar een goedkopere provider. Die kost van 200 euro voor EDPnet was een no-go voor hen.

De Fritzbox ligt nu onder de kerstboom klaar (2dehands via marktplaats voor 35 euro) en de rest van de installatiekost verdelen we onder de kinderen.

EDPnet wordt nu zo hun nieuwe provider.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Of voor internet, TV en vaste telefonie: Scarlet Trio, €39 (https://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/)
En je 2 Kings kan je (eventueel) houden :-)
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

skank schreef:Vastel tel is nodig vr alarm he, anders pakte ik orange
Maak voor uw vaste lijn gebruik van VOIP bij bv OVH. Kost u slechts 1,2 EUR per maand en je kan onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen 24h/24h.
Eventueel gebruik je VOIP-ATA-adapter, zodat je uw alarminstallatie met een gewone RJ11 kan aansluiten en uw bestaande analoge toestellen kan blijven gebruiken. Enige waar je rekening moet houden is dat wanneer de netspanning weg is, je niet meer kan bellen (en uw alarm dus ook niet meer), tenzij je de adapter en modem op een UPS aansluit.

Telefonie via de coax kabel (Telenet, Orange) verloopt trouwens ook via VOIP, maar dan zit de ATA-adapter als het ware ingebouwd in je modem.
skank schreef: Ook gekeken naar edpnet, en maar 1 mailadres
Ik begrijp niet goed waarom je het mailadres van je provider zou willen gebruiken. Er zijn genoeg alternatieven waar je onbeperkt mailadressen kan aanmaken (gmail, outlook, ...) waarbij je het voordeel hebt dat als je van provider verandert, uw mailadres niet wijzigt.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

jorisx schreef:
skank schreef:Vastel tel is nodig vr alarm he, anders pakte ik orange
Maak voor uw vaste lijn gebruik van VOIP bij bv OVH. Kost u slechts 1,2 EUR per maand en je kan onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen 24h/24h.
Eventueel gebruik je VOIP-ATA-adapter, zodat je uw alarminstallatie met een gewone RJ11 kan aansluiten en uw bestaande analoge toestellen kan blijven gebruiken. Enige waar je rekening moet houden is dat wanneer de netspanning weg is, je niet meer kan bellen (en uw alarm dus ook niet meer), tenzij je de adapter en modem op een UPS aansluit.

Telefonie via de coax kabel (Telenet, Orange) verloopt trouwens ook via VOIP, maar dan zit de ATA-adapter als het ware ingebouwd in je modem.
skank schreef: Ook gekeken naar edpnet, en maar 1 mailadres
Ik begrijp niet goed waarom je het mailadres van je provider zou willen gebruiken. Er zijn genoeg alternatieven waar je onbeperkt mailadressen kan aanmaken (gmail, outlook, ...) waarbij je het voordeel hebt dat als je van provider verandert, uw mailadres niet wijzigt.
Klopt, maar ik heb al een gmail adres van het werk en die wil ik gescheiden houden en een privee heb ik ook maar daar komt alle spam en brolmail en bovendien is het geen mooie naam...

Wat die tel en voip en ovh betreft, kan je dit eens iets meer toelichten aub, ik ben totaal niet mee. Bedoel je nu dat ik geen vaste lijn meer nodig heb dan? Indien ja kan ik bij orange terecht, andere oplossing is een simbox vr het alarm.. Ook mogelijk. Maar ik wil eerst jouw uitleg verstaan. Een ups heb ik nu al voor het alarm met de tellijn v telenet
Nicopara schreef:Of voor internet, TV en vaste telefonie: Scarlet Trio, €39 (https://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/)
En je 2 Kings kan je (eventueel) houden :-)
Scarlet is te traag 50mbit, ik wil minstens 100mbit
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik wil een Ferrari en heb een budget voor een Lada
ik wil minstens 100mbit
Heb je al eens nagekeken welke snelheid je via de telefoonlijn kan krijgen? Veel VDSL klanten wonen gewoon te ver van een straatcabine om zo'n snelheden te krijgen.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb het gevonden denk ik : orange tv+internet 49(tijdelijk39) + 1 orange dolfijn. 15+1 mobile viking 10 + voip OVH 1,2 = maandelijks 75,2 euro ipv nu 108 euro

Probleem vaste lijn voor mn alarm is opgelost. Enkel nog losafhankelijke mailboxen.
En dan heb ik eindelijk een meer op maat gerichte oplossing.
Wil ik later dan nog geen digitale tv meer, kan ik simpelweg orange opgeven en naar edpnet gaan.
Maar ik vrees dat steevie nog niet volwassen genoeg is op erop te rekenen en een analoge tv kost ook 15 euro dus ben ik zoiezo bij orange tot nu toe, beteraf. Allen bedankt! Ik hou jullie op de hoogte van de aanvragen/ wijzigingen en hoe het verloopt.

Ben ik juist in mijn vergelijking?

Laat telenet nu maar haar prijzen verhogen in februari ;)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Jack Daniels schreef:Gsm bij mobile vikings. 2 giga voor 15 euro per maand. Vaste telefonie: nr laten porteren (of nieuw nr) naar OVH in Frankrijk. Prijs 1,20 per maand. Tv: DVB-T of schotel tegen de muur voor FTA zenders. Prijs: decoder en parabool antenne. Abonnement: 0 euro
Kan gerust ook het abo van 10 € nemen bij MV, 1 GB met 100 Min.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

een cisco spa112 adapter mag ik in bruikleen hebben bij OVH voor 50 euro. Ga ik weg krijg ik die borg terug.
Vraag is of ik hem goedkoper zelf kan kopen dan.
Vraag is ook moet ik dan 2 zo'n adapters hebben als ik en mijn alarm erop wil en mijn oude analoge telefoon of kan beide op 1 adapter.

Is da nu ook niet zo met mijn alarm dat als internet wegvalt bij telenet, ik ook niet meer kan bellen.. En dat mijn alarm nt meer nr buiten belt? Dat is nu toch ook niet anders?

Ander vraagje, hoe zit het behoud van mobiele nrs? Als ik vr 1 overstap nr orange en de andere nr mobile vikings? Blijven beide telenetnrs behouden?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

skank schreef: Laat telenet nu maar haar prijzen verhogen in februari ;)
Dan verhoogt orange gewoon mee want de wholesaletarieven van telenet zijn gelinkt aan hun abonnementsprijzen :wink:
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

skank schreef:een cisco spa112 adapter mag ik in bruikleen hebben bij OVH voor 50 euro. Ga ik weg krijg ik die borg terug.
Vraag is of ik hem goedkoper zelf kan kopen dan.
Vraag is ook moet ik dan 2 zo'n adapters hebben als ik en mijn alarm erop wil en mijn oude analoge telefoon of kan beide op 1 adapter.
maar 1 adapter nodig. Ik dacht dat die SPA112 wel 2 RJ11-poorten heeft, maar dat er maar 1 zou geconfigureerd zijn voor OVH. Je kan altijd een RJ11-splitter gebruiken om zowel alarm als analgoe telefoon aan te sluiten. Hoe is alles momenteel aangesloten?
skank schreef: Is da nu ook niet zo met mijn alarm dat als internet wegvalt bij telenet, ik ook niet meer kan bellen.. En dat mijn alarm nt meer nr buiten belt? Dat is nu toch ook niet anders?
Is inderdaad momenteel ook zo. Vandaar dat ik het erbij had vermeld.
Nog een voordeel van VOIP is dat waargave oproepnr gratis is (bij Telenet of Proximus kost dit redelijk wat).
skank schreef: Ander vraagje, hoe zit het behoud van mobiele nrs? Als ik vr 1 overstap nr orange en de andere nr mobile vikings? Blijven beide telenetnrs behouden?
Zolang je je nr's zelf niet opzegt bij Telenet zullen je nrs behouden blijven. Je dient enkel bij Orange en Mobile Vikings aan te geven dat je een bestaand nr wil overdragen. Zij zullen dan op hun beurt wel de nodige acties met Telenet ondernemen om de nr-overdracht in orde te brengen.
skank schreef:Klopt, maar ik heb al een gmail adres van het werk en die wil ik gescheiden houden en een privee heb ik ook maar daar komt alle spam en brolmail en bovendien is het geen mooie naam...
Je kan toch onbeperkt mailadressen aamaken bij gmail en consorten? Dus geen enkel probleem om werk en privé gescheiden te houden. Ik gaf het enkel aan omdat je schreef dat je bij edpnet maar 1 mailadres hebt.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zou graag mijn ovh al bestellen.
Echter 2 zaken.
- neem ik 1 of 2 lijnen, ik heb nu ook maar 1 dacht ik. Je kan dan zeggen van ja als hij bezet zal die vr je alarm niet gaan, maar dan ben ik toch thuis he, als hij bezet is.. Dus...
- ik check morgen even of mn alarm signaal kan sturen over voip dan heb ik die adapter mss toch niet nodig
- mijn vaste teltoestel nu is aan. Vervanging toe, ofwel koop ik een nieuwe digitale ofwel een analoge maar dan heb ik die adapter zeker nodig, maar sla ik mss 2 in 1 slagen
Het is mss nu de moment voor zo een voip. Toestel maar 80 euro vind ik nogal duur.. Wat zijn de voordelen van zo'n toestel? Echt fancy moet hij niet zijn vr me .. Mss dan toch beter een analoge?
- ik zie dat je mail ook kan aanvragen bij ovh.. Is dit beter dan bv google


Zopas ook alvast 1 gsm abo aangevraagd bij mobile vikings vr 10 euro
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Als je per se een eigen e-mailadres wil en je Gmail adressen niet 'mooi' vindt neem dan een eigen domeinnaam. Stel je noemt Joske Vermeulen dan neem je [email protected] of [email protected] of [email protected] of .com of weet ik veel. Neem bv je domeinnaam bij Version daar kost ie niet veel en je mailhosting gratis bij Zoho.

.OVH domeinnamen kan je krijgen bij ovh en die kosten niet zo veel.
Kan je trouwens eens verklaren waarom je nood hebt aan minimum 100 Mbps ? Wat doe jij zoal op jouw lijn ?
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ivm mail zie ik bv ook one.com, kost 1,5 per maand. Valt goed mee.
Dan heb ik een eigen domein.
Orange geeft geen mailadressen zie ik net. Damn
En [email protected] zie ik niet zitten.

Wat betreft snelheid. Gamen, netflix, enz

Ivm telefonie bij ovh
Als ik nu een voip telefoon koop ben ik direct 80 euro kwijt, wat kan ik daar dan meer mee? Ik moet eigenlijk enkel kunnen bellen. Noing fancy more.
Als ik die adapter koop (wat ik vermoedelijk toch nodig heb), kan ik een analoge tel aansluiten die ik nog heb of nieuw minder kost.. Vraag is dan , indien ik maar 1 lijn heb, kan ik dan meerdere handsets gebruiken?

Wat zijn de voordelen van een voip tel tov een analoge?
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ail+domein

Tutorial voor je eigen mail adres....
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

skank schreef:Ivm mail zie ik bv ook one.com, kost 1,5 per maand. Valt goed mee.
Dan heb ik een eigen domein.
Orange geeft geen mailadressen zie ik net. Damn
En [email protected] zie ik niet zitten.

Wat betreft snelheid. Gamen, netflix, enz

Ivm telefonie bij ovh
Als ik nu een voip telefoon koop ben ik direct 80 euro kwijt, wat kan ik daar dan meer mee? Ik moet eigenlijk enkel kunnen bellen. Noing fancy more.
Als ik die adapter koop (wat ik vermoedelijk toch nodig heb), kan ik een analoge tel aansluiten die ik nog heb of nieuw minder kost.. Vraag is dan , indien ik maar 1 lijn heb, kan ik dan meerdere handsets gebruiken?

Wat zijn de voordelen van een voip tel tov een analoge?
- 1,5 euro/maand is 18 euro/jaar voor je hosting. Daar heb je GEEN domeinnaam bij. Die moet je apart aanschaffen. Vandaar kijk bij Version of een .OVH domeinnamen als je goedkoop wil zijn en koppel deze aan Zoho.com

- Ik heb geen idee van gaming maar sta soms versteld wat jullie nodig hebben van snelheid. Dat je 100 down nodig hebt voor Netflix is bullshit

- Als je een basisstation met DECTs hebt heb je GEEN VoIP telefoon nodig. Je koppelt je dect basisstation op de ATA en kan gewoon bellen zoals vroeger. Indien je een O-box hebt van Scarlet of dergelijke of een Fritz!Box dan heb je geen ATA nodig want je kan dit op die gateway koppelen.

- Voordelen van VOIP tov analoog (volgens mij)
* Véél goedkoper. Ik betaal bij OVH 1,20 EUR/maand om onbeperkt (60 min per gesprek naar maximum 99 verschillende nummers) nr de halve wereldbol te bellen. Dit is bij wijze van spreken zoveel per minuut op een vaste lijn
* Ik kan in mijn Fritz!Box doorschakelen, blacklisten enzovoort. Na 20 seconden geen antwoord gaat hij automatisch door naar mijn gsm dus ook als mijn Fritz!Box uitlogt (wat enkel tijdens een stroompanne is)
* Ik kan met mijn GSM via CSIPSimple VI mobiel netwerk op mijn thuislijn bellen. Handig voor in het buitenland

Voor de rest denk ik dat echt alles al op het forum terug te vinden is en ook op de website van OVH
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik bedoelde van voordelen echt het toestel zelf, een voip toestel of analoog toestel. De eerste is een pak duurder,

Ik zou het zo doen 1 lijn bij ovh en dan sata.. En daarop op connector 1 een analoog basisstation met 2 handhels en op connector 2 mijn alarm die dezelfde lijn gebruikt.

Dit kan allemaal?
Ik heb dan ook de voordelen van voip?

Voor de mails.. Version , bedoel je dan versio.nl?
Hoeveel kost dit bij version of versio? En bij ovh?
Zoho is dan de mailbox zelf? Ik ga eens kijken
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Is inderdaad versio.be

Een domeinnaam bij Versio kan je snel zien hoeveel die kost. Prijs hangt af van de extensie (.be .nl .com .Net) dit kan je normaalgezien zelf wel opzoeken.
Zoho.com is inderdaad mailhosting. Die koppel je aan elkaar aan de hand van een MX-record dat je instelt via de DNS-settings bij Versio.

Prijs van de .OVH extensie vind je ook op de website

Ik denk dat het interessant is dat je eerst zelf eens op zoek gaat en indien je na je opzoekingswerk nog vragen hebt mag je die uiteraard stellen.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=36381
Ik heb ondertussen een domein bij ovh.nl

Ik heb ook 4 google accounts aangemaakt. Nu wil ik dat bv [email protected] toekomt in mijn gmzil en dat de gmail die naam gebruikt

En dit wil ik voor 4 namen. Mailhosting bij bv zoho.com hoeft dus niet meer?
Nu als ik in control panel kijk om die 4 namen in te vullen in mijn domein lukt dat precies niet
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Als je volledige mailboxen wil hebben dan kan je nog steeds bij Soho terecht. Dit werkt dan gewoon zoals bv Gmail je logt in en je bekijkt en verzend e-mails.

OVH controlepaneel voor domeinnamen ken ik niet dus met het redigeren kan ikzelf niet helpen. Dat zal iemand anders moeten doen. Kan je anders screenshots posten ?

Weet wel dat redirecten moet gebeuren naar bv een Gmail adres en als je daar e-mails verzend dat het niet met jouwnaam@jouwdomein zal zijn tenzij je een cliënt als Outlook of Thunderbird gebruikt met een smtp met jouw e-mailadres.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Bummer heb ik dat domein nu gekocht bij ovh.
Verschillende probleempjes, ik heb ij ovh.nl account gemaakt en dat domein gekocht.
Ik ben dan nr ovh.fr gegaan om voip te bestellen en daar ook een account gemaakt met dezelfde logins ook een nieuwe, bestelff.
En dan pas tot de conclusie gekomen dat dit dezelfdzijn. Helaas zie ik nu mijn domein niet meer als ik inlog bij ovh maar wel mn bestelde voip.
Ik heb voip betaald via mastercard maar nog gn mail dat het betaald is..


Daarbij komstig zit ik nu met dat domein en weet er geen weg mee
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Log in bij ovh.nl en daar zal je waarschijnlijk je domeinnaam zien. Ik ben het niet zeker maar werkt die redirect niet enkel naar 1 domeinnaam ?

Je domeinnaam is sowieso niet voor niks. Als de redirect niet werkt wil ik gerust helpen met het opzetten van zoho. Eens dit opstaat moet je enkel jaarlijks je domeinnaam betalen en verder niks
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:Log in bij ovh.nl en daar zal je waarschijnlijk je domeinnaam zien. Ik ben het niet zeker maar werkt die redirect niet enkel naar 1 domeinnaam ?

Je domeinnaam is sowieso niet voor niks. Als de redirect niet werkt wil ik gerust helpen met het opzetten van zoho. Eens dit opstaat moet je enkel jaarlijks je domeinnaam betalen en verder niks
Als ik nu inlog bij ovh.nl zie ik enkel mijn bestelde voip staan en niets meer van mijn domein :(
Wat nu?

Waarom heb ik zoho nodig ? Ik dacht dat dit met google ook ging volgens de handleiding hier.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

In je OvH controlepaneel kan je instellen dat een ontvangen mail naar [email protected] doorgestuurd wordt naar [email protected]. Dit is anders dan de ondertussen betaalde g-suite
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Dus het kan niet met gmail. Mm wat is dan de oplossing? Zoho of een betalende service?
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Het kan wel maar je moet een onderscheid maken tussen de G-suite (hetzelfde systeem als Zoho maar dan van Google is eigenlijk GMail met een eigen domeinnaam en kost 4 euro per user per maand) en redirect van OVH naar een gratis GMail adres.

Zoho lijkt mij in jouw geval de beste optie of je kan ook een betalende mailhosting nemen bij OVH. Gewoon een kwestie van kiezen dus.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:Het kan wel maar je moet een onderscheid maken tussen de G-suite (hetzelfde systeem als Zoho maar dan van Google is eigenlijk GMail met een eigen domeinnaam en kost 4 euro per user per maand) en redirect van OVH naar een gratis GMail adres.

Zoho lijkt mij in jouw geval de beste optie of je kan ook een betalende mailhosting nemen bij OVH. Gewoon een kwestie van kiezen dus.
Ewel dan de redirect van ovh naar 4 gratis gmail adressen?
Ik. gEraak e r eerlijk gezegd niet meer aan uit :)

Wat is het verschil dan met zoho.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Bij gMail gebeurt het volgende.

Jij hebt bijvoorbeeld (verzonnen namen) verbeke.be als domeinnaam. Je hebt bij gmail [email protected] als gmailadres. Bij OVH stel je in dat als er iemand een email stuurt naar [email protected] die doorgestuurd wordt naar [email protected] . Als je dan antwoord zal dat antwoord uiteraard verstuurd worden vanaf [email protected] tenzij je alles instelt in een e-mailclient en als uitgaande e-mail instelt dat hij via smtp van je provider moet verzenden vanaf [email protected]

Bij Zoho stel je alles op binnen Zoho. Er is enkel een link tussen OVH en Zoho door middel van een MX record. Daar maak je gewoon je mailboxen aan en je mails komen binnen in je mailbox [email protected] en je mails worden vanuit Zoho ook verstuurd vanaf [email protected] . Daar kan je ook makkelijk een tweede mailbox instellen met bv [email protected] en [email protected] . Als je redirect naar GMail dan moet je eerst nog emailadressen maken bij gMail.

Als je geen zin hebt om die koppeling te maken tussen OVH en Zoho (duurt niet zo lang mits wat opzoekingwerk en ik wil je er wel bij helpen is trouwens eenmalig) kan je ook maandelijks iets betalen bij OVH en alles daar doen.

Hopelijk is het zo wat duidelijker
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:Bij gMail gebeurt het volgende.

Jij hebt bijvoorbeeld (verzonnen namen) verbeke.be als domeinnaam. Je hebt bij gmail [email protected] als gmailadres. Bij OVH stel je in dat als er iemand een email stuurt naar [email protected] die doorgestuurd wordt naar [email protected] . Als je dan antwoord zal dat antwoord uiteraard verstuurd worden vanaf [email protected] tenzij je alles instelt in een e-mailclient en als uitgaande e-mail instelt dat hij via smtp van je provider moet verzenden vanaf [email protected]

Bij Zoho stel je alles op binnen Zoho. Er is enkel een link tussen OVH en Zoho door middel van een MX record. Daar maak je gewoon je mailboxen aan en je mails komen binnen in je mailbox [email protected] en je mails worden vanuit Zoho ook verstuurd vanaf [email protected] . Daar kan je ook makkelijk een tweede mailbox instellen met bv [email protected] en [email protected] . Als je redirect naar GMail dan moet je eerst nog emailadressen maken bij gMail.

Als je geen zin hebt om die koppeling te maken tussen OVH en Zoho (duurt niet zo lang mits wat opzoekingwerk en ik wil je er wel bij helpen is trouwens eenmalig) kan je ook maandelijks iets betalen bij OVH en alles daar doen.

Hopelijk is het zo wat duidelijker
Ja, zo dacht ik het ook, maar in die eerste alinea, als ik 4 gmails aangemaaktheb, kan ik dan niet in ovh 4 adressen inzetten die moeten doorsturen naar die 4 gmails? Dat zeg je net toch ook, en nrt dat lukt niet in ovh, niet voor 4 en zelfs niet voor 1 .

Ik wil het dus zoals alinae 1 met gmail en 4 boxen.
Het is niet dat ik zoho niet wil gebruiken maar wat als dat plots niet mee gratis is enzo, en nu gebruik ik die google agenda oo wat enorm makkelijk is, en deze is synced met mn gmail vh werk ook
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ik heb geen domeinnaam bij OVH dus kan je hier niet direct bij helpen. Neem dit eens door hier staat mooi uitgelegd hoe je het moet instellen.
=> https://docs.ovh.com/fr/fr/web/emails/g ... ils-b-et-c
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:Ik heb geen domeinnaam bij OVH dus kan je hier niet direct bij helpen. Neem dit eens door hier staat mooi uitgelegd hoe je het moet instellen.
=> https://docs.ovh.com/fr/fr/web/emails/g ... ils-b-et-c
Ja lijkt mij ook niet moeilijk, helaas toen ik kon inloggen zag ik maar 1 domein staan en 1 email.
En geen 4. Ik kon ook precies niet mails toevoegen of ik moest op die mx drukken en dan betalen.
Die ene mail kon ik ook niet redirecen want er stind geen in.
Moet ik nu 4 domeinen hebben om aan4 mails te geraken?

En dan zit ik nu ook met het probleem dat ik niet meer kan inloggen bij ovh, ik zie dat domein niet meer staan enkel mn voip
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”